846

اوایل پاییز بعد از تحویل دادن دو تا سفارش بافتی که داشتم، از گل پسر و خانوم کوچولو پرسیدم چی دوست دارین برای امسالتون ببافم؟ چون طی دو سال اخیر به خاطر خونه نشینی براشون نه لباس زمستونی بافته و نه خریده بودم و به لباس گرم جدید نیاز داشتن. گل پسر که از همون اول با اخم های نیمه در هم اعلام کرد هیچ خوشش نمیاد دست بافت های منو بپوشه! _خیلی هم دلش بخواد!_ خانم کوچولو هم که قصد داشتم یه پانچو با قلاب براش ببافم، بعد کلی زیر و رو کردن مدل ها در اینستاگرام آخرش گفت من اصلا نمی دونم، اصلا نمی خواد هیچی ببافی! این شد که فصل سرد امسال رو من بعد سال ها بیشتر برای خودم بافتم! 

جرقه اولین بافت رو یکی از دوستان زد که عکس یه اشارپ خیلی خوشگل تو اینستاگرام برام فرستاد و پرسید این مدل رو بلدم و می تونم بهش یاد بدم که برای خودش ببافه؟ بعد از جواب مثبت من و کلی حرف راجع به بافت و نوع کاموا و غیره، دوستم اون اشارپ رو برای خودش نبافت! اما هوسش به دل من افتاد که یکی ازش برای خودم ببافم و بافتم! 

تا بافت اشارپ نازنینم تموم شد، تو خرازی محل یه سری کامواهای چند رنگ خیلی خوشگل دیدم که عاشقشون شدم و فکر کردم هر جوری هست باید یه چیزی با این ها ببافم! اولش می‌خواستم یه ژاکت برای خانم کوچولو ببافم اما چون استقبال نکرد فکر کردم اصلا چرا برای خودم نبافم؟ من که چند ساله دلم یه ژاکت بافتنی می خواد! خصوصا که آموزش یه مدل ژاکت خوشگل و نسبتا سریع رو‌ هم تازگی تو اینستاگرام دیده بودم و هم‌ زمانی پیدا شدن یه مدل جذاب و یه کاموای خوشرنگ یعنی که حتما باید دست به کار بافت بشی! این یکی خیلی سریع و زودتر از حد انتظارم بافته شد، یعنی در حدود تقریبا یک هفته که روز و شب مشغولش بودم و نتیجه کار هم بسیار زیبا و دوست داشتنی از کار در اومد!

این دو تا بافت هم خیلی حس و حال خوبی بهم داد، هم دستم رو که چند وقتی بود سمت بافتن نمی رفت دوباره حسابی گرم کرد، طوری که دوباره 

دنبال یه مدل خوب دیگه بودم تا برای خودم ببافم و مدل رو هم پیدا کردم اما خانوم کوچولو هم بالاخره این مدل رو پسندید و خواست برای اون ببافم اونم با رنگ بنفش و صورتی! دوباره با همدیگه راهی خرازی محل شدیم و از بین کامواهای رنگی رنگی یه بنفش تیره، یه صورتی روشن و یه صورتی تیره رو با هم انتخاب کردیم تا یک پالتوی موتیفی خوشگل و خوشرنگ  براش ببافم و چند روزی هست که مشغول بافت موتیفم. امیدوارم نتیجه این یکی هم مثل کارهای قبلی خوب و دلچسب از کار دربیاد!


+تصویر بافت ها در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام موجوده. لینک هر دو  رو هم در قسمت پیوندهای روزانه می تونین ببینین.

نظرات 3 + ارسال نظر
حکیم بانو سه‌شنبه 28 دی 1400 ساعت 08:02 ق.ظ http://luminouse46.blogfa.com/

چه عالی. هنرمند بودن خیلی خوبه. من می تونم ها ولی نمی دونم چرا حوصله یا وقتشو ندارم. اما خیلی دوست دارم که می بینم خانم ها لباسی رو که خودشون میدوزن یا می بافن تنشونه

ممنونم خب این جور کارها واقعا هم حوصله میخواد! خودم مدت مدیدی اصلا حوصله بافتن برای خودم رو نداشتم اما واقعا پوشیدن لباسی که خودت دوختی یا بافتی حس فوق العاده ای داره!

سمانه سه‌شنبه 28 دی 1400 ساعت 09:31 ق.ظ https://weronika.blogsky.com/

به به مبارکه
حال دل منم خوب شد با بافت ها و البته که عکس هاش رو هم دیدم و یکی از یکی بهتر و زیباتر بود

ممنونم سلامت باشید. نظر لطفتونه

حاج خانوم پنج‌شنبه 30 دی 1400 ساعت 10:11 ق.ظ http://manare.blogsky.com

سلام
چون مشتری اش و خونه ما زیاده، کسی هم اجرتی پرداخت نمی‌کنه، از خیر وشرش می‌گذرم و سمتش نمی‌رم.
یه پیرهن، ساده برای خودم دوختم، تا مدت‌ها درگیر بودم سفارش حضرات رو به سرانجام برسونم. والاع! هی هم گفتن زشته از خواهرت پول بگیری، بابام گفت می‌دم، ندادن
خلاصه اینکه به شادی و دل خوش بپوشین.

علیک سلام
سلامت باشین
بله متاسفانه هنر بافت از اون هنراییه که خیلی قدرش دونسته‌ نمیشه. من یه مدل دیگه مسأله داشتم . دوست و آشنا لباسایی که برای بچه هام می بافتم تنشون می دیدن و هوس می کردن ببافن! بعد میومدن خونه مون چندین ساعت و اغلب به صرف ناهار و شام می موندن و فکر می کردن این جوری بافنده حرفه ای میشن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد