815

علاقه مند کردن خانوم کوچولو به مطالعه، پروژه ایه که با پایان گرفتن آموزش مجازی شروع کردم و دارم افتان و خیزان پیش می رم، اگه جذابیت کارتون های رنگ و وارنگ و بازی های کامپیوتری بذاره! چند سال قبل این پروژه رو برای گل پسر داشتم که تا مدت های مدیدی موفقیت آمیز هم بود. رفتن به کتاب فروشی و خرید کتاب با هر پولی که داشتیم، چند سال جزو برنامه روتین زندگی مون بود تا گل پسر رسید به سنی که فکر می کنه خودش از همه کس و همه چیز بهتر می فهمه‌ و بهتر می دونه. کتاب و مطالعه رو هم در این برهه به صلاح نمی دونه!!!

یه زمانی یعنی دهه هفتاد که من دانش آموز بودم، بیشتر بعدازظهر های کش دار تابستونیم به خوندن کتاب می گذشت که شکر خدا دور و اطرافم هم زیاد یافت می شد! حالا از این که بچه هام مثل خودم خوره کتاب نیستن ته دلم غصه داره!

 دیگه نمی دونم علاقه مند شدن من کتاب از کمبود امکانات و نبود گزینه های دیگه برای سرگرمی بود یا این که واقعا کتابخون بودم_هنوز هم تا حدی هستم!_ ولی ژن علاقه به کتاب خوندنم به بچه هام منتقل نشده!


نظرات 7 + ارسال نظر
فاضله دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت 03:01 ب.ظ http://golneveshteshgh.blogsky.com

غصه نخور نسل امروز فرق داره همه چیش

آره واقعا!

مونا دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت 11:48 ب.ظ https://motherofflowers.blogsky.com/

سلام....استراتژی من هم این بود برای زینا،اما وقتی اسباب بازی های رنگ وارنگ شهرکتاب را می بیند می گوید من کتاب زیاد دارم،همه اش برای من کتاب می خری ولی فلان چیز رو ندارم!!

سلام
ای بابا! یه چیزو درست می‌کنی یه مشکل دیگه پیش میاد!

سمیه سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 08:32 ق.ظ

سلام و چه حس خوبی اگه منتقل بشه به بچه هامون این ژن کتابخونی به نظر منم کتاب خوندن حلال خیلی مشکلاته ، ارامش بخش و کلی هم کیف داره
و بازم و بازم ممنون واسه اون لیست معرفی کتابتون تقریبا همشو خریدم و چقدم با اون دسته بندی تون موافق بودم (ستاره دار و ستاره و + و ..)

سلام
خوشحالم لیستم براتون مفید بوده. یه لیست جدید هم می خوام تهیه کنم که هی تنبلی می کنم!

amir سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 08:54 ق.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام خوبین؟ چه خبرا؟
من دو تا پیشنهاد دارم براتون در مورد کتاب برا دختر گلتون

1.این کتابا هستن که تا باز میکنی نقاشی هاش که 3 بعدی هستن میزنه بیرون ، خیلی جذابن به نظرم و اصلا طرح هاش خودش داستانو روایت میکنه و نیازی به خوندن نداره اصلا ، خیلی باحاله

2.یه سری کتابا هستن که - گروه سنیش رو راستش نمیدونم شامل دخترتون میشه یا کوچیکتر - اما بهرحال اینطوریه که اون کتاب یه سری متن پیش فرض داره ، شما میری توی سایتش ثبت نام میکنی و جای قهرمان داستان رو اسم دخترتون میذاره ، به نظر جالب میاد

---
من خودم الان حوصله کتاب خوندنم نمیگیره ولی عاشق کتاب های صوتی نمایشی هستم که اخرین کتابی که گوش کردم شازده کوچولو بود که ایران صدا نمایش صوتیش رو فوق العاده اجرا کرد ، تا حالا اینقدر جالبناک نشنیده و گوش نکرده بودمش بعد از کتاب نمایشی صوتی کیمیاگر عالی بود عالی

سلام ممنون شما خوب هستین؟
ممنون پیشنهاد خوبی بود. امتحان میکنم ان شاالله.

حاج‌خانوم سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 12:31 ب.ظ http://manare.blogsky.com

سلام
تجربه خودمون رو می‌گم. از اول بچگی تا حالا، همیشه کتاب یکی از سرگرمی‌هام بوده... دوره‌ای رو یادم نمیاد که من بودم و کتاب نداشتم. از همون بچگی همیشه مامان برامون کتاب می‌خرید و می‌خوند، وقتی هم دست ما می‌رسید و خط‌خطی و پاره میشه.
مهم تعاملی بود که باید بچه با کتاب داشته باشه... مثل همه‌چیزهایی که امتحان می‌کنه، مثل همه عروسکایی که تیکه میشه.

دقیقاً همین کار رو با بچه‌هامون کردیم، از همون ۶ ماهگی و یکسالگی براشون کتاب خریدیم و خوندیم. بارها... خیلی. خیلی‌هاش هم پاره‌پاره و خط خطی شده.
الحمدلله که فعلا که بزرگه امسال اول رو تموم کرده و جشن‌الفباش بود، هر چی کتاب دستش اومده، خونده، اخری‌اش هم یه کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای بود.
اینو نکفتم که ناامید بشید. شما دنبال راه‌حل‌های خلاقانه بگردین...

سلام
ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه تون.
همیشه هر کاری به ذهنم رسیده در این مورد انجام دادم فعلا هم کتابخونی خانوم کوچولو تا حد امیدوار کننده ای داره پیش می‌ره. امیدوارم وضع همین طور بمونه!

شیرین چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام عزیزم
دخترا ازمامانشون الگو میگیرن بنظرم ببینه شما درحال مطالعه هستین موثرتره

سلام
امیدوارم همین طور باشه.

متین سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 12:31 ق.ظ

صد در صد کمبود امکانات و رفیق بد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد