632

دقیق که فکر می کنم، یادم میاد زندگیم روزای سخت کم نداشته، روزایی که فکرم خراب باشه و دلم پر غصه و بین امید و ناامیدی سرگردون باشم. روزایی که بالاخره تموم شدن و همیشگی نبودن. بعد به خودم می گم این روزا هم می گذره، اینا هم موندگار نیستن. این اوضاع هم عوض می شه..

چیزی که تو این مدت بیشتر از همه چیز آزارم داده، دیدن وضعیت پریشون و حال خراب شازده اس. حالتی که تو این همه سال زندگی در کنار هم، هیچ وقت این طوری و به این شدت دچارش نبوده. چون زمانی که فکر می کرده اوضاع داره خیلی خوب پیش می ره و دری به روش باز شده و اوضاع روبراه می شه، یه آشنای مورد اعتماد بهش نارو زده و پول خودش و چندین نفر دیگه رو بالا کشیده و زده به چاک. حالا هم مدام درگیر دادسرا و آگاهی و جواب دادن به لیچارهای و شنیدن تهدید کساییه که شازده رو مقصر می دونن، چون آقای کلاهبردار آشنای اون بوده...

طبق همون تجربه روزای سخت قبلی، می دونم که هر مشکلی یه مسیره برای رشد بیشتر، برای بزرگ شدن و آبدیده شدن و البته که رشد درد داره، درد زیادی که گاهی حس می کنی در تحملت نیست. اما این رو هم می دونم که خدا مهربونه و هیچ وقت برای بنده اش بد نمی خواد. این اتفاقات و مشکلات با وجود ظاهر ناخوشایندشون حتما باید خیر نهفته ای داشته باشن.  اگه این اتفاق نیافتاده بود و همه چیز طبق نقشه هامون پیش رفته بود، الان اوضاع جور دیگه ای بود، خوش و خرم طور. اما از کجا می تونستم مطمئن باشم که شرّ نهفته ای نداره؟

این ها و خیلی  بیشتر از این ها رو مدام با خودم مرور می کنم و خواستم ثبت شون کنم برای روزی در آینده _که امیدوارم چندان دور نباشه_ که بیام بخونمشمون و با خودم لبخند بزنم و بگم دیدی این هم گذشت!


نظرات 10 + ارسال نظر
رزا یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 08:28 ق.ظ

من فکر می کنم چون خدای مهربون ما رو بهتر از خودمون می شناسه و برای همه ی بنده هاش خیر می خواد همیشه اون چیزی که خدا برام می خواد بهترینه.چون من ممکنه به دلیل اینکه خودم رو خوب نشناسم چیزی ازش بخوام که خیرم در اون نیست.
عسی ان تحبوا شیءا و هو شر لکم.
اون گفته ی حضرت علی علیه السلام هم تو روزهای سخت خیلی آرومم می کنه که می فرمایند دنیا دو روز هست یک روز به نفع تو و یک روز به ضرر تو ....
آن روز که به نفع توست خیلی شادمانی نکن و غره نشو که می گذرد و آن روز که به ضرر توست زیاد نگران نباش که آن هم می گذرد.
ببخش بانو.خیلی پرحرفی کردم.امیدوارم با خیر و صلاح مشکل شما هم به زودی حل بشه.

سلام
ممنون از یادآوری های خوبت. اتفاقا این آیه و این کلام حضرت امیر خیلی تو ذهنم مرور میشه.
ممنون از نظر لطفتون.

لیلا از شیراز یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 08:30 ق.ظ

آره درسته دوست عزیز. آفرین به این روحیه خوبت.

سلامت باشی.

شیرین دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 12:57 ب.ظ

سلام
خیلی هوای شوهرتوداشته باش ومرتب بهش بگو که مهم سلامتیشه وهراتفاقی بیفته درکنارشی.
زمانی که کلاهبردار زندگی ماروبرد اول به برادرشوهرام زنگیدم وخواهش کردم که هروقت همو دیدیم ودورهم بودیم ازشوهرم نپرسن چرا؟؟چرااینطورشد/چرامشورت نکردی /چرا اعتمادکردی وهزارتا چرای دیگه
گفتم میدونم شما نیتتون خبره ولی شوهرم بیشترازهرکس دیگه ای این چراها تو توذهنش هست وآرامشو ازش گرفته .نمیخوام باسرزنش و نصیحت بقیه بیشتربهم بریزه
خودمم بهش گفتم بدترین شکل ممکن اینه که خونه روازدست بدیم وبریم مستاجری
فدای سرت. توکه سرقماروخوشگذرونی وخانوم بازی و مواد خونه روازدست ندادی
خواستی یه پیشرفتی بکنی یه حرکتی بکنی که به نفع زندگی وبچه هامون باشه
ولی گیریه کلاهبردارافتادی توساده نبودی اون خیلی حرفه ای بوده
مامیتونیم ازصفرشروع کنیم وتوانقدجنم داری که زندگیمونو دوباره میسازیم
سلامتی توازهرچیزی برام مهمتره .فقط غصه نخور خودتوسرزنش نکن .
خداخودش میدونه که حق باماست همه چیوبسپربه خودش
گلابتون عزیزم
میدونم حرفای دیگران (دوست آشناوفامیل )چقد سخت و آزاردهندس
شوهرت روزای سختی رو میگذرونه خیلی هواشوداشته باش
انشالله همه چی درست میشه وآرامش بخونتون برمیگرده
بعداز7سال بالاخره دادگاه به نفع مارای داد البته رفته تجدیدنظر. ایشالا تاییدبشه
اما شوهرم بخاطر این مشکلات دیابت گرفت وانسولین میزنه
واسه همین میگم هواشو داشته باش چون آقایون میریزن توخودشون
وقتی مردخونه سالم باشه سرحال باشه همه چی درست میشه
امیدوارم خیلییی زود میای اینجا واین پستومیخونی و
یه نفس راحت میکشی ومیگی خدارووشکر که تموم شد

سلام ممنون از توصیه هات و وقتی که گذاشتی و تجربه ات رو در اختیارم قرار دادی. منم سعیم همینه که با حرفام بهش آرامش بدم اما حجم استرسش خیلی بالاس و این نگرانم میکنه.
خوشحالم که شما تو دادگاه به نتیجه خوبی رسیدین و ممنونم از نظر لطفت. ان شاءالله به زودی ختم به خیر بشه.

Amir سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 08:53 ب.ظ http://mehrekhaterat.blogsky.com/

سلام
امیدوارم که این مسائل زودتر حل بشه

سلام. ان شاءالله

Amir سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 08:55 ب.ظ http://mehrekhaterat.blogsky.com/

انشالله که زودتر ختم بخیر بشه

ان شاءالله ممنونم

Amir سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 08:59 ب.ظ http://mehrekhaterat.blogsky.com/

زده به چاک یعنی چی؟ رفته خارج از کشور ؟ یا هنوز داخله ؟؟؟
برای کلاه برداریش وبی ، سایتی چیزی داشته یا نه ؟؟؟

-----------------
اگه مثلا سایت داشت یا تو فضای مجازی بود میشد قانونا یه کارهایی کرد ، اما امیدوارم همه چی ختم بخیر بشه گه انشالله همین طور هم بشه .

معلوم نیست. گم و گور کرده خودشو.
نه سایت نداره. آشنای چند ساله اس که مدتها با هم کار می کردن

رهآ چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 04:37 ب.ظ http://rahayei.blogsky.com

ان شالله این روزهای سخت خیلی زود براتون بگذره.

ممنونم. ان شاءالله

الهه پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 01:46 ق.ظ

سلام امیدوارم هرچه زودتر مشکلتون حل بشه وزندگیتون به روال عادی برگرده .درک میکنم دلداری دادن به یه مرد خیلی سخته .منم چندروزی مشکلی درکار همسرم پیش اومده و مقداری از درآمد ماهانش رو من بعد از این نداره هر چی بهش میگم بیخیال اصلا مهم نیست باز مدام با خودش کلنجار میره چرا این مشکل پیش اومد میتونست پیش نیاد اگر من.... دعاتون میکنم اگر قابل دونستین دعام کنید .

سلام. ممنونم
بله متاسفانه آقایون معمولا در مسایل و مشکلات کاری و مالی خیلی به هم میریزن.
ممنونم از محبتتون. ان شاءالله

سمیرا پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 07:39 ب.ظ

ان مع العسر یسرا
صبور باش گلم

زینب شنبه 17 آذر 1397 ساعت 06:47 ب.ظ

زندگیه و پستی بلندی داره.
عزیز جان ختم چهارده هزار یاعلی خیلی گره گشاست و نذر قرآن برای شهید هادی و ذکر تسبیحات اربعه خیلی کارگشاست
ماهم براتون دعا می کنیم امیدوارم خیلی زود حل بشه و نفس راحت بکشید

بله البته.
خیلی ممنونم از لطف و محبتتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد