434.

این روزای بهاری و هوای لطیف و آسمون صاف و آبی که کم نظیره تو تهران، وادارم می کنه به از خونه بیرون زدن، پیاده روی های صبحگاهی و پارک رفتن با بچه ها. انگار اگه بمونم تو خونه و از این وضعیت عالی استفاده نکنم، به خودم ظلم کردم!

و البته یه میل دیگه هم که خاص همین روزاس دوباره میاد سراغم، داشتن گل و گیاهایی که سبزی و طروات رو به خونه مون بیارن‌ و حالم با دیدن و رسیدگی کردن بهشون خوش بشه! ولی بدون وجود یه بالکن به دردبخور و یا حتی یه پنجره بزرگ آفتاب گیر که گلدونا جلوش جون بگیرن و تجربه خشک شدن چندین گلدون تو این سال ها، می دونم که یه هوس بی سرانجامه و هی با خودم کلنجار می رم که باز کلی پول بابتش ندم و بعد هم غصه خراب شدنشون رو نخورم! 

فعلا دلمو خوش کردم به قلمه های پیتوسی که از مامان شازده گرفتم  و پیشخون آشپزخونه رو باصفا کردن، به این امید که بعد ریشه دادن و کاشته شدن ازشون یه گلدون درست و حسابی دربیاد!

هوس بعدی هم البته یه مسافرت باحاله تو این هوای اردیبهشت که خوب با  توجه به وضعیت موجود و طبق روال سال های قبل، در واقع بهتره اصلا  بهش فکر نکنم که باعث سر خوردگی و افسردگی گرفتنم نشه خدای نکرده! 

نظرات 12 + ارسال نظر
آنا دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 07:57 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com

من اینقدر از مردن گل ها می ترسم که جرأت ندارم گلدان نگه دارم.

سارا سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 02:54 ب.ظ http://biadonyabesazim.blogsky.com

البته میتونی نکاریشون.
وقتی توی آب هستند، حشره و آبدهی مرتب هم نمیخوان.
خونه من خیلی نورگیر و شدیدا گرمه. بالکن هم شدیدا آفتابگیره.
کلا گلها بیچاره میشن چه توی خونه باشن چه بالکن.
ولی پیتوس یه چیز دیگه است. همیشه همدم خوبی ه.

اتفاقا از ایده گلدونای تو خیلی خوشم اومد! شاید همین‌ کارو کردم.

khorshid سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام.
فکر کنم اولین کامنت بعد از مدتها. پیشنهاد میکنم شمعدونی هلندی بگیرین. خیلی مراقبت نمیخوان

سلام
خوش وقتم!
نور چی؟ مشکل خونه ما کم نور بودنشه!

یاسمن شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 11:15 ق.ظ http://yasaman1387.blogfa.com/

اردیبهشت عالیه برای مسافرت حتی جاهای نزدیک .
کاشان ، محلات خیلی خوبه
اردی بهشت دنیا بهشت می شه واقعا .

بله دقیقا‌.
اتفاقا‌ محلات‌ رو خیلی دوست دارم‌ برم.

انار دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام . سال نو مبارک
زامیفولیا و اگلونمای سفید بگیر نور زیاد نمیخوان اصلا میتونی با آباژور برای گلدونات نور بزاری و مثلا زیرش بنفشه آفریقایی بچینی . منم قبلا خیلی گل خشک میکردم الان بهتر شدم

سلام
به به! از این طرفا؟
وبلاگت چی شده؟

ممنون از راهنماییت

مامان آویسا سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 01:53 ب.ظ

گلهای من خشک شدن فقط کاکتوسام هستن اگه خشک نشن

کاکتوس هم خیلی دوست دارم!

مینو سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 05:19 ب.ظ http://milad321,blogfa.com

سلام
داخل اپارتمان یک قفسه فلزی گذاشتیم و داخل سقف طبقاتش پسرم لامپ فلورسنت نصب کرده که چندتا گلدون بهش نور برسه.
برای بامبو هم افتاب زیاد لازم نیست.

چه خوب! باید قشنگ باشه!
بامبو دارم.

مهربان بانو چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 07:55 ب.ظ http://ze-mim.persianblog.ir/

سلام بانو جان . دل تنگ نوشته هاتون بودم . امان از مشغله ی زندگی و تنبلی من:) باید بیشر وبلاگ تون رو بخونم . این روزا بیشتر به کارم میاد تجربه تون خاتون . جوجه هاتونو از طرف من ببوسین

سلام
خوش اومدین.
نظر لطف شماس!

رکسانا پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1395 ساعت 07:18 ب.ظ

یه دونه ای

شما لطف دارین

گلبهار دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 10:39 ب.ظ http://torshilite.blogsky.com/

سلام .من بدجور به وبلاگ شما عادت کردم حیف که این روزها دیر به دیر می نویسید .

سلام
نظر لطف شماست.

تینا سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 10:29 ق.ظ http://tinak.blogfa.com

من دوست دارم گلدون ببینم ولی وقت و حوصله رسیدگی بهش رو ندارم

مهربانو پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 02:53 ب.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

گلابتون بانوی عزیز سلام .
راستش مهتای عزیز و من دوستان دنیای مجازی بودیم بعد از اتفاقی که برای بلاگفا افتاد گمش کردم . امروز از سر اتفاق و مرور کامنت های قدیمی ادرس مهتا جون رو پیدا کردم ولی همه ی متن هاش رمز داشت نتونستم بهش بگم .
فقط تو کامنت هاش که تاییدی نبود ادرس شما رو دیدم به فکرم رسید ازت خواهش کنم پیغام منو بهش برسونی که اگر دوست داشت برام کامنت بذاره و دوباره بتونم مطالبش رو بخونم . ممنونم که لطف میکنی و پیغامم رو بهش میرسونی

سلام
پیغام شما رو بهشون رسوندم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد