در مصایب تکنولوژی!


تو کوچه ما وانت هایی که میوه میارن, گهگاه میان. یکی از این وانتی ها هم میوه های خوبی میاره هم قیمت هاش نسبت به بقیه مناسب تره. خودش هم آقای سنگین و رنگین و مودبیه. چند باری که ازش خرید کردم راضی بودم. چند وقت پیش شماره شو ازش گرفتم که اگه چیزی خواستم بگم برام بیاره و مجبور نباشم با خانوم کوچولو برم خرید. اون دفعه که مهونی عصرونه داشتم و سرم خیلی شلوغ بود, روز قبلش بهش زنگ زدم و گفتم برام میوه بیاره که گفت پدرش مریضه و رفته شهرستان. منم خودم راه افتادم تو خیابون دنبال میوه خریدن! دیگه هم نیازی نشد که زنگ بزنم.



اینو داشته باشین. من چند هفته پیش به میمنت و سلامتی بالاخره گوشیم رو عوض کردم! چند ماه بود گوشیم ایراد پیدا کرده بود اما نشده بود عوضش کنم تا این که شازده یهویی خودش رفت برام خرید! یعنی شما در نظر بگیرین که من زایمان کردم برام کادو نگرفت, عید شد, تولدم شد, سالگرد قمری عقدمون شد... خلاصه هیچ خبری از کادوی به درد بخور نشد! اون وقت این گوشی بی هیچ مناسبت خاصی خریده شد! منم گفتم اینو پای کادوی زایمانم حساب می کنم که بالاخره بعد پنج ماه عقده ای نشم!

البته این گوشی هم معضلی شده و من با برنامه های جدیدی که روش ریختم خیلی بیشتر از قبل سرم تو گوشیه! یه روز محض تفریح و تفنن, تانگو رو نصب کردم. چندان خوشم نیومد و کار خاصی هم باهاش نکردم اما تو صفحات چند تا از فامیل سرکی کشیدم و کلی فضولی کردم! مثلا فهمیدم چند تا خانواده از فامیل شازده که قبل تر ها خیلی با هم رفت و آمد داشتیم, بی خبر از ما با هم رفتن شمال و عکساشو گذاشته بودن!

اما مساله اصلی پیدا شدن صفحه تانگوی همین آقای میوه فروشِ سربه زیر بود! یک صفحه خفن با کلی عکس مثبت هجده که من هر چی پایین تر می رفتم چشمام گردتر می شد و مغزم بیشتر هنگ می کرد! اولش گفتم شاید اصلا این شماره مال این آدم نیست و اشتباه شده! آخه اصلا بهش نمی اومد! اما بعد دیدم چند تا عکس از خودش هم هست که جای هیچ شک و شبهه ای رو باقی نمی گذاشت! هیچی دیگه! منم برداشتم شماره شو از تو گوشیم پاک کردم! خدایی یکی می دید نمی گفت این کیه با این صفحه درخشان؟؟؟!!! چند روز پیش هم که داشتم می رفتم بیرون و دیدم وانتش جلوی در خونه مونه, راهمو کج کردم از اون طرف رفتم! فکر هم نمی کنم دیگه برم ازش خرید کنم, اصلا احساس امنیت نمی کنم!!!



+ ریدر که مرحوم شد, فیدلی هم که ترکیده, منم که معتاد وبلاگ خونی, چی کار کنم حالا؟! یک فیدخوان خوب که بتونم با اکانت جیمیلم بهش وصل بشم و لازم نباشه دونه دونه فیدهام رو توش کپی کنم سراغ ندارین بهم معرفی کنین؟!


++ این شب های ماه رمضان هم به جای دعا و ثنا, همه اش نشستم پای گوشی و لپ تاپ! خدایا... اصلا حرفی نمی تونم بزنم. فقط می تونم بگم ما رو از اعتیاد نجات بده! بلند بگین آمین!




نظرات 35 + ارسال نظر
پرنیا سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 03:23 ق.ظ

اون وخ کی گفته فیدلی ترکیده؟؟؟!!!
من که هم تو گوشی هم پی سی بازش میکنم راحت!!!

اما من دو هفته بیشتره که نمی تونم بازش کنم. نه تو لپتاپ نه تو گوشی! چرا؟!

بولوت سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 04:26 ق.ظ http://maryamak.blogfa.com/

فیدلی حالش خوبه. من الان از اونجا اومدم.
اون ترکید رو زود پاک کن. جوگیر میشه میگیره به خودش جدی میترکه.

اما برای من باز نمیشه. یکی گفت فیلتر شده!

انشرلی سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 08:15 ق.ظ

طاعاتتون قبول.

قبول حق. به همچنین.

ابراهیم سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 09:18 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com/

شاید باورتون نشه داخل گوشیم هیچ برنامه ای ندارم و شاید بتونم بگم که فقط اسم تانگو و لاین رو شنیدم.
گوشی هم انگار اعتیاد آورده داخل مترو که میشم همه دستشون گوشی هستش و دارن داخل این برنامه ها سفر می کنند

آفرین به شما. برادر بزرگ منم همین طوره.

مامان مترجم سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 09:51 ق.ظ

دعای خوبی بود منم گرفتارم خواهر

ماری سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 11:59 ق.ظ

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمیییییییییییییییییییییییییییییین (بلندتر از این نشد داد بزنم!!)
عجب راننده ی به روزی بوده،
خدا آخر و عاقبت ما رو با این تکنولوژی ختم به خیر کنه!!


بهش نیومد اصلا!!!
الهی آمین.

نرجس خانوم سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 12:23 ب.ظ http://narjeskhanom.blogfa.com

الهی آمین
منم دقیقا همین طوریم
خدا همه بندگانش رو به راه راست هدایت کنه!!

الهی آمین

پرنیا سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 01:17 ب.ظ

وا... چی بگم...جیمیلت باز میشه؟؟
یعنی اکانت جی میلت بازه؟ باید باز باشه بعد بری فیدلی...
فیلتر هم نیست حتی!

آره باز میشه اما فیدلی باز نمیشه.

زهرا سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 01:20 ب.ظ

theoldreader.com

ممنون
اما تو الد ریدر باید دونه دونه فیدها رو کپی کنم. مال من بالای صد تاس! خیلی زمان بره.

شیما سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 01:28 ب.ظ

از اینکه به جمع معتادان پیوستی خوشحالیم.... (ولی خیلی بده چون منم همش سرم تو گوشیه و هیچ کار مفید دیگه ای انجام نمیدم)و خیلی از این وضع ناراحتم...
گوشی جدیدت هم مبارک باشه...
فکرکنم واسه فیدلی هیچ اتفاقی نیفتاده .البته من کم استفاده میکنم...ولی رو گوشیم دارمش و سالمه...فقط بعضی وقتا قاطی میکنه

من ازقبل پیوسته بودم!
ممنون
آره همه میگن اما برای من نه از لپ تاپ و نه از گوشیم باز نمیشه!

لیلی از شیراز سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام گلی جون. تو ماه بهار قرآن برا دخترت یه ختم قران بزار گوش بده.

ممنون از توصیه تون.

اندر احوالات سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 02:07 ب.ظ http://andarahvalat30.blogsky.com

می گن از ظاهر آدمها نمی شه قضاوت کرد همینه دیگه

واقعا!!!

تیرداد سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 03:06 ب.ظ

گفتم خدایا

بگیر از من هر آنچه تو را از من میگیرد.....



ندا آمد


گوشی ات را بده

مهتاب۲ سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 05:09 ب.ظ

خب من به صورت غیر مترقبه گوشی دار شدم ونصف بیشتر وقتم سرم تو گوشیمه.من از لاین؛ وایبر وواتس اپ استفاده میکنم . حالا با توصیفات تو فکر میکنم شاید تانگو هم خوب باشه. نه این که معتاد نتم. هی فقط تو این چیزام.....

پس همینه که تو بلاگستان کم پیدا شدی! تانگو جالب نیست. لاین خیلی بهتره به نظر من!

acca سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام
دقیقا منم همین وضعیت ی که گفتیو دارم...
یه کمک هم ازت می خوام:
چند وقت پیش یه از خدا بی خبر وبلاگ میوه بلوط رو هک کرد و دست مگنولیا رو گذاشت توی پوست گردو...
الانم عجیب کارش دارم نمیتونم ارتباط بگیرم چون فکر کنم جمیلشم هک کرده و جواب نمیده(قبلانا) باجیمیل در اتباط بودیم...
مونیکا هم که باهاش ارتباط داشت زد وبلاگشو بست(لنگرگاه آرامش)
حالا ما این وسط کار فوری فوتی داریم در حد لیگ آلمان
هیچ حوری هم نمی تونیم ارتباط بگیرین...
خداییش اگه باهش ارتباط داری یا یجوری می تونی ارتباط بگیری این لطفو بکن و به مگنولیا بگو acca کارت داره...

سلام
من هیچ ارتباطی با مگنولیا ندارم متاسفانه. اما وبلاگش هک نشد خودش به خاطر مزاحم ها تعطیل کرد.

جیکو سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 06:38 ب.ظ http://jikjikooo.blogfa.com

گوشی جدید مبارک

منم خوشم نمیاد بعضیا تو صفحه هاشون عکسای مثبت 18 می ذارن.

خیلی کار زشتیه!

سارا سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 11:41 ب.ظ http://biadonyabesazim.blogfa.com

بعد از ریدر، بالافاصله رفتم commafeed
خوبیش این بود که فایل ریدر رو که سیو کرده بودم، راحت توی این سایت فراخوانی کردم و همه وبلاگها در عرض یک دقیقه منتقل شد. خداییش تا الان هیچ مشکلی نداشتم باهاش. صفحه اش تقریبا کپی ریدر ه. خیلی شبیهش درست کرده اند.

من فایل ریدرم رو ندارم. حالا امتحانش می کنم. ممنون.

من و دخملی چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 12:05 ق.ظ

آمییییییییین
عجبببببب پس وانتیه هم بلههههه؟

بله!

یک خواننده خاموش چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام عبادتون قبول. گوشی نو هم مبارک.
من وبلاگ شما رو از طریق inoreader می‌خونم شاید بدردتون بخوره. هم رو گوشی هم کامپیوتر قابل استفاده است. با اکانت گوگل هم هماهنگه ولی نمی‌دونم نیاز به کپی آدرس‌ها داره یا نه.

سلا.به همچنین.
ممنون.

مارال چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 12:47 ب.ظ http://www.memoryy.blog.ir

من که حالم از این جور آدمها بهم می خوره...
یه جورایی کارشان چندش آوره

همین طوره!

افسانه چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام عباداتتان قبول. ببخشید من نفهمیدم چرا شماره وانتی تو گوشی شما بوده.

سلام
خوب نوشتم که! شماره اش رو گرفتم تا وقتی میوه میخوام زنگ بزنم برام بیاره و مجبور نباشم با بچه کوچیک برم خرید!

مینو چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 11:26 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام
گوشی نو مبارک.من اصلا دوست ندارم عکس را در دسترس همه قرار بدم.فکر میکنم بچه هام هم اینکارو نمیکنن.
فیدلی اصلا نمیدونم چیه.از امکانات جدید هم فقط وایبر وصل کردم.اونم چون بچه هام راه دور هستن و هزینه تلفن واقعا سنگینه.

منم خوشم نمیاد عکسای شخصیم تو فضای مجازی در دسترس همه باشه.
فیدلی فید خوانه. من باهاش وبلاگ می خونم. پست ها رو به ترتیب آپ شدن بالا میاره.

اماسیس پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 01:41 ق.ظ

میگم مگه تانگو یه جور دنس نبود؟

چرا اما اسم یه برنامه هم هست!

اماسیس پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 01:43 ق.ظ

میگم شما با وب فریر که میونه ای ندارین ؟ دارین؟

نه! چی هست؟!

بلفی پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 10:15 ق.ظ http://rule-your-world.blogfa.com

inoreader هم خوبه

ممنون.

اماسیس جمعه 27 تیر 1393 ساعت 12:17 ق.ظ

وب فریر یه مرور گری هست مثل کروم ولی برا رفتن به فیس و یوتیوب و اینا

که من اهل هیچ کدومش نیستم!

دختر خوب جمعه 27 تیر 1393 ساعت 03:27 ق.ظ http://goodgirl1393.blogfa.com/

آمیییییییین ... خداییش یه هفته نت نداشتم اینقدر به خدا نزدیک شده بودم که به نماز شب خوندن افتادم ... ولی حالا مشاهده میکنید که نت وصل شد و من تو این ساعت کجام؟!
بنا براین
آمییییییییییین


گاهی نت نداشتن نعمت بزرگیه!

هیچکس نـفهمیـــــد که « زلـیخـــــــا » مــَـــــــــرد بـود ..! میــــدانی چــــــــــــرا؟؟ مـــــردانـــگی میــخواهـــــد مــــــــانـدَن، پــای عشــــــقی که مـُـــدام تـو را پـــس میــــزَنــد

تینا جمعه 27 تیر 1393 ساعت 11:36 ق.ظ http://tinak.blogfa.com/

پست بالاتو در مورد شب قدر خیلی دوس داشتم
التماس دعا خانوم ...
خیلی التماس دعا ...


محتاجم به دعا

مامان باران جمعه 27 تیر 1393 ساعت 07:50 ب.ظ http://www.ali-kochulooye-ma.niniweblog.com

سلام گلی جون. چند باره میخوام برات کامنت بذارم و حتی تایپ و همه کارهتشو النجام میدم اما ارسال نمیشه و بلاگ اسکالی میگه کد امنیتی رو اشتباه وارد کردید. اول اینکه طاعات و عبادات قبول. دوم اینکه ممنون به و بلاگ علی و باران سر زدی. سوم اینکه بچه های گلت رو ببوس. همه این چند کامنت که نتونستم بذارم دارم یکجا برالت میفرستم. خواستم تو پست شبهای قدرت بنویسم انگار بخش نظر دهی نداشت یا من با توجه به کمبود وقتم نتونستم پیداش کنم...!
راستی در مورد وبلاگت به یک نتیجه ای رسیدم و اون اینکه کسی از بستگان نزدیکت شما از وجود این وبلاگ به قلم شما شاید اطلاعی نداشته باشه بخصوص خانواده همسرتون. چون مسائل رو در عین طنز نویسی زیبا ، راحت بیان می کنید.من چون بخاطر دیدن عکس بچه هام آدرس وبلاگ رو همه بستگانم دارند مجبورم شسه رفته بنویسم!!! بهر حال باهات در مورد بچه داری خیلی همذات پنداری می کنم چون بچه هامون تقریبا در یک محدوده سنی هستند... راستی از کمک مادرت هم استفاده کن...چوم مادرم فوت کرده و الان با این بچه ها دست تنهام این رو بهت پیشنهاد میدم...

سلام
بله متاسفانه گاهی این جور میشه و باید دوباره نظر رو ثبت کرد.
درسته کسی از نزدیکانه من آدرس این جا رو نداره. خوشم نمیاد کسی ازفامیل وبلاگم رو بخونه. حریم خصوصیم از بین میره این جوری!
راستش زیاد نمی تونم از کمک مادرم استفاده کنم.چون هم راهش دوره هم کمر درد داره. براش سخته منم نمی خوام بهش زحمت بدم.
روح مادرتون شاد.

اماسیس شنبه 28 تیر 1393 ساعت 02:51 ق.ظ

طاعات و عبادات قبول و التماس دعا!

+بین خودمون بمونه ، من فکر میکردم تو f.b هم هستین

به همچنین.
نه نیستم!

هانیه یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 02:13 ق.ظ

سلام د وست عزیز
اولا طاعات قبول ، دوماگوشیتون مبارک، سوماچقدرجالب چون دقیقا همسر من هم بعدازپشت سرگذاشتن زایمان و وروزتولد وسالگردعقدوعروسی یهو برام گوشی خرید وجبران مافات کرد.
من هنوزهیچ برنامه ای نصب نکردم و نگران معتادشدن هم هستم ، اماشماهم سعی کنیداعتیادتون رو کم کنید.
التماس دعا

سلام
جالبه!
برنامه نصب کن اما معتادش نشو! منم سعی کردم کمش کنم.

برای تو یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

سلام خانومی
امشب اخرین شب قدر التماس دعا
امیدوارم که توی این شبهای عزیز حاجت روا باشید
از خدا میخواهم آنچه را که شایسته توست به تو هدیه بدهد

نه آنچه را که آرزو داری ، زیرا گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی تو بسیار

سلام
ممنون به همچنین.

نادم یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 11:57 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

سخـــــــــتــی تــنهــایی را وقتـــــی فــــهمیـــدم

کــ ــه دیــدم مترسکـــــ

بـه کــلاغ میــ ــگویــد:

هرچــقدر دوستـــ ــ داری نوکــ بزن

فقـــط تنهــام نــذار!!

سمیه-حسابدار شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 05:52 ب.ظ

تازه یک چیز بگم؟ فکر کنم اگه تانگو را نصب کنی یک دعوت برای عضویت در تانگو از طرف تو به تمام شماره های تلفنت میره و میگه که تو عضو هستی و از اونها میخوای که عضو شن.... خلاصه یعنی دست به آ»رو بریش خووووووبه


نمیدونستم. من که کلا تانگو رو غیر فعال و حذف کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد