در باب تاثیرات وبلاگی!

یکی از فایده های عالم مجازی و خوندن وبلاگ های متعدد, یاد گرفتن چیزهای جدیده و شریک شدن تو تجربیات دیگران و در خیلی موارد ایجاد انگیزه برای کارایی که تا حالا نکردی یا حوصله انجامش رو نداری! شاهد مثال هم زیاده.

یادمه انار خانوم نوشته بود که وقتی پست یخچال تکونی منو خونده, وسط درس و کار و امتحان یهو گیر داده به تمیز کردن خونه! یا آرزو که با خوندن پست شیرینی پزیم, وسط خونه تکونی عید, هوس شیرینی پزی زده بود به سرش و تمیز کردن آشپزخونه رو نصفه ول کرده و نشسته بوده به شیرینی درست کردن! یا خود من که چند وقت پیش بعد از خوندن این پست روزهای مادرانه, تنبلیم رو برای مرتب کردن اتاق گل پسر کنار گذاشتم و یه سر و سامون اساسی به وضعیت اسباب بازی هاش دادم!



یکی از تاثیرات مثبت دنیای مجازی روی من, ایجاد علاقه به آشپزی و درست کردن غذاهای جدید بوده. از پست هایی که دوستان راجع به غذاها و کیک و شیرینی هایی که پخته ان می نویسن و عکس هاشون رو می ذارن, خوشم میاد! این ها باعث شده من که قبلا علاقه چندانی به آشپزی نداشتم, هم چنین حوصله اش رو, به پختن عذاهای جوروجوار علاقه مند بشم و کلی رسپی از سایت های مختلف دربیارم و امتحانشون کنم!

در همین راستا چند وقت پیش بعد از ابراز علاقه شدید شازده به خوردن دلمه فلفل, من برای اولین بار دلمه درست کردم! دستورش رو هم با سرچ از نت درآوردم! بسیار خوشمزه شد و خیلی مورد استقبال شازده و گل پسر و روز بعدش هم همکارهای شازده تو محل کارش قرار گرفت!


+ شما هم بگین چه پست ها و وبلاگ هایی روتون تاثیر گذاشته و ترغیبتون کرده کار خاصی رو انجام بدین! یا تو وبلاگ های خودتون بنویسین یا تو کامنت های این جا.


اگر شکمو یا باردار نیستین, می تونین ادامه مطلب رو هم ببینین!



 

این هم اولین دلمه های دست پخت من:






امیدوارم شما هم درست کنین و از خوردنش لذت ببرین!




نظرات 25 + ارسال نظر
آفرین شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 01:38 ب.ظ

وای دلمه بامجون

بلورین شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 02:27 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com

منم ترغیب شدم درست کنم...حالا مدتیه دلم می خواد دلمه برگ مو درست کنم...برگ مو که به صورت طبیعی تو منطقه مون نداریم منم کنسرویش و از مامان گرفتم...امیدوارم خوب بشه...دستورش و از یکی از دوستای وبی گرفتم...کلا تاثیرات وبی می تونه خیلی مفید باشه...بعضی وقتا می بینم بعضی از دوستای وبی خیلی خیلی کدبانو هستن...منم دلم می کشه که کدبانو باشم ولی انگاری نمیشه...حس می کنم کلا کدبانو نیشتم

عزیزم تو عکسا رو دیدی؟! چرا به توصیه ام توجه نکردی؟!
خوب امیدوارم درست کنی و از خوردنش لذت ببرین!

نوا شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 04:07 ب.ظ

یکی از افرادی که منو هوایی کرده شما وبافتنی هاتون بودین بافتنی های شما وکفشک هایی که کوکو بانوبافته بود از اشپزی که نگو منم حسابی هوایی میشم اتاق تکونی عید هم دوستان بلاگر در ایجادانگیزه خیلی دخیل بودن

اتفاقا هفته قبل برای من هفته دلمه بود هم برای اولین بار دلمه کلم درست کردم هم دلمه برگ مو اخه مهمون داشتم
دلمه های شما خیلی هوسناک شدن ولی چرا بادمجونهاراپوست کندی من باپوست درست میکنم1

واقعا؟! چه خوب! تو هم با کیک و شیرینی هات منو به هوس میاندازی!
آره منم تو خونه تکونی انگیزه می گیرم!

آخ جون دلمه کلم! من خیلی دوست دارم باید یه بار امتحانش کنم!

فکر کرم بی پوست بهتر میشه ولی بعد دیدم زیاد فرقی نداره!

آرزو(همه اطرافیان من) شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 06:17 ب.ظ http://ghezavathayam.blogsky.com

من که کلا خیلی بی جنبه ام و از وب خیلی تاثیر می گیرم مخصوصا از وبلاگهایی که نویسنده هاش خیلی کدبانو هستند یعنی یه روز که اصلا حوصله و دل و دماغ تکون خ?ردن هم ندارم کافیه نویسنده یه وبلاگ خونه ش رو برق انداخته باشه اونوقت انرژی می گیرم در حد تیم ملی!
در مورد شیرینی پختن وسط خونه تکونی هم که خودت گفتی ولی خداییش به نوع نوشتن طرف هم ربط داره خب تو اون شیرینی رو خیلی ساده و خوب توضیح داده بودی دوست عزیزم

این که خوبه! از آدم کدبانو میسازه!

مهربان‌بانو شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 07:55 ب.ظ http://ze-mim.persianblog.ir

دنبال فرصتم تا تک تک پست های تان را بخوانم بانو جان / احوال فرشته کوچولوی ما چطور است ؟ :*

به به! مهربان بانو! خوش اومدین!
ممنون. خوبه.

مامان آویسا شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 08:24 ب.ظ

وبلاگتو مرتب می خونم خیلی انگیزه گرفتم که با بچه کوچیک میشه رفت گردش

چه خوب!

شیما شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 11:07 ب.ظ

من ک فعلا فقط با حسرت نیگا میکنم و منتظر یه فرصتم برای دست به کار شدن..پستای شما کار خودشو میکنه و انگیزه میده به من...اماااااااااااااااا کو وقت...هعیییییی

انشاالله سرت خلوت میشه همه جوگیری های وبلاگی رو انجام می دی!

آفرین شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 11:29 ب.ظ

بافتنو از شما ایده گرفتم.
الان هم خوشحال میشم یه مدل قشنگ برای پلیور برای دخترم پیشنهاد بدید

خوشحالم از این بابت.

مدل بلوز خودم تو این پست:
http://golabatoonbanoo.blogsky.com/1392/08/29/post-218/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C

من و دخملی شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 11:45 ب.ظ

نوش جان
اوهههه تا دلت بخواد من چیزمیز از تو همین وبلاگ خونی یاد گرفتم. اصلا من از وقتی که توی وبلاگا و سایتای آشپزی کیکای خوشیلی موشیلی دیدم هوس کیک پختن زد به سرم و در ادامهمابقی ماجراها کا دیگه فامیل هم منو در این عرصه پیشتاز میشناسه:دی
و نصف کاردستیهایی که واسه بچه ها میسازم رو هم مدیون دنیای مجازی هستم.
تازه ازون پستی که خودت گذاشته بودی و کتاب دانلود کرده بودی هم کلی کتابدانلود کردم و برای اولین بار کتاب مجازی خوندم و خیلیاشم هنوز مونده که نخوندم.

منم از آشپزی های تو خیلی خوشم میاد. دوست دارم یه بار اون نونی رو که گفته بودی بپزم!

آره یادمه نوشته بودی!

مهتاب2 یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 09:35 ق.ظ

گلی جان دنیای اینترنت و وبگردی اونقدر برای من مهم وتاثیر گذار بوده که باید یه روزی در موردش یه پست بذارم.. اونقدر من از این دنیا اطلاعات کسب کردم که زندگیم کلا عوض شد..

این که خیلی خوبه!

برای تو یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 09:48 ق.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

سلام خانومی
حق با تو خوندن وبلاگ های دوستان درس های قشنگی بهمون یاد میده حتی می تونم بگم روی رابطه مون با همسر و بچه هامون هم درسهای هست برای یادگیری
وای چه دلمه های قشنگی
منم مثل شما از دستورات اشپزی دوستان بهره های زیادی بردم

سلام
دقیقا همین طوره. برای من در مورد بچه داری که خیلی مفید بود.

ماری یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 01:40 ب.ظ

سلام گلابتون عزیز.من از خواننده های خاموشت هستم که امروز کل آرشیوتو تموم کردم و روشن شدم.خیلی از پیدا کردن دوست مجازی خوبی مثل شما به خودم می بالم.
پرسیده بودین چه چیزی در شما مارو تحت تاثیر قرار داده؟ من به شخصه از صبر و متانت و خانومی شما خیلی خوشم میاد و سعی کردم ازتون یاد بگیرم.چون در واقع من آدم حساسی هستم و اصلا صبور نیستم.
براتون بهترین ها رو در کنار خانواده ی عزیز و مهربونتون از درگاه خداوند متعال خواستارم.
از این به بعد منم روشن می مونم و دیگه خاموش نیستم

سلام
خوشحالم از آشناییتون و خیلی ممنونم از نظر لطفتون.
راستش من خیلی هم صبور نیستم. بیشتر بی خیال و خونسردم!

نبات یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 02:16 ب.ظ http://unman.persianblog.ir

مامان من بادمجونو با پوست میپذه! پ چرا پوستشونو کندی?

بهد من دلمه گوجه رو بیشتر از همه دوس دارم!

اون پستی بود که اعصاب سنج خریده بودی! منم رفتم امسال از نمایشگاه خریدم

هر دو مدلش هست. می می خواستم یه کم سرخشن کنم پوستش کندم!
آره اونم خوبه.
آفرین. حالا اعصابت قوی هست یا نه؟! با اون که همه بازی کردن جز خودم!

انار یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 03:22 ب.ظ http://ladypomegranate.persianblog.ir/

آقا تاثیر پذیری رو نگو !!! امید به من میگه اگه نیم ساعت با یه معتاد بشینی تو هم معتاد میشی !ببینن چقدر جذبم بالاست دیگه .کافیه یکی پست خونه تکونی و بچه داری و آشپزی و بافتنی و گل سازی و شمع آرایی و... (باز هم بگم ؟) بزاره ، من ازط زندگی میفتم .

خیلی باحالی تو!
شما کلا سعی کن خیلی وبلاگ نخونی!!!

حکیم بانو یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 06:29 ب.ظ

خب... من اشپزیم خوبه ولی اهل ترشی و مربا و کیک درست کردن نیستم. پس از وبلاگ های شما و دوستان دیگه که عکس هنراشونو میذاذن لذت دیداری می برم. از پست هایی که در مورد کار و تمیز کاری هم باشه خوشم میاد. زمان ما که وبلاگو اینا نبود تا در مورد بچه داری تجربیاتمونو به اشتراک بذاریم. ولی الان از خوندن اینا لذت می برم.

شما که کلا کدبانویی!
استفاده از تجربیات بچه داری برای من خیلی مفید بوده.

روزهای با هم دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 09:20 ق.ظ http://daystogether.persianblog.ir

شما دیگه کارت خیلی درسته با دو تا بچه

شما لطف داری.
این کارا رو که همیشه نمی کنم!

مهناز دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 01:41 ب.ظ http://mahna131091.blogfa.com/

منم با نظر شما در مورد تأثیرات وبلاگی موافقم . پیشنهاد می کنم برای آشپزی به وبلاگ دکتر آشپز یه سر بزنین . من خودم خیلی از وبلاگشون استفاده کردم.
http://drashpaz.persianblog.ir/

تا حالا نشنیده بودم اسم این وبلاگ رو.ممنون.

بهاردخت دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 02:00 ب.ظ http://bahar-dokht.blogfa.com

سلام
خیلی خوب شدن!
ما همه پوست بادمجان رو نمیکنیم! یعنی راه راه پوست می کنیم! هم خوشگل میشه هم باعث میشه خودشو سفت تر نگه داره و شکل اش رو حفظ کنه!
من از پستهایی که بقیه بافتنی هاشون رو میذارن کلییی ایده میگیرم!!

سلام.ممنون.
آره این مدلیش رو هم تو دستورات دیدم.
منم بافتنی دوست دارم!

پری دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 02:42 ب.ظ http://afcongar.blogfa.com/

سلام...من مدتهاخواننده خاموش بودم تقریبابیشترمطالب وبتون خوندم
قلمتون تو بیان ماجراهاسلیس وگیراست ...
لینکتون کردم

سلام.
ممنون که روشن شدین!
نظر لطفتونه.

بازیگوش دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 04:35 ب.ظ http://bazigooshi7.persianblog.ir/

عمق فاجعه برای من در این حده که اقای همسر هر چی شام و نهار داره از اینترنت و وبلاگ نویسی من داره:دی
وگرنه همینی هم که یه خط در میون می پسزم نداشتیم:دی ی
مینوسیم درباره اش تو یه پست:دی

بله شما رو که در جریان هستم!
این آقای همسرتون پچه قدر باید از نت متشکر باشه!!!

مینو دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 05:42 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

نوش جان
اکثر وبلاگ هایی که میخونم تاثیر مثبتی برای من داشتند۰وب روژین واقعا منو بفکر میبره که چرا نمیتونم سر سوزنی از مقاومت این زن را داشته باشم۰دستورهای آشپزی و باغبانی را هم دنبال میکنم۰

ممنون.
من روژین رو نمی شناسم متاسفانه.

... سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 02:15 ق.ظ

سلام
خیلی بد است که این را می نویسم. خودم هم می دانم. برای همین هم بی نام می گذارم باشد...
پست دوستان، گاهی امیدبخش بوده و گاهی ناامیدکننده...
و این روزها که ناخودآگاه کشیده می شوم به سمت پست های و وبلاگ های مادرانه، برایم حسرت برانگیز است... اینکه بنده هم می توانستم جزو همین قشر باشم، اما نیستم. به دلایلی که خودم هم نمی دانم.
تنهایی بدجور آدم را آرزده می کند.

سلام
نه بد نیست. احساستونه. اما به این فکر کنین که قطعا توزندگی شما هم چیزهای خوبی هست که شاید بقیه حسرتش رو دارن. به هر حال زندگی مادرانه هم پر از زحمت و مسئولیته!

emasis سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 07:44 ق.ظ

سلام
اول که عیدتون مبارک!

بعدشم تاثیر که مثلا" الان حضور ذهن ندارم ولی یادمه مهربان گفته بود که خوردن ترشیجتن در سفر باعث میشه که ماشین آدمو نگیره در سفر ترشی و لواشک میخورم!

سلام
عید شما هم مبارک.

چه جالب! نشنیده بودم.
مهربان هم که خیلی وقته پیداش نیست!

emasis سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 07:59 ق.ظ

چه باحال!

+بفرما شام این سری ازینا بدرستم!

فکر خوبیه!

emasis چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 12:15 ب.ظ

اره غیب شده ، فکر کنم 4 ماه قبل عید اومده بود وبم گفتم چه خیر؟گفتش خبری نیست و ممکنه دیگه نیاد ، میلشم ندارم بهش یه ایمیل بدم.

آخه چرا بی خبر؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد