و اینک مدرسه!


خیلی زودتر از اون چیزی که فکرش رو می کردم گل پسر بزرگ شد و رسید به سنی که باید براش دنبال مدرسه بگردم! امسال 5 سالش تموم می شه و چون ما می خواستیم پیش دبستانی رو تو مدرسه بره, از بعد تعطیلات عید دغدغه ام شده بود مدرسه گل پسر! از اون جا که تو منطقه خودمون کسی از فامیل و آشنا زندگی نمی کنه که ازش سراغ مدرسه خوبی که تجربه اش کرده باشن رو بگیرم, از مدیر مهد کودک گل پسر که می دونستم اطلاعات خوبی داره پرس و جو کردم و اونم با توجه به معیارهای من دو تا مدرسه رو معرفی کرد. یه سری به سایت هاشون زدم و یکیشون رو هم که نزدیک تر بود و هم محلش بهتر, رفتم دیدم و با مسئولینش صحبت کردم و خوشم اومد!

در مرحله اول چند تا از معیارهای اصلی منو داشت: نزدیک بودن که بچه تو مسیر رفت و آمد خسته نشه, زیاد نبودن ساعت کار, بزرگی و امکانات خوب, دل نشین بودن فضا و زیاد نبودن تعداد دانش آموزان. بعد هم محیط آروم و سخت گیری نکردن زیاد که از صحبت با مسئولین مدرسه به نظر می اومد داشته باشه. یه روز دیگه رفتم برای پیش ثبت نام تو ساعت تعطیل شدن پیش دبستانی و با چند تا از مادرها صحبت کردم که گفتم راضین. یکشنبه با گل پسر رفتیم برای مصاحبه! یه فرم بهم دادن که در مورد خصوصیات و ویژگی های بچه ها سوال کرده بودن و بعد هم گل پسر رو بردن تو یه اتاق و چند دقیقه ای باهاش حرف زدن. گل پسر که حسابی از مدرسه و خصوصا حیاطش که زمین چمن داشت خوشش اومد و از اون روز مدام سوال می کنه کی می رم مدسه!!!



دیروز هم ثبت نام بود و با شازده رفتیم. خوشبختانه همون روز کارنامه هم می دادن که باعث شد بتونم خیلی از خانواده ها  و برخورد معلم ها و مسئولین مدرسه با والدین رو ببینم و از چند تا مادرها راجع به مدرسه سوال کنم. هر کسی رو که بی کار گیر می آوردم, می رفتم ازش می پرسیدم:"ببخشید شما از این جا راضی هستین؟ چه جوریه؟!" همه راضی بودن. یکیشون که بچه اش کلاس چهارم بود گفت:"من خیلی حساسم و موقعی که می خواستم پسرم رو ثبت نام کنم 17 تا مدرسه تو این منطقه دیدم و این جا از بقیه بهتر بود!!!" خداییش چه مادر با پشتکاری! دیگه نگفتم که من فقط همین یه جا رو دیدم و ممنون از شما که 16 تا مدرسه دیگه رو هم دیدین و تایید می کنین این جا بهتره!!! یکی دیگه از مادرها هم پسرش کلاس سوم بود و می گفت بچه اش پیش دبستانی و کلاس اولش رو یه مدرسه دیگه بوده که خیلی سختگیری می کردن و باعث شده بوده که پسرش خیلی استرسی بشه و اعتماد به نفسش رو از دست بده. اما این جا محیط آرومی داره و بچه رو اذیت نمی کنن و پسرش خیلی خوب شده. دیگه خیالم بیشتر راحت شد و ثبت نامش کردیم.

به امید خدا...



+ یک سال پیش چنین روزی بود که فهمیدم یه مهمون عزیز دارم. مهمون عزیزی که وجودش خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر می کردم من رو عوض کرد و زندگیم رو قشنگ تر. خدایا خیلی شکرت به خاطر خانوم کوچولو!



نظرات 23 + ارسال نظر
جیکو پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:52 ق.ظ

موفق و سلامت باشه گل پسر. هم چنین خانوم کوچولوی ناز.


ممنونم.

مریم پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.khatm93.blogfa.com

سلااام دوستم.ختم 100هزار صلوات گذاشتم واسه روز عید مبعث.اگه میتونی شرکت کن هرچنتا دوس داری بگو بنویسم با هر نیتی که داری در این کار سهیم شو

آفرین پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:01 ق.ظ

لذت زندگی به همینه!
بزرگ شن بچه ها و دیدن موفقیت و بالندگیشون و ...

انشاالله موفق باشن.

مامان آویسا پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:06 ق.ظ

ایشالا که گل پسر موفق و سلامت باشند اینطور که شنیدم مدرسه رفتن بچه ها خیلی دردسرداره

ممنون.
قاعدتا باید داشته باشه.

بازیگوش پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:20 ق.ظ http://bazigooshi7.persianblog.ir/

اوووخیش اینجوری که تو نوشتی خیال منم راحت شد

چشم رو هم بزاری باید خانوم کوچولو رو عروس کنی...پس از این روز ها لذت ببر عزیزمم:-*

واقعا؟!
بله! چشم!

بلورین پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 06:36 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com

بچه ها زودنتر از اونی که فکر می کنی بزرگ می شن...خدا حفظشون کنه...
خدا رو شکر که مدرسه مناسبی براش پیدا کردی...خیلی محیط مدرسه مهمه...ایشالا که سال تحصیلی خوب رو سپری کنه و اماده بشه برای رفتن به دبستان...

خیلی!
امیدوارم واقعا خوب باشه برای گل پسر.

نبات پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:46 ب.ظ http://unman.persianblog.ir

چه زود....من الان شوکه شدم گلپسر به مدرسه رسید!!

منم موافق محیط اروم و بدون سختگیری ام!

حالا مونده. چند ماه دیگه تازه باید بره پیش دبستانی.

خانم اردیبهشتی پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:51 ب.ظ http://mayfamily.blogsky.com

سلام
عمر مثل باد می گذره! مخصوصا که کودکی داشته باشی! همین دیروز بود که من پسرک را پیش دبستانی ثبت نام کردم و چنین دغدغه هایی داشتم! اون وقت دو روز دیگه باید برم کارنامه دوم دبستانش را بگیرم و برای سوم ثبت نامش کنم

سلام
واقعا خیلی زود می گذره!
انشاالله بچه هامون همیشه موفق باشن.

Saghar جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 12:13 ق.ظ

Salam
Madrese rozbe aalie baraye pesarha
Hamchenin nikan va mofid
In 3 madrese jozve behtarinhaye tehran hastan

سلام
بله مدارس خوبین. اما به دلایل خاص خودم نمی خواستم این مدارس ثبت نامش کنم. اولین دلیل هم دور بودنشون به خونه مونه!

یک تجربه ساده جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 12:36 ق.ظ

گلابتون جان انقدر زود میگذره.... انگار همین دیروز جشن پایان سال پیش دبستانی پسرم بود. بچه ها که مدرسه میرن سال زود تموم میشه.
۳۰اردیبهشت امسال هم پسرم کلاس اولش تموم شد. اشک شوق داره والا.
خدا خانوم کوچولو و آقا زاده رو براتون نگه داره.

به سلامتی. انشاالله همیشه موفق باشه.
ممنونم.

مـاهـور جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 01:44 ق.ظ http://hadi-naqi.blogfa.com

سلام
بیایید دست به دست هم بدهیم ، به گمان من اینگونه حداقل زکات استفاده از نت را می دهیم :)

سلام
در چه مورد؟ متوجه منظورتون نشدم!

مامان علیرضا و حسین جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 05:06 ق.ظ http://bepesara.blogfa.com

سلام عزیزم.
حالا انگار دیگه ثبت نام کردی و تموم شده. ان شاءالله که خیر است.
مدرسه ی پسر من "شهدای موتلفه اسلامی" ئه. تو سایتش می تونی مشخصاتشو پیدا کنی. منطقه ی دوازده.

سلام
ممنون که لطف کردین جواب دادین.
حدس میزدم مدرسه پسرتون منطقه 12 باشه. اما متاسفانه به ما دوره و من موافق مدرسه دور برای ابتدایی نیستم.

سنبله جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 02:56 ب.ظ http://s0nb0leh.blogsky.com

به سلامتی
خوب کاری کردین مدرسه ثبت نامش کردین
پیش دبستانی مدارس بهتر از مهدهاست
سرفصل هاشون رو هم آموزش و پرورش میده
خیلی اصولیه

مهم تر این که بچه به محیط مدرسه عادت می کنه و کارش برای کلاس اول راحت تره.

من و دخملی جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 05:10 ب.ظ

گلی غیر انتفاعی بردی؟
باورت میشه با این که خودم معلمم ولی منم مثل مادرا استرس دارم؟ و بدتر از همه هیچ جا رو ندارم؟
همه ی مربی ها و همکارانم امسال عوض میشن و میرن ابتدایی و یه مشت جوون و بی تجربه میان سر کار و این استرس منو زیاد کرده خیلی

آره عزیزم. دولتی خوب سمتمون نیست.
خوب حق داری با این شرایط. امیدوارم یه جای خوب پیداکنی.

آرزو(همه اطرافیان من) جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 07:35 ب.ظ http://ghezavathayam.blogsky.com

وای یعنی از حالا باید ثبت نام کنیم?? یعنی من الان خیلی بی فکرم??
چطوری دوستم? اوضاع رو به راهه?

برای پیش دبستانی دیگه باید اقدام کنی. صبا هم متولد 88 ئه؟

خدا رو شکر خوبم.

دلارام جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 08:25 ب.ظ http://femo

من چه خاکی به سرم بریزم
فقط میتونم بچه ام رابسپارم دست خدا

دور از جون.
منم سپردم دست خدا.

شادی جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 09:47 ب.ظ http://shadi2022.persianblog.ir/

مبارکه گلی جون .خیییییییییییلی حس خوبیه این مدرسه رفتن بچه ها

سلامت باشی.

پوران شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 09:18 ق.ظ http://kavirdarkavir.persianblog.ir/

منم پارسال 31اردیبهشت بود که برای اولین بار دو تا خط قرمز رو دیدم!!!
هر دو شون رو خدا حفظ کنه

انشاالله.

لیلی شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 12:33 ب.ظ http://saeed-lili.blogfa.com

مبارکه...به سلامتی..انشالله فارغ التحصیل شدنش از دانشگاه ...
پسر گلت همیشه بابت داشتن همچین مادر مهربونی بهت افتخار میکنه

کاش اسم منطقه تونو هم مینویشتین ..تا بقیههم بتونن از تجربیاتتون استفاده کنن

ممنونم. سلامت باشین.
من تهران پارسم. منطقه 4.

ابراهیم یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 07:26 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com/

واقعا. اصلا نمی فهمیم که این عمر چه طور می گذره و شاید زندگی انقدر شیرینه که اصلا نمی فهمیم که عزیزانمون چه طور انقدر زود بزرگ می شوند.

کلا گذر عمر سریعه. این از ویژگی های آخر الزمانه البته.

حکیم بانو یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 06:26 ب.ظ

معیارهات برای اتتخاب مدرسه کاملا درسته. خانم کوچولو رو ببوس .

ممنونم.

حانی دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 07:53 ب.ظ

پسر من هم امسال میره پیش دبستانی
مفید ثبت نامش کردم.
شما کجا نوشتی گل پسر رو?

به سلامتی.
مفید به ما دوره. شنیدم از نظر آموزشی سخت گیره. یعنی قبلا بود. چند تا آشناهامون اونجا می رفتن. الان چه جوریه؟

من نور علوی ثبت نامش کردم.

حانی چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 09:20 ق.ظ

اتفاقا من با چند نفر مشورت کردم، همه می گفتند مفید فضای آزادی داره.
البته تو دو تا جلسه ای که با مسوولین مدرسه داشتیم، خودمون هم این رو تصدیق می کتیم.
حالا ان شا الله هر چی خیره برای بچه ها پیش بیاد

خیلی خوبه این جوری. انشاالله به سلامتی. موفق باشه گل پسرتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد