468. حلوا می پزم باقلوا!

اعتراف می کنم با داشتن سی و سه سال سن و کلی ادعای کدبانوگری و با وجود علاقه فراوان به حلوا و تلاش های بسیاری که در زمینه طبخش داشتم، تا قبل از این هر بار حلوا درست کرده بودم خراب از کار دراومده بود. یا شل شده بود یا سفت یا گوله گوله و یا خمیری!

با این که چندین بار کنار دست مامانی که حلواهای خوبی می پزه، مراحل پخت حلوا رو عملی آموزش دیده بودم و کلی تو سایت های معروف آشپزی دستورات و شیوه های طبخ حلوا رو بررسی کرده بودم، حلواهایی که می پختم هیچ جوره خوب از کار درنمی اومد و من کلی از این بابت احساس ضعف می کردم!

اما ماه رمضان امسال نیت کردم هر جوری شده یاد بگیرم یه حلوای به درد بخور درست کنم. دیگه از پخت کیک و شیرینی که مدتیه مهارتم توش بالا رفته در حدی که کیک آخرین تولدهای خودم و شازده رو هم درست کردم، سخت تر نیست!

همون اوایل ماه مبارک تو یکی از پیج های معروف آشپزی اینستاگرام دستور یه حلوای زعفرونی خوش آب و رنگ رو دیدم و ذخیره اش کردم. ولی با توجه به سابقه نادرخشانم، هی دل دل کردم که آیا درستش بکنم آیا درستش نکنم! بالاخره با توجه به این که تجربه بهم نشون داده بود دستورات صفحات آشپزی اینستاگرام قابل اعتمادتر از سایت های آشپزی هستن، دل رو به دریا زدم و با گفتن بسم الله و فرستادن انرژی مثبت رفتم تو کار پختن حلوا واسه افطار.

و نمی تونم بگم چه قدر دچار ذوق و شعف شدم وقتی آخر کار دیدم حلوام تو تابه از این طرف به اون طرف قِل می خوره و بعد وقتی رضایت جناب شازده ی سخت پسند رو از طعمش دیدم!

از اون روز چند بار دیگه هم حلوا درست کردم و طبق تجربه کمی هم در دستور اصلی دخل و تصرف کردم تا به نتیجه دلخواه تر برسم.

برای امروز هم که افطار منزل مامان جان دعوتیم تصمیم دارم یه دیس بزرگ حلوا درست کنم و ببرم. چون مامانم هم مثل خودم عاشق حلواس ولی بلد نیست بپزه!


فقط خدا رحم کنه که با این حجم حلواپزی و حلواخوری در کنار خوردن زولبیا و بامیه، تا آخر ماه رمضان چه بر سر وزن و هیکلم خواهد آمد!!!



 + دستور حلوا  در این جا:

https://www.instagram.com/p/BUJ1kPCF2gl/

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 23 خرداد 1396 ساعت 12:59 ق.ظ

سلام طاعات قبول منم اشپزیم خوبه ولی حلواهام اصلا خوب نمیشه اگه میشه ادرس اینستایی که دستور حلوارو داشت بزارین

سلام
از شما هم قبول باشه.
چشم. به آخر همین پست اضافه شد.

هستی سه‌شنبه 23 خرداد 1396 ساعت 01:15 ب.ظ

منم مشکل شما را دارم کاش دستور پختشو میذاشتی کلا حلوا پختن خیلی فوت وفن داره

در آخر پست گذاشتم براتون.

هدی چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 04:25 ق.ظ

سلام
تبریک به خاطر خوب دراومدن حلوا
میشه ادرس اینستای حلوا رو هم بدین لطفا ؟!

سلام
ممنونم
بله حتما! آخر همین پست گذاشتم.

هدی چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت 02:44 ق.ظ

ممنونم خیلی لطف کردین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد