398. شال سر می کنم!

دیروز که می خواستم برم خونه مامان, تصمیم گرفتم با مترو بریم. تا حالا با هردوی بچه ها سوار مترو نشده بودم و از ماه هفتم بارداری خانم کوچولو به بعد همیشه با ماشین خودمون یا آژانس رفته بودیم خونه مامان. دلم برای مترو سواری تنگ شده بود, اون واگن های خنک با آدم های جورواجور و فروشنده هایی که همه مدل جنسی می فروشن! برای بچه ها هم قطعا جالب تر از آژانس سواری می شد!

گل پسر که بعد از مدت ها سوار مترو شده بود, با هیجان قطارها رو تماشا می کرد, ایستگاه ها رو می شمرد و اسمشون رو می پرسید! خانوم کوچولو هم اولش تحت تاثیر جو محیط جدید ساکت نشسته بود تو بغلم و اطرافش رونگاه می کرد, اما به ایستگاه های آخر که رسیدیم غرغرش شروع شد!

من اما  انگار از اون دو تا هیجان زده تر بودم! تیپ و قیافه آدم ها رو از زیر نظر می گذروندم و اجناس فروشنده ها رو! تا این که یه خانم فروشنده شال و روسری آورد و کلی تبلیغ کرد برای شال هاش که خنک و لطیفه و با عرض زیاد! چند سالی می شد شال نخریده بودم! همیشه روسری های بزرگ سر می کنم, معمولا هم با طرح های شلوغِ رنگی رنگی! اول تابستون وسوسه شده بودم که برای مانتوهای نخی طرح دارم شال تک رنگ بخرم تا با اون روسری های پر نقش و رنگ, تیپم شنبه یک شنبه نشه اما منصرف شدم. چون با چادر مشکی  جلو بسته اصلا دیگه مانتو نمی پوشم تو این گرما! ولی دیروز شال های خانم فروشنده وسوسه ام کرد! تا پرسیدم که"شال چه رنگ هایی دارین؟" با اشتیاق ساکش رو جلوم باز کرد و گفت:"همه رنگی دارم!" بعد هم گفت:"امروز اصلا فروشم خوب نبود. از صبح تا حالا یه شال بیشتر نفروختم!" اولش می خواستم یه شال سورمه ای بردارم که فکر می کردم به چند تا از مانتوهام میاد, اما منصرف شدم و گشتم تا یه رنگ خوشگل پیدا کنم! بالاخره یه شال سبزآبی بدجور چشممو گرفت! درش آوردم و گفتم:" اینو برمی دارم!" پولشو که دادم, خانم فروشنده با لبخند گفت:"ان شاالله دستت برام خوب باشه و زیاد بفروشم!" اون وقت دو  نفر تو همون راسته صندلی, ازش شال خریدن  یه نفر هم روسری! با خوشحالی بهم گفت: "دستت خوب بودها!!!"



خونه مامان که رسیدیم, شالمو نشون دادم و  رفتم  جلوی آیینه به چند شیوه مختلف بستمش و بیشتر ازش خوشم اومد! حتی فکر کردم کاش یه رنگ دیگه اش رو هم خریده بودم! امروز یه بررسی کردم و کنار چند تا از مانتوهام گذاشتمش, دیدم رنگش به همه شون میاد! گذاشتمش دم دست و فکر کنم دیگه تا آخر تابستون دست از سرش بر ندارم!!!


نظرات 10 + ارسال نظر
مائده پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 07:23 ب.ظ

بانو من اصلا باد نیستم با چادر شال بذارم.. یعنی اصلنا..

این مساله رو خیلی از چادریا دارن! شال رو باید حتما با سنجاق محکم کرد وگرنه نمیشه!
البته من خودم شال رو شبیه روسری سر می کنم. یعنی گوشه شو سه گوش تا می زنم و میاندازم روی سر و ادامه شو دور گردن می پیچم. زیر گلو رو هم سنجاق می زنم.

گیس گلابتون جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 07:33 ق.ظ http://www.gisgolabetoon.ir

شالهای رنگی رنگی خیلی خوشگلند.
من چند روز پیش 4 تا خریدم! یکی هم اول تابستان خریده بودم، شد پنج تا.
فکر می کنید چند؟ شش هزار تومان!
البته من از مترو نخریدم. از مغازه خریدم.
مبارکت باشه عزیز دل

بله قشنگن!
چه خوب! من از مترو گرون تر خریدم!
برای شما هم مبارک باشه.

شهناز جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام علیکم مبارکت باشه عزیزم البته نگارا جون هم تاکید میکنه برا چادری ها شال و روسری تک رنگ خیلی بهتره متاسفانه من شال رو با چادرم نمی تونم مرتب سر کنم

سلام علیکم.ممنون
چه جالب! بر عکس من زیر چادر روسری طرح دار رو بیشتر می پسندم!!!

این مساله رو خیلی از چادریا دارن! شال رو باید حتما با سنجاق محکم کرد وگرنه نمیشه!
البته من خودم شال رو شبیه روسری سر می کنم. یعنی گوشه شو سه گوش تا می زنم و میاندازم روی سر و ادامه شو دور گردن می پیچم. زیر گلو رو هم سنجاق می زنم.

افاق جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 12:58 ب.ظ http://b-arghavani. blogfa.com.com

مبارکه من اما روسری بهم نمیاد شال میپوشم البته چادری نیستم برای همین شالهایی خنک تو تابستون عالیه

ممنون.

مامان آویسا جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 07:59 ب.ظ

مبارکت باشه وای که چقد خرید از مترو به من می چسبه حیف ساکن تهران نیستم من اول تابستان یه شال سفید خریدم همه جا باهاش می رم

آره خرید از مترو جالبه!
شال سفید که عالیه برای تابستون!

دیبا جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 11:13 ب.ظ

به نظرم برای چادر شال باید شق و رق واسته نه؟
من بیشتر زمستون شال سرم میکنم با چادرم ولی تابستون خیلی گرمهههههه

شق و رق نه اما باید صاف و صوف باشه! شالهای زمستونی نسبت به شالهای نازک نخی صاف تر روی سر میمونن خوب!

فروغ یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 03:17 ب.ظ

مبارک باشه گلابتون جان سبز آبی رنگ قشنگیه

ممنون.

مانا(ماجراهایی این روزهای من) یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 05:50 ب.ظ http://monaka.blogsky.com

بسیار کار خوب ی کردی.من.4 ساله سوار مترو نشدم.بران شدیم برویم با پسرکم آن مترو سواری!!!!

حتما برای پسرک هم جالب خواهد بود!

رضوان شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 12:51 ب.ظ

شالت مبارک عزیزم

منم با زهرا گاهی سوار وسایل نقلیه عمومی میشم . اونم بسیار ذوق میکنه . گاهی وسط خیابون میگه ماشین رو همینجا بذار بریم سوار اون اتوبوس بشیم.

ممنون سلامت باشی.
برای بچه ها جالبه!

قاصدک پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 10:44 ق.ظ

مبارک باشه... منم جو مترو رو گاهی دوست دارم و دلم براش تنگ میشه

سلامت باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد