از دلتنگی های وبلاگی

چهار سال پیش تو هم چین روزی بود که از سر بی حوصلگی و خمودگی مفرطی که مدت ها دچارش بودم, با تشویق یکی از دوستام لپ تاپمو باز کردم, برای خودم یه وبلاگ ساختم و اولین پستم رو نوشتم!

بعد روز به روز علاقه و دلبستگی به خونه مجازیم بیشتر شد, کلی رفیق نازنین پیدا کردم و یه جورایی وبلاگستان شد پاتوقم! همراه روزهای خوشی و ناخوشی! 

ارتباط بین من و دوستای مجازیم, برخلاف اسمش خیلی هم واقعی بود و از صمیم قلب! با شادی های هم شاد شدیم و با غصه های هم غمگین! بیشتر از فامیل و دوست و آشناهای دنیای حقیقی برای هم حرف زدیم, درددل کردیم و پی گیر احوال هم بودیم...

خیلی وقت ها نظرات پر از محبت و صمیمیت دوستای مجازی و خواننده های گذری, تونست حالم رو خوش کنه, اعصابم رو آروم و خنده رو لب هام بیاره!



اما حالا این همه سکوت و سکون وبلاگستان آزارم می ده. وبلاگ های تعطیل شده, وبلاگ هایی که ماه هاست به روز نشدن, کامنت دونی های بی رونق و رفقای وبلاگی ای که مدت هاست ازشون بی خبرم...

دلم تنگه برای روزایی که اول صبح با شوق و ذوق لپ تاپمو باز می کردم, می رفتم سراغ گوگل ریدر, کلی پست جدید می خوندم و بعدش یه عالم حرف و نظر داشتم برای دوستام! روزایی که خیلی از حرفای تو دل و فکرای تو سر و اتفاقات دور و برم سوژه بود برای گذاشتن پست جدیدی که نوشته می شد و منتشر! برای اون همه گرما, هیجان, برو بیا و رفاقتی که تو فضای وبلاگستان موج می زد و حالا روز به روز داره کم رنگ تر می شه و بی حال تر...

و من در پایان چهارمین سال وبلاگ نویسیم که گوشی های اندروید و شبکه های اجتماعی جدید, همه رو دور خودش جمع کرده و شده رقیب قدرتمندی که داره بلاگستان رو از صحنه کنار می زنه,  دارم سعی می کنم که این اتفاق اقلا به طور کامل برای گلابتون بانو و ماجراهاش نیافته, هر چند که بی رونقی این جا گاهی دلسردم می کنه!!!


نظرات 26 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 09:16 ق.ظ

من هم مدتیه به فکر تاسیس یک وبلاگ هستم.نمیدونم چرا شروع نمیکنم.میخوام اگر بشه در آینده از این طریق درآمد کسب کنم.امیدوارم شما هم موفق باشید .اگر توصیه ای هم برام دارید خوشحال میشم بشنوم.

وبلاگ داشتن خیلی خوبه حتما این کارو بکنین.
در مورد درآمد داشتن از وبلاگ تجربه ای ندارم!

سهیلا پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 09:58 ق.ظ

من وبلاگ ندارم و نداشتم. اما یادش بخیر روزهایی که هر روز به عشق خوندن سیل عظیمی از وبلاگهای آپدیت شده کامپیوترمو روشن می کردم. حالا که دیگه مدتهاست از او وبلاگها خبری نیست باز هم وبلاگستانو بیشتر از هر نرم افزار اندرویدی دوست دارم و دلم برای خیلی از وبلاگها و نویسنده هایی که با قلم و نوشته هاشون خاطره دارم، تنگ شده. آخه من کلا زود دلبسته آدمها میشم.

واقعا یادش به خیر! چه دورانی بود.
منم برای بعضیاشون دلتنگم

خورشید پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 10:46 ق.ظ

نه خانم جان..
هر چقدرم که اینستاگرام و فیس بوک و الخ زلم زیمبو به خودشون آویزون کنن و بازار گرمی کنن.. هیچی..هیچی بلاگستان خودمون نمیشه.
آره.. یکم سوت و کور شده.. همسایه های قدیمی رفتن و آپارتمان نشین شدن اما هنوز هستن کسایی که دل بستن به همین خونه ی قدیمی باصفا.

این درست که هیچ جا وبلاگستان نمیشه اما این سوت و کوری هم آزار دهنده اس!

حکیم بانو پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 11:59 ق.ظ

تولد وبلاگت مبارک. همین کوچولو کوچولو از حال هم خبر داشتن هم خیلی خوبه. من که به وایبرم دیر به دیرسر میزنم.

ممنون.

آفرین پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 01:11 ب.ظ

به دانش آموزم میگم چرا املا نمی نویسی؟
میگه: مامانم وقت نداره بهم املا بگه.
میگم: مگه مامانا چیکار می کنند؟
میگه: تو وایبر با دوستاش حرف می زنه.

زنده باد خودم که محکم و پابرجا حداقل هفته ای یه پست می نویسم.
تولد وبلاگتون مبارک. ان شاءالله نوه دار شدنتون و موفقیتهاشون رو هم برای ما بنویسید.

ای بابا!
منم هفته ای یه پست رو معمولا میذارم اما قدیما حس نوشتنم خیلی بیشتر بود!

زن متاهل پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 05:24 ب.ظ

سلام من جدیدا همین حس ترا دارم ولی با همه اینها دلم خوشه به همین برو بیا های کمرنگ
راستش آمده بودم پیشا پیش تولد خانم کوچولو را تبریک بگم انشالله عمر با برکتی در کنار داشته باشه چهار سالگی وبلاگ هم مبارک سعی کن بیشتر بنویسی شادیت را میخواهم دوست خوبم

سلام
خیلی خیلی ممنونم از لطفت. سلامت باشی.

بابک اسحاقی پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 05:39 ب.ظ http://javgiriattt.blogsky.com/

سلام گلابتون بانوی عزیز
چهارمین سالگرد وبلاگت مبارک
درسته که وبلاگستان حال و هوای اونروزها رو نداره
ولی امیدوارم این بی رونقی باعث دلسسردی شما نباشه
و مدام بنویسید

سلام
ممنون از لطفتون.
منم امیدوارم!

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 07:51 ب.ظ

اونموقع ها که دورانی بود برا خودش

الان که فیس بوک و وایبر و اینا قشنگ بنیان وبلاگ رو نشونه گرفته و داره قطعشون میکنه که من بهشون اعتقادی ندارم

چیه 2 خط می نویسی کلی لایک میخوره نمیشه حرفتو بزنی!

من اهل فیس بوک و وایبر نیستم! بیشتر اینستاگرام و تلگرام!

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 07:52 ب.ظ

یکی از خاطراتم از وب شما اون صندلی داغتون بود ها!یادتونه ؟

بله! یادش به خیر!

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 07:53 ب.ظ

اوووووووو

تولد وبلاگتون یادم رفت!خیلی مبارککککککککککک باشه

ممنونم.

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 07:56 ب.ظ

البته همش هم این امکانات جدید مقصر نیستنا

بعضیا ازدواجیدن و همسریشون و زندگی جدیدشون اجازه نداد که وب بنویسین

بعضیا هم که کلا" حاجی حاجی مکه شدن

جای بعضیا مثل قندک بانو ، بهار بوسه تقدیر واقعا" خالیه

انشاالله همه شون شاد و موفق باشن.

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 07:57 ب.ظ

زندگیه دیگه

نمونش همون جیکوئ ( حالا خودشم میاد اینجا رو میخونه )

برای ادامه تحصیل رفته خارج از کشور

براش آرزو موفقیت دارم یعنیا

منم همین طور!

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 08:01 ب.ظ

بعضیا هم که تو وب نویسی شمشیر رو از رو بستن و آدم جرات نمیکنه تو وبشون کامنت بزاره

همونا دیگه ! من که بهشون میگم اسمشو نبر!

آخه میان می بینن نا همجنس خودشون کامنت گذاشته براشون ، میزنن کامنتو حذف میکنه بعد میخوره تو ذوق ادم اینه که ترجیح میدم تو اونجا

کلا"

هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــــــس

باشم و خواننده خاموش!

اماسیس پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 08:02 ب.ظ

بعد مثلا" اینجا زیاد شده 16 نفر آن باشن ولی دریغ از یه کامنت!
به کجا داریم میریم واقعا"؟

واقعا به کجا؟!

سپیده 21 پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 08:13 ب.ظ http://sepide21.blogsky.com/

سلام.
سالگرد وبلاگتون مبارک.
امیدوارم همیشه موفق باشین.

سلام
ممنون از لطفتون.

کوثر پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 11:14 ب.ظ http://manare.blogsky.com

سلام
شما که تازه وضعتون خوبه... :)
این همه نظر...
من اونقدرخ واننده خاموش دارم که گاهی فکر می کنم دارم برای دل خودم می نویسم، بدون حتی یک نظر... :|
حداقل من که همیشه خواندمتان. :)
تولد وبلاگتون هم مبارک.
منم وبلاگستان را به همه شبکه های اجتماعی ترجیح میدم.
ملتمس دعا
راستی
آدمی که نظر میذاره وبعد میاد جواب نظرش رو می خونه، خیلی خوشحال میشه... حتی در حد همان یک گل...
هر چند واقعا درکتان می کنم. سرتان خیلی شلوغ است.
بوس

سلام
شاید! البته قدیم بهتر بود!
ممنونم از نظر لطفتون.

نبات جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 12:41 ق.ظ

مبارکه چهار سالگیس

این وایبر و اینا خدا بگم چی بشن...خیلی کساد کرده وبلاگستانو


ممنون.

نرجس جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 12:48 ق.ظ http://narjeskhanom.blogfa.com

سلام
من حدود یه سالی می شه که خواننده اینجا هستم.
و خیلی هم وبلاگتون رو دوست دارم
منم این قدر وبلاگ خوندم که خودم چند ماه پیش علاقه مند شد وبلاگ بزنم.
و خیلی هم از اینکارم راضی ام گرچه خواننده هام تعدادشون به پای شما نمی رسه!
منم اینجا رو خیلی بیشتر از شبکه های اجتماعی دوست دارم

سلام
خیلی ممنونم از نظر لطفتون.
موفق باشین.

nobar جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 02:26 ق.ظ http://nobarvaghambar.persianblog.ir

به به 4 سالگی وبلاگت مبارک باشه خانومی
به ما که سر نمی زنی دختر . پیغامهای خصوصی که برات گذاشتم به دستت نرسیده ؟! اگه نه بگو دوباره برات بذارم
دوست و یا ر قدیمی 4 ساله

سلام
پیغام خصوصیت رسید اما آدرستو نداشتم که حالا گذاشتی!

سمیه جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 09:28 ق.ظ

سلام،تولد چهارسالگی وبلاگتون وتولد یک سالگی خانم کوچولو روبهتون تبریک میگم،انشالله هردوشون صدساله شن،من وبلاگ ندارم ولی خوندن وبلاگای بقیه رودوست دارم ولی اعتراف میکنم که تاحالا به غیر از شما برای کسی نظرنذاشتم؛نوشته هاتون خیلی ملموس وواقعیه؛

سلام
خیلی ممنونم از نظر لطفتون.
بودن کسانی مثل شماست که نمیذاره چراغ اینجا خاموش بشه!

دل آرام جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 11:14 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

تولد وبلاگتون مبارک
مطمئن باشید وبلاگ همیشه مخاطب های خودش رو داره. مخاطب هایی که مثل شما دارن تلاش میکنن توی گوشی های اندرویدی غرق نشن و به اصالت وبلاگ پایبند باشن.
روزهای بسیار شادی در پیش داشته باشین

سلام
ممنونم. به همچنین.

آرزو(همه اطرافیان من) جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 12:33 ب.ظ http://ghezavathayam.blogsky.com

سلام عزیز
4سالگی وبلاگتون مبارک
و یک سالگی دخترک خوردنیتون!!
آخ دلم براش تنگ شده اما امان از تنبلی!!

سلام
ممنونم.
امان!!!

فلفل جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 01:41 ب.ظ http://felfelane.persianblog.ir

الان تو اینستا بیشتر و راحت تر میشه پست گذاشت
اون بنلبمون کرده

تنبلی نکن!

ابراهبم شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 04:48 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com/

دیگه به دلیل کم شدن خواننده و به وجود اومدن برنامه های اجتماعی مبایلی کمتر وبلاگ نویسا به وبلاگشون سر می زنند. من به شخصه که هیچ انگیزه ای یرای نوشتن ندارم.

شما هم؟!

بهاره سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 06:17 ب.ظ http://myyass.blogsky.com

سلام گلابتون جون قالب جدید مبارک
من با وجود همه ی صفحات اجتماعی و از این جور چیزا بازم وبلاگمو بیشتر دوست دارم. خیلی بشتر
و به خاطر محدودیت وقت همیشه وبلاگم در اولویته
تولد وبلاگ نویس شدنتونم مبارک

سلام
وبلاگ یه اصالت و صمیمیت خاصی داره!
ممنون.

دلارام چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 01:10 ب.ظ http://femo919.blogfa.com

تولد دختر تون مبارک رفتم وخواندم ودوباره اشک توی چشمام جمع شد چه مرضی هست نمیدانم هر خاطره مادری منو به گریه میاندازد

ممنونم.
خاطرات مادرانه پر از حس های نابن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد