چند روز با دوستان

هستن  کسایی که وجودشون برای آدم نعمته. دوستایی که باهاشون راحتی, خیلی راحت. طوری که هر وقت بخوای بتونی سرزده بری پیششون یا وقتی یهویی زنگ می زنن که می خوان بیان پیشت ناراحت به هم ریختگی خونه یا خالی بودن یخچالت نباشی... دوستایی که هولت بدن و انگیزه باشن برای انجام کارای جدیدی که خودت توشون تنبلی می کنی, دوستایی که بشه راحت براشون حرف زد و به درددلاشون گوش داد...

و من یکی از این دوستا رو دارم خوشبختانه! "سین" که از دوره راهنمایی با هم دوست شدیم و تا اول دبیرستان همکلاسی بودیم, بعد من مدرسه مو عوض کردم و دیگه ارتباطمون بیشتر تلفنی بود و حتی یه مدت هم خیلی کم رنگ شد. تا یه بار که بعد ازدواجم اومد خونه مون و بعد چند سال همدیگه رو دیدیم و دوباره رابطه ها بیشتر شد و اوجش شد وقتی اون ازدواج کرد و تو محل ما خونه گرفتن و شوهرامون با هم دوست شدن و رفت و آمدها خانوادگی شد و صمیمیت ها بیشتر... چند ماه پیش دوست عزیز تو یکی از شهرهای اطراف تهران خونه خریدن و اسباب کشی کردن. از خونه خریدنشون خوشحال بودم و از این که از نزدیک ما می رن و دیگه نمی شه مثل قبل تند تند و راحت بریم خونه های هم ناراحت! اما خوب خللی تو رابطه مون ایجاد نشده و فقط مدل رفت و آمدها عوض شده. دیگه بیشتر وقتا قبل سرزدن های کوتاه مدت نیست و ممکنه چند روز پیش هم باشیم مثل همین روزهای اخیر!

پنج و جمعه پیش شوهرامون یه سمینار دو روزه داشتن و بعد روز اول اومدن دنبال من و با هم رفتیم خونه دوستم و شب رو هم اون جا موندیم. فردا آقایون دوباره رفتن سمینار و ما تا غروب با هم بودیم. گفتیم و خندیدیم و آشپزی کردیم و استخر رفتیم و ... شب بر گشتیم خونه و فرداش سین اومد خونه ما که بعد از ظهرش با هم بچه هامونو بردیم آتلیه. من تا حالا گل پسر رو نبرده بودم. دو ساله می خوام ببرمش و تنبلی می کردم تا این که بالاخره با سین راهی شدیم. هر چند که عکاس یه کم کند بود و بچه ها خیلی خسته شدن و گل پسر آخراش موهای منو سیخ کرد بس که حرصم داد و درست ژست نمی گرفت و قیافه شو کج و کوله می کرد جلوی دوربین و بچه 5 ماهه سین هم با گریه هاش آتلیه رو گذاشت رو سرش و با سردرد برگشتیم خونه!!! اما آتلیه دکورای قشنگی داشت و فکر کنم عکساشون خوب بشه! برای یکشنبه صبح هم سین از استاد طبی سنتیش برام وقت مشاوره گرفته بود و خودش هم می خواست پیشش حجامت کنه, برای همینم شب خونه مون موندن که صبح راحت با هم بریم.

مشاوره خیلی مفیدی بود و خانم کلی راجع به منابع طبیعی کلسیم و آهن و اسید فولیک صحبت کرد و عقیده داشت بهتره این مواد رو به طور طبیعی وارد بدنم کنم نه با خوردن قرص های مختلف!  در مورد دم نوش هایی که برام مفیده توضیح داد و شیوه ماشاژ بدن که باعث آرامش و کاهش درد می شه... بعد هم من و گل پسر و پرنیان هر سه حجامت کردیم. برای خانم های باردار حجامت تو ماه پنجم و هشتم بسیار مفیده علاوه بر این که باعث می شه بچه زردی نگیره. اولین بار قبل بارداریم حجامت کردم که تجربه خیلی خوبی بود این بار هم خوب بود خدا رو شکر! گل پسر هم با این که خیلی ناز نازیه  خوشش اومد و شب با هیجان برای شازده تعریف می کرد!

و بعد از چهار روز پیش هم بودن دیروز بعد ازظهر مهمون هامون رفتن و البته که برنامه ریزی کردیم تا سین دوباره آخر هفته بیاد که با هم بریم آتلیه برای انتخاب عکس!



+از اون جا که بین دوستان وبلاگی خانم باردار زیاده, بعضی از توصیه های خانم مشاور رو در ادامه مطلب می ذارم. البته خیلی هاش برای غیر باردارها هم مفیده!

 

 منابع اسید فولیک:

سالاد همراه کرفس, روغن زیتون و جوانه گندم


+جوانه گندم بهتره که به صورت خونگی تهیه بشه. چون جوانه ای مفیده که به اندازه خود دانه گندم باشه درحالی که جوانه های آماده خیلی بلندن!


منابع کلسیم:

_ پوست تخم رسمی رو در آبلیموی طبیعی می ریزیم و از این آبلیمو که کلسیم پوست تخم مرغ جذبش شده در غذاها استفاده می کنیم.

_ پوست تخم مرغ رسمی رو شسته و آسیاب می کنیم و با عسل مخلوط کرده و می خوریم.

_ شیر طبیعی با خرما, گلاب یا عسل: این سه ماده باعث جذب بهتر کلسیم شیر میشن.

_ ماست خانگی

_ بامیه سبز

_ کنجد: روزی یک قاشق مربا خوری

_ پونه: کمی پونه خشک روی ماست می ریزیم و می خوریم. مصرف زیاد پونه برای خانم های باردار مناسب نیست چون باعث باز شدن دهانه رحم میشه.


منابع آهن:

_ شکر قهوه ای

_ شیره انگور

_ مویز ( در روایات توصیه شده که خانم باردار 40 صبح ناشتا 21 مویز با 21 بسم الله بخوره)

_ میوه های قرمز مثل انگور قرمز

_ تخم ریحان

_ بادکش کردن ران و ساق پا باعث خون سازی بیشتر بدن می شه. (منظور فقط بادکش سنتی نیست. دستگاه بادکش رو خیلی ازفروشگاه ها دارن و استفاده ازش راحته.)



دم نوش ها:

_ دم نوش اسطخدوس

_ دم نوش بادرنجبویه


 برای هفته های اخر بارداری:

دم نوش های گل گاو زبان, پونه, آویشن, زیره, تخم شوید که باعث باز شدن تدریجی دهانه رحم و راحت شدن زایمان می شه.

دم نوش زعفران که سریع دهانه رحم رو باز می کنه برای بعد از شروع دردهای زایمان مفیده.



+  روغن شتر مرغ برای چرب کردن شکم و جلوگیری از ایجاد ترک های بارداری


نظرات 34 + ارسال نظر
آفرین دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 06:14 ب.ظ http://mylivesky.blogsky.com

خوش به حالتون. خدا برای هم نگهتون داره.
ممنون از این که توصیه های درمانی رو با ما به اشتراک گذاشتید. من ترجیح میدم این داروهای گیاهی رو بخورم تا داروهای شیمیایی!

ممنون.
امیدوارم همیشه سالم باشی.

شیما دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 06:35 ب.ظ http://greelife21.blogfa.com

چقدررر خوب که همچین دوستی دارین...عالیه...
استفاده ی دم نوش ها رو براتون توی بارداری توضیح دادن کامل؟قبل مصرف از اون زمانی که مشاور گفته با دکترتون هم صحبت کنید و بعد مصرف کنید...

بله توضیح دادن.

ترگل دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 07:55 ب.ظ http://6obesh.blogfa.com/

سلام
دوست خوب نعمته
ایشالله همیشه با هم خوش باشید
به منم سر بزن

من و دخملی دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 09:29 ب.ظ http://reihanejan.blogfa.com

خدا برات نگهش داره دوستم.. دوست خوب واقعا یه نعمته..
در مورد اون منابع هم خیلی استفاده کردیم.. ممنون

آفاق دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 10:01 ب.ظ http://b-arghavani.blogfa.com

چه دوستیه خوبی

نوا دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 11:54 ب.ظ http://navaomom.persiablog.ir

چقدر دوستای اینجوری ماهن.همراهیتون مستدام انشاالله.
برای توصیه هایی که مشاور بهت کرده خیلی عالی بودن فقط درباره تخم مرغ رسمی یک پرس وجویی بکن ببین الودگی ها توی پوست تخم مرغ هم جذب میشن یا نه چون من باردار که بودم دکتر میگفت اصلا تخم مرغ رسمی نخرم چون پاستوریزه نیستن ومیکروبهای خطرناکی دارن.بعد این جوانه هایی که بیرون هست وبلند هستن اینها جوانه ماش هستن جوانه گندم خیلی ریزه وبسته هایش هم خیلی کوچکتره ودقیقا درحد همین جوان نوک زدن بعد که مدتی هم بمونه که بخوری وتموم بشه نهایتا میرسه به حد خود دانه گندم.

مگه تخم مرغ هم پاستوریزه داره؟! نشنیده بودم.
جوانه آماده تا حالا نگرفتم. ممنون که گفتی.

آزاده(سوته دلان) سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 12:00 ق.ظ

عزیزم یادته دوست داشتی بری استخر؟ با دوست خوبت جور شد که بری... خدا واسه هم نگهتون داره واقعا دوست خوب بعضی وقتا از خواهر هم به آدم نزدیکتره... من این با باران و گندم تجربه کردم... امیدوارم دوستیتون مستدام باشه... اون مواد طبیعی رو هم دستت درد نکنه گذاشتی... خیلی خوب و بدرد بخورن...

آره. این دوستم مجتمع خودشون استخر داره. اختصاصی! خیلی کیف داد.
خدا همه دوستای خوبو برای هم نگه داره.

مهرگل سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 06:20 ق.ظ

خوبه این دوستان
جالب بود برام حجامت تو دوران بارداری نشنیده بودم تا حالا
دکترش کی هستش؟ میتونی بهم بگی؟
برای ادامه مطلب هم ممنون خوب بود

چرا من خیلی شنیده بودم. سر بارداری اولم هم می خواستم برم اما نشد.
پزشک نیستن و مطب ندارن. دوره دیده طب سنتی پیش اساتید مجرب هستن.

ابراهیم سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 09:41 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com/

من که هنوزم توی زندگیم یه بارم نرفتم آتلیه تا از این عکس قشنگا بگیرم .
اما به هر حال داشتن دوست یه نعمت اونم الهی نعمتیه که نداشتنش هرگز جبران نمی شه .

انشاالله برای دامادیتون میرین!

ابراهیم سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 09:43 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com/

و اینم بگم به خاطر اینکه هر سه ماه میرم و خون می دم برای همین نمی تونم حجامت کنم البته خیلی دوست دارم تجربه کنم

من تا حالا خون ندادم اما حجامت واقعا عالیه! بعدش حس سبکی و نشاط خوبی داره. حتما امتحان کنین.

بانوی تابستان سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 10:02 ق.ظ http://melodio.blogfa.com/

داشتن چنین دوستانی به دنیا می ارزه!!!!

دوست سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 12:24 ب.ظ

مویز همون کشمشه؟
تا جایی که شنیدم خوردن هرگونه مواد شیرین با شیر مانع جذب کلسیم میشه و شیر رو باید خالی خورد
از گفته اینشون تعجب کردم
میوه های قرمز هم منبع انتی اکسیدن هستن. یعنی صرفا قرمز بودن میوه دلیل بر اهن داشتنش نیست. مثلا اسفناج منبع اهنه قرمز هم نیست. البته انتی اکسیدان اسفناج هم زیاده
نکته اخر اینکه در روزگاری که بیشتر خانوما متاسفانه سزارین میکنن خوردن دمنوش برای باز شدن رحم بی معنی میشه
به هرحال توصیه های جالبی بود ممنون.من تا بهحال حجامت نکردم چون همیشه فقط اهن داشتم...حالا کنجکاو شدم یکبار امتحان کنم.

مویز یه نوع خاصی از کشمشه.درشت تره و قهوه ای رنگ.

خوب تاکید طب سنتی روی زایمان طبیعیه. برای همینم راهکارهای که زایمان طبیعی رو راحت می کنه ارائه می دن!

حجامت رو حتما امتحان کنین. برای من که خیلی عالی بوده. بعدش حس سبکی و نشاط دارم!

نبات سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 03:50 ب.ظ http://unman.persianblog.ir/

چه دوستیه خوبیه...منم دلم میخواد رفت و امدم با دوستام خانودگی شه...فعلا که نشده...حالا شاید ازدواج کنیم بشه

عکسای آتلیه ای رو اماده شد بزار ما هم ببینیم!

آره تا ازدواج نکنی که نمی شه. عجله کن!
گفتن فایل عکسا رو نمی دن. حالا ببینم چه طور می شه!

مهرگل سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 03:54 ب.ظ

خب عطف به کامنت دوست
اینکه شیر خالی خورده شه یا نه بستگی به طبع ادم داره، برای افراد سردمزاج شیر خالی اصلا خوب نیست چون سردیشونو میبره بالا،
یا همچنین اسفناج که با اینکه اهن داره ولی به دلیل سرد بودن طبعش جذب بدن نمیشه
تاکید طب سنتی بیشتر بر استفاده از مواد به صورت معتدل هستش، برای همین هم میگن که با مصلحش استفاده شه که به معده و روده فشار نیاد و موجب بهم خوردن نسبت اخلاط نشه تا بدن سالم باشه
در مورد سزارین هم چیزی نگم بهتره

ممنون از توضیحاتت. شما که دیگه خودت یه پا متخصصی!

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 05:29 ب.ظ http://mayfamily.blogfa.com

سلام
چه قدر این دوستی ها را دوست دارم

بلورین سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com/

اینجور دوستی هایی خیلی خوبه...
ولی متاسفانه من این مدلیشو ندارم...دوستام زیادن اما نه این مدلی...خدا برای هم نگهتون داره...
جیقیلت خوبه؟
بهش بگو من و دعا کنه ها...بچه هر چی کوچیکتر باشه دعاش زودتر می رسه به خدا...یادت نره ها

ممنون
باشه بهش می گم!

کوکو بانو سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 06:22 ب.ظ

منم دلم ازین دوستا خواست انشالله همیشه باهم خوب و خوش باشین این گل پسرت خیلی گل پسره

ممنونم.

مسی سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 07:04 ب.ظ

همیشه با دوستان ...

هاچ زنبور عسل سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 07:05 ب.ظ http://shm88.blogfa.com

چه خوب که همچین دوستی تو نزدیکیت داری ایشالا دوستیتون همیشه پایدار باشه
اتفاقاً منم سر محسن که بارداربودم رفتم حجامت وخوشبختانه پسرمم زردی نگرفت

مهربان سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 10:13 ب.ظ http://mehrminooran.persianblog.ir/

خودمم همیشه حجامت میکنم ولی انقد بهش فکر میکنم که فشارم می افته
بعد نیم سعت اونجا لنگ در هوا میشم روی تخت هی عسل میذارن دهنم کافور میدن بو کنم که سرحال بیام. من اولین بار بود کافور بو میکردم بعد از خانومه پرسیدم این آبلیموئه؟؟

واقعا؟! این قدرا هم ترسناک نیست ها. یعنی اصلا ترسناک نیست!!!

نوا سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 11:28 ب.ظ http://navaomom.persiablog.ir

منم نمیدانستم ولی همان زمان بارداری فهمیدم این تخم مرغهای بسته ای که تاریخ تولید وانقضا دارن تو پروسه تولیدشون پاستوریزه میشن وازالودگی ها پاک میشن.مثل تولیدات تلاونگ یا سفید مرغ .

چه جالب! البته فکر می کنم تخم مرغ رسمی بسته بندی هم باشه.

فاطمه چهارشنبه 13 شهریور 1392 ساعت 07:36 ق.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

سلام
هر چیزی خوبش خوبه علی الخصوص دوست. خوشحالم براتون که یک دوست خیلی خوب دارین

پسرک رو هم بردین حجامت!!!! مگه مشکلی داشت؟

رفتین استخر !!!! آلودگی استخر یا فشار آب به شکم ، براتون ضرر نداره (چقدر فضولم)

چقدر جالب نمیدونستم ذاتا عاشق آهن هستم. من مویز و انگور قرمز خیلی دوست دارم.

سلام
برای حجامت رفتن که حتما نباید مشکل داشت! اصلش اینه که بری تا مشکل پیدا نکنی! حجامت برای رشد بهتر بچه ها خیلی خوبه.

نه این استخر مال مجتمع دوستم بود و یه جورایی اختصاصی. از دکتر پرسیده بودم گفت اگه آب گرم باشه مشکلی نیست.

یادداشت های مینا چهارشنبه 13 شهریور 1392 ساعت 01:21 ب.ظ

من که دیروز دو تا کامنت گذاشتم

پس کو؟!

حکیم بانو چهارشنبه 13 شهریور 1392 ساعت 01:32 ب.ظ

من اصلا با طب سنتی نمی تونم رابطه برقرار کنم. علتش رو هم که حتما خودتون می دونید.
اگه تصمیم دارید از مکمل های دارویی تو بارداری استفاده نکنید حتما به پزشکتون بگید.

نه علتشو نمی دونم چرا؟! من که خیلی دوستش دارم!
دکترم به جز آهن و اسید فولیک مکمل دارویی دیگه ای نداده و گفته بقیه رو با خوردن مواد طبیعی تامین کنم.

مهربان چهارشنبه 13 شهریور 1392 ساعت 07:28 ب.ظ http://mehrminooran.persianblog.ir/

اصن بحث ترس نیست. من هربار کاملا شجاعانه میرم! ولی خیلی فک می کنم که اون پشت الان چه خبره. یه بار که ظرف خون رو هم دیده بودم دیگه واویلتا!! من کلا خون میبینم فشارم می افته!
دکترم میگه طبیعیه، چون صفراوی هستم اخلاقم همینه

خبر خاصی نیست! خوب خونشو نبین مگه واجبه؟! منم صفراوی هستم ولی خیلی شجاعانه تر برخورد می کنم!!!

مهربان چهارشنبه 13 شهریور 1392 ساعت 07:30 ب.ظ http://mehrminooran.persianblog.ir/

راستی در مورد حجامت پسرت، خواهر زاده منم 9 سالشه از قبل مدرسه حجامت می کنه. حضرت علی می فرمایند حجامت برای کودکان مثل هرس کردن درخت می مونه.
خیلی کار خوبی کردی

می دونستم خیلی برای رشدشون خوبه ولی این حدیثو نشنیده بودم. جالب بود.

مهسا پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 10:55 ق.ظ

چقدر خوبه داشتن یه دوست خوب و صمیمی. خدا حفظش کنه برات

اتفاقا من و همسرجان هم قصد داریم بریم حجامت
راستی گلابتون جان بعد از حجامت وضع خوابت چطوره؟ کمتر یا بیشتر نشده؟

ممنون.
این دفعه فرقی نگرده اما دفعه پیش خوابالودگیم کم شده بود! گل پسر هم خوابش منظم تر شده.

یک جرعه آرامش(بانوی بهار) پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 02:21 ب.ظ http://yekjoreearamesh.blogfa.com

سلام عزیزم..
خوبی؟
من هم یک چندتا از این دوستای خوب دارم..
این ادامه مطلب خیلی مفید بود با این که باردار نبودم اما میتونم برای دوستانم که باردار هستنذ توصیه کنم..
ممنون عزیزم

سلام
ممنون

گلی جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام گلابتون بانو جون
عالی بود ممنون از مطالب کاربردیت

فقط من! جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 01:35 ب.ظ http://jostejoogar2011.persianblog.ir/

سلام
بار اولی بود که به وب شما اومدم و البته یادم نیست چطور از وب دوستان به اینجا رسیدم!!
به هر حال از آشنائی با شما خوشوقتم... از مطالب طب سنتی لذت بردم . خیلی با طب سنتی مانوسم!

سلام خوش اومدین.

ممنون خیلی مفید بودن.
خودت همشو انجام میدی؟

خواهش می کنم!
نه راستش! هنوز که نه!!!

آنی شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 11:03 ق.ظ http://ansherly.persianblog.ir/

عاشق این دوستی و این عکسی ه براش گذاشتی شدم

عاشق کوهستان شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 12:30 ب.ظ http://mountain.persianblog.ir

سلام

علیک سلام

مانا( آش شله قلم کار) یکشنبه 17 شهریور 1392 ساعت 08:25 ق.ظ http://sooratakam.persianblog.ir

عزیزم حجامت چه جوری باعث جلوگیری از زردی می شه ؟؟

دقیقا نمی دونم چه جوری! یعنی توضیح علمیشو نمی دونم. اگه فهمیدم برات میگم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد