687

مربا پختم چه مربایی! مربای زرشک تازه، خوش رنگ و خوش طعم و غلیظ! در واقع من چندان اهل مربا پختن نیستم و کلا این سومین باری بود که مربا درست می کردم _دوبار قبل رو مربای توت فرنگی درست کرده بودم_ که اینم شاید علتش این باشه که مامانم هم اهل مربا پختن نبود و همیشه مادربزرگم بود که مربا درست می کرد و برامون می آورد!
البته چند باری حس کدبانوگریم گل کرده بود و خواسته بودم مربای هلو و انجیر درست کنم، اما شازده رأیم رو زده و گفته بود بیخودی برای خودم دردسر درست نکنم! بعد هم رفته و آماده ش رو خریده بود!
چند روز پیش شازده خودش یک کیلو زرشک تازه پاک شده از میوه فروشی محل خرید و گفت باهاشون مربا درست کنم! بر عکس مامان جان من، مامان شازده خیلی اهل مربا پختنه و مدل به مدل با میوه های فصل مربا درست می کنه، یکیش هم همین مربای زرشکه که شازده خیلی دوست داره. اما این بار گویا دلش خواسته بود خودم براش از این مربا درست کنم! منم تصمیم گرفتم سنگ تموم بذارم و مربایی بپزم به یاد ماندنی! خلاصه که بعد کلی کنکاش در دستورات اینترنتی دیشب با سلام و صلوات مربا رو درست کردم که شکر خدا نتیجه بسیار عالی از کار دراومد و حتی شازده گفت از مربا زرشکای مامانم بهتر شده!!!
امروز مرباها رو توی شیشه ریختم و یکی از شیشه ها رو گذاشتم که ببرم برای مامان اینا. بعدش هم خونه رو یه نظافت اساسی کردم و اسپند دود دادم تا حال و هوای خونه عوض بشه. کارم که تموم شد از پنجره آشپزخونه شازده و گل پسر رو دیدم که غذا به دست دارن از هیات برمی گردن. دو پرس زرشک پلو با مرغ خیلی خوشمزه که دور هم نشستیم به خوردنش و بعد هم با یک لیوان چای هل و گلاب دار فرد اعلا خستگی رو در کردیم!

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه چهارشنبه 15 آبان 1398 ساعت 08:53 ب.ظ https://weronika.blogsky.com/

مربای زرشک برای من هم کلی نوستالوژی داره،خونه مامان بزرگ و قدیمی یادش بخیر خیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد