597

 دقیقا یک هفته ی پیش، روزی که می خواستم خوندن کتاب جدیدی رو شروع کنم _ «آدم کش کور» از «مارگارت اتود» که اول می خواستم از فیدیبو بخرمش، اما بعد تو قفسه های کتاب خونه ی عمومی ای که توش عضوم دیدمش و با خوشحالی امانت گرفتمش_  صبح همه ی کارهای خونه رو انجام دادم. نظافت و جمع و جور و ... که بعد با خیال راحت بشینم به خوندن! اما این قدر کارهای مختلف طی هفته ی گذشته پیش اومد و سرم شلوغ شد که در نهایت  صد صفحه اش رو هم نخوندم! 

امروز دوباره تصمیم داشتم که بچسبم به کتاب و فارغ بشم از کارهای تموم نشدنی خونه. ولی یه کم که خوندم نمی دونم چرا یهو به سرم زد که نون بپزم! نون رو که چند هفته بود تو فکر پختنش بودم، اما یا آردم کم بود یا شیر نداشتم یا از همه مهم تر حوصله ی دنگ و فنگ های مخصوصش نبود! حالا یهو وسط مطالعه حس نونوایی در من حلول کرد، کتاب رو گذاشتم کنار و مشغول پخت نون شیرمال شدم! 

ورز دادن خمیر و کوبیدنش یه حس جالبی داره که می تونه کلی از بی حوصلگی ها و حس های بد دیگه رو کم رنگ کنه یا از بین ببره کلا! بعد هم که خمیر عمل میاد و چونه گیری می شه و می ره تو فر و بوی خوشایند ش بلند می شه یه حال باحالی همراه بوی نون تو خونه می پیچه و همون موقع اس که بچه ها بی تاب می شن و هی می پرسن کی آماده می شه؟! 

نون پخته شد و یه کم خنک و بعد با بچه ها یه جورایی بهش حمله کردیم و نصف بیشترش رو با شکلات صبحانه زدیم بر بدن، جاتون خالی!

نظرات 5 + ارسال نظر
کیانا یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 12:41 ق.ظ

نمیدونم چرا اتوود رو دوست ندارم. با سبکش خال نمیکنم. اون ندیمه رو هرچی جون‌کندم‌نشد بخونم. باورت میشه یا نه دوباره بربادرفته رو خوندم. انقدر برام عجیب بود. بعد ۲۰سال انگار به یه درک دیگه لز کتاب رسیدم. این حس رو موقع دوباره خونی اناکارنینا هم داشتم. الانم دو دلم کتاب جدید چی بخرم. کتاب شاد و امیدبخشم آرزوست

این اولین کتابیه که از اتود می خونم. اوایلش گنگ و درهم برهم بود انگار اما بعدش افتاد روی دور. حالا باید تمومش کنم تا بتونم نظر بدم!
قصه ندیمه رو هم سریالش رو دیدم و عاشقش شدم کتابش رو نمیدونم!
برباد رفته و آنا کار نینا رو نخوندم متاسفانه!

ستاره! یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 02:19 ق.ظ http://paeiz66.blogsky.com

عاشق شیرینی پزی و نون پختنم.یکی از کاراییه که میتونه حس ناخوشایندمو به آرامش تبدیل کنه
نوش جونتون باشه

آره واقعا! ممنونم.

گیس گلابتون یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 09:08 ق.ظ http://www.gisgolabetoon.ir

نوش جان من هرچه جان کندم نتوانستم این کتاب را بخوانم! نمیدانم اشکال از ترجمه است یا کلا کتاب چرتی است. من مطالعه اش را نصفه گذاشتم.

ممنونم.
منم اوایلش حس خوبی نداشتم بهش اما الان بعد صد و خرده ای صفحه بهتر شده!

Reza یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 09:47 ق.ظ http://rezacplus.blogsky.com

انشالله هم کتاب رو تموم کنی و هم نوش جونت

خیلی ممنونم.

پوران یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 02:37 ب.ظ http://kavirdarkavir.persianblog.ir/

چه خوب نوش جونتون،

ممنونم. سلامت باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد