587

دقیقا یادم نیست کِی متوجه شدم که یه کتابخونه عمومی نزدیک خونه مونه، اما اولین باری که خواستم اون جا عضو بشم، گل پسر کوچیک بود و من کارم رو موقتا تعطیل کرده بودم و خیلی از تو خوندن موندن حوصله ام سر می رفت. تو گردش های روزانه مون با گل پسر و کالسکه یه روز تا نزدیکی های کتابخونه رفتم تا شرایط عضویت رو بپرسم، اما از اون جایی که کلی پله داشت که با کالسکه بالا رفتن ازشون ممکن نبود و مسیر دیگه ای هم پیدا نکردم کلا بی خیالش شدم تا پارسال که بالاخره بعد سال ها سکونت در این محل، پام رو داخل کتاب خونه  اش گذاشتم و شرایط عضویت رو پرسیدم. ولی وقتی چند روز بعد با مدارک برگشتم، مسئولش گفت که الان آخر چون  ماهه عضو نمی گیرین و باید ماه بعد اقدام کنم. اون وقت ماه بعدم رسید به سال بعد!  چند هفته قبل یه روز که با بچه ها بیرون بودیم و اطراف کتابخونه، یهو فکر کردم بچه ها رو ببرم تا اون جا رو ببینن و یه گردش فرهنگی طور داشته باشیم! رفتیم و یه کم بین کتاب ها چرخیدیم و  نشستیم رو میز و صندلی های مخصوص  مطالعه و چند تا کتاب  برای خانوم کوچولو خوندم. یک نگاه دوباره ای هم به اطلاعیه مربوط به شرایط عضویت انداختم و هفته ی بعدش با عکس و کارت ملی و... برگشتم و  بالاخره دیروز کارت عضویتم رو که آماده شده بود گرفتم به علاوه ی دو کتاب امانتی!
 هر چند گشتن تو قسمت کتاب های داستان و رمان با حجم وسیع رمان های زرد و عاشقانه های آبکیش  اولش خیلی بهم ضد حال زد، ولی بالاخره تو آخرین قفسه ها تونستم دو تا کتاب خوب که تو لیست ذهنی مطالعه ام بود رو پیدا کنم و یه کم حالم سر جاش برگرده! 
از دیشب هم  چسبیدم به یکی شون و تا حالا بالای صد صفحه اش رو خوندم! کتاب «بهم میاد؟!» نوشته ی «رنده عبدالفتاح» از انتشارات «آرما».
راجع به این کتاب قبلا تو صفحه ی اینستاگرام نشر آرما خونده بودم و رفته بود جزو علاقه مندی هام. داستان یه دختر نوجوان مسلمان فلسطینی الاصل، متولد و ساکن استرالیا که تصمیم می گیره باحجاب بشه و تردیدها و محدودیت ها و مشکلاتی که این مساله در برخورد با دوستان و مدرسه و مردم جامعه  براش به وجود میاره، که با نثر داستانی روون و جالبی روایت شده و تا از این‌جا که حدود یک سومش رو خوندم برام جذاب بوده.
نظرات 3 + ارسال نظر
پوران پنج‌شنبه 21 تیر 1397 ساعت 09:39 ب.ظ http://kavirdarkavir.persianblog.ir/

سلام میتونی از سایت زیر کتابای کتابخونه تون رو سرچ کنید بعضی از کتابخونه ها اتاق کودک هم ارن که برا بچه ها سرگرم کننده س
http://www.samanpl.ir/

ممنون از توصیه خوبتون.

Amir جمعه 22 تیر 1397 ساعت 08:14 ب.ظ http://mehrekhaterat.blogsky.com/

وردودتون به اعضای کتاب خونه رو تبریک میگم

ممنونم!

Amir دوشنبه 25 تیر 1397 ساعت 05:38 ب.ظ http://mehrekhaterat.blogsky.com/

امروز 2 شنبه است و کتابخونه ها ، برای کودکان یک روز در هفته کلاس قصه گویی داره ، کتابخونه ما که این کلاس راس ساعت 5 هست و مادرا با کلی ذوق و شوق بچه هاشونو میبرن برا این کلاس .

من دقیقا نمی دونم که اینا چیکار میکنن که فردا صبحش که میرم هر سر میزها مداد رنگی جا مونده و هم رو وایت برد کلی نقاشی کشیدن

چه جالب. منم باید از کتابخونه مون سوال کنم ببینم همچین برنامه ای دارن یا نه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد