569

دیشب شام مهمون داشتیم، به مناسبت سال نو. جدا از وقتی که صرف نظافت منزل و خرید شد، چندین ساعت با شازده مشغول آشپزی و آماده کردن موارد پذیرایی بودیم. دو مدل غذای زمان بر درست کردیم که یکیش پیشنهاد من بود و یکیش پیشنهاد شازده، برای این که مهمون ها رو تحویل گرفته باشیم و غذاهایی رو براش تدارک ببینیم که می دونستیم خودشون درست نمی کن، به علاوه ی باقی مخلفات. اون وقت مهمانان عزیز لطف کردن ساعت نه شب اومدن و ساعت یازده هم تشریف بردن! هر چی هم اصرار کردیم که یه کم بیشتر بمونین تا درست و حسابی ببینیمتون، گفتن خوابشون میاد و نمی تونن بیشتر از این بمونن!

در نتیجه در این زمان دو ساعته _که حدود یک ساعتش رو هم مهمونا داشتن سریال پایتخت می دیدن!_ بیشتر وقت من صرف پذیرایی و بذار و بردار شد و در نهایت فقط خستگیش برامون موند بدون هیچ گونه لذت بردن و مصاحبت با مهمانان! 

خب نکنین این کارو! مهمونی رفتن با رستوران فرق داره ها! یه کم فکر کنین که صاحبخونه چه قدر برای برگزاری مهمونی زحمت کشیده، درست نیست آدم این جوری بره و فقط خستگی رو برای میزبانش باقی بذاره...



نظرات 3 + ارسال نظر
مخمور شنبه 18 فروردین 1397 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام
الحق و الانصاف که مهمان بودن هم آداب خاص خود را دارد و ما چقدر در زمینه رعایت اداب در همه زمینه ها دچار مشکل شده ایم

سلام
بله درسته متأسفانه هر چی هم بیشتر میگذره رعایت آداب تو ما کمتر می شه.

شادی یکشنبه 19 فروردین 1397 ساعت 07:56 ق.ظ

سلام. به نظر من کار شما درست نیست که چند نوع غذا و مخلفات درست میکنین که تهشم خستگیش میمونه به تنتون. مهمونی واسه دور هم بودنه. ای جور تشریفاتی برخورد کردن سبب میشه رفت و آمدها کمتر بشه.

حرفتون درسته. اما مسأله من این نیست مشکلم احترام متقابلیه که مهمان باید به میزبان بذاره!

بانوی تابستان سه‌شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 11:33 ب.ظ

اخ اخ گفتی گلابتون جان. منم چندباری این مدلی نقره داغ شدم اما یکبارش حسابی اتیشم زد. قرار بود دوست محترم ساعت 5 بیاد و 10 شب بره سینمای دهه ی فجر به همراه خواهر و برادرش، ساعت 9 شب تشریف اورد شامش رو خورد و نرسید حتی تو جمع کردن سفره کم کنه و تند تند و حاضر شد و رفت سینما و شوهرش و پسر سه ساله اش رو سپرد به ما .... یعنی کارد می زدن خونم در نمی یومد، حس کلفت بودن بهم دست داده بود و هنوز که هنوزه یاداوریش غرورم رو جریحه دار می کنه ...

خیلی حس بدی داره واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد