552

زمان بچگی یکی از آرزوهام این بود که موهای بلند داشته باشم تا کمرم و موقع راه رفتن پستم پیچ و تاب بخورن،  عین پرنسس ها! اما خب مامان نمی ذاشت موهام حتی یه کم بلند بشه! مرتب منو با خودش می برد آرایشگاه و می داد موهامو مدل کرنلی کوتاه کنن. چیزی که ازش متنفر بودم! موهای من فر بود و پرپشت  و بلند بودنش یعنی دردسر و زحمت بیشتر مامان وسط اون همه گرفتاری. هربار موقع  آرایشگاه رفتن خواهش می کردم بذاره موهام بلند بمونه و مامان هم هر دفعه میگفت باشه فقط میگم یه ذره مرتبش کنه اما  نتیجه یه کوتاهی کامل بود!  تا بار آخری که موهام به این شیوه ی ناجوانمردانه کوتاه شد، بعد دیدن خودم تو آینه گریه ای سر دادم  طولانی و سوزناک! اون موقع هشت سالم بود و  بالاخره مامان به این نتیجه رسید من واقعا دوست ندارم موهام کوتاه بشه و دیگه دست از سر من برداشت!

از همون موقع ها با خودم عهد کرده بودم که هر وقت دختردار شدم بذارم موهاش بلند بشه تا کمرش! بعدها هم هر وقت یه دختربچه رو با موهای بلند می دیدم دلم می رفت واسه این‌  که منم یه دختر موبلند داشته باشم و موهاش رو به مدل های مختلف براش درست کنم!

از بعد تولد خانم کوچولو هیچ وقت موهاش رو کوتاه نکردم. هر چند وقت یه بار فقط در حد نوک گیری موهاشو مرتب کردم و گذاشتم تا قشنگ بلند بشن. اما از اون جایی که اصولا آدمیزاد نسبت به هر چی حساس باشه بر عکسش می شه هم رشد موهاش کمه و هم به خاطر فر بودنش می پره می ره بالا! تازه بعد چهار سال چند وقتی بود که می شد موهاشو جمع کرد، اما هنوز به اندازه ای نرسیده بود که بشه بافتشون یا مدل های مختلف درستشون کرد. 

تا این که امروز صبح موقع کاردستی درست کردن تو اتاق که داشت کاغذ می برید، هوس کرد که موهاشم قیچی کنه و کرد! چند تکه بلند از جلوی موهاش کوتاه کرد و ریخت زمین کنار کاغذ خرده ها و من اصلا نگم چه حالی شدم وقتی این صحنه رو دیدم و با چه ناراحتی و حسرتی مجبور شدم  ببرمش تو حموم  و  موهاش رو کوتاه کنم تا آثار شیرین کاریش رو بپوشونم! 

حالا از یه طرف خودم رو دلداری می دم که با این کوتاهی موهاش تقویت می شه و دوباره بلند و از یه طرف دیگه غصه ام می شه که چه قدر طول می کشه تا موهاش حسابی بلند بشه و اصلا حالا چه وقت این کار بود وقتی آخر هفته جشن تولدشه و کمتر از دو ماه دیگه عروسی داییش؟!


نظرات 4 + ارسال نظر
ریحانه یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 03:29 ق.ظ

الهی بگردم برای دلتون هم اون موقعی که بچه بودین و هم وقتی مجبور شدین موهای نازدخترتونو بزنین ولی ان شائالله توفیق اجباری شده. بعد از یه کوتاهی حسابی، موهاش واقعا جون می گیرن و خیلی سریع تر و قشنگ تر از دفعه ی قبل رشد می کنن. نگران تولد و عروسی هم نباشین، یه تل یا تاج فانتزی روموی کوتاه فر، محشرررررررر میشه
پ.ن: الهی عمر مادر دختریتون بلند باشه عزیزم

وای خدا نکنه. ممنونم از محبتتون
ان شاءالله همین جور باشه.
سلامت باشین.

زد دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت 10:20 ق.ظ

آخی حسین هم همینکار رو کرد و تازه موهای برادرش رو هم چید
ما روشای خوبی برای تقویت مو داریم. موهاشو با روغن بادوم شیرین می تونید تقویت کنید.خیلی زود بلند و پر میشه . مامانم همیشه هر جمعه بهموهامتخم مرغ محلی و روغن میزدند و بعد میبردنم حموم. الان من گیس گلابتونیم برای خودم با وجود دوتا زایمان

خیلی از بچه ها این شیرین کاری رو داشتن انگار!
من روغن نارگیل به موهاش میزنم به موهای خودمم میزنم. برای نرم و براق شدنش. روغن سیاه دونه رو هم شنیدم خوبه برای رشد مو ولی امتحان نکردم. حالا روغن بادام رو امتحان میکنم.
. موهای خودم خیلی پره اما می ترسم موهای دخترم به من نرفته باشه!

قوری سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 03:12 ب.ظ http://ketriyoghoriii.blogfa.com

کلی خندیدم با این کارش بلند میشه گلابتون جان

ولی من کلی حرص خوردم!

گلاویژ جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 04:25 ق.ظ http://shade.blog.ir

ای وای، چه بد موقع
حالا اشکالی نداره خودتونو ناراحت نکنین، با همون موهای کوتاه هم میشه مدل زد موهاشو برا جشن...
من فکر کنم کلا دوبار موهامو کوتاه کردم تو عمرم که آخرین بار 9سال پیش بود وقتی 12ساله بودم

نه دیگه سعی کردم باهاش کنار بیام! خیلی هم بد نشد حالا.
چه جالب. پس همیشه موهاتوم بلند بوده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد