444. از مادرانه ها

۱.چند روز پیش ها یهو به ذهنم خطور کرد مدتیه بچه ها اسباب بازی هاشون رو توی هال پخش و پلا نمی کنن و چه قدر خوبه این جوری! بعد درست از روز بعدش دوباره شروع کردن به این که ماشین ها و عروسک هاشون رو بیارن و بریزن وسط هال و یه خونه شلخته درست کنن!


۲.معضلی دارم با لباس عوض کردن های خانوم کوچولو! کافیه مثلا یه قطره آب بریزه روی لباسش تا اعلام کنه: «می خوام لباسمو عبض کنم!» و بره سر کمدش٬ همه لباساش رو بریزه بیرون تا یه کدوم رو انتخاب کنه! حالا این جدا از مساله تنوع طلبیشه که باعث می شه مدل به مدل لباس بپوشه٬ از لباس های لک و خراب شده گرفته تا پیراهن های مهمونی! و البته که این حجم لباس عوض کردن خانوم کوچولو حجم لباس شستن من رو بسیار بالا برده!


۳.واسه از پوشک گرفتن خانوم کوچولو تنبلی می کنم! آموزش دستشویی رفتن رو شروع کردم اما این که پوشکش رو در بیارم نه! این قدر موقع از پوشک گرفتن گل پسر اذیت شدم که نمی خوام به هیچ وجه اون تجربه ناخوشایند تکرار بشه. صبر می کنم تاخانوم کوچولو کاملا آماده بشه. چه عجله ایه اصلا؟! (خانوم کوچولو دو سال و نیمه اس)


۴.گل پسر از اول تعطیلات تابستونیش اعلام‌ کرده بود هیچ کلاسی نمی خواد بره٬ دوست داره فقط تو خونه باشه و بازی کنه! حرف ها و ترغیب کردن های من و شازده هم اثر نکرد و ما به شیوه والدین دموکراتیک گذاشتیم به میل خودش باشه! اما این همه تو خونه موندن حوصله شو سر برد و بعد یه مدت شد یه پسر بی حوصله نق نقوی کلافه کننده! بالاخره راضیش کردم که چند ساعت کلاس رفتن تو هفته لطمه ای به بازی کردنش نمی زنه و یه جلسه آزمایشی بردمش سرای محله کلاس نقاشی که خیلی خوشش اومد و خواست ثبت نامش کنم‌. 

پارک رفتن و کتاب خوندن و قصه گفتن قبل خواب رو هم دوباره شروع کردم. باید با کم حوصلگی هام‌ خداحافظی کنم و بیشتر با بچه ها خوش بگذرونم!


۵.دارم سعی می کنم جای خواب خانم کوچولو رو از پیش خودم ببرم‌ تو تخت خودش‌‌‌. حدود شش ماه پیش موفق شدم یه مدت جای  خوابش رو جدا کنم اما دوباره برگشت پیش خودم و منم سخت نگرفتم٬ بر عکس زمان گل پسر که خیلی اصرار داشتم جدا از ما بخوابه! 

معمولا مادرها  انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بچه دوم دارن! علاوه بر تجربه بیشتر که می دونم این کنار هم خوابیدنمون خیلی  طول نمی کشه و حیفه از این فرصت استفاده نکنم! وقتی آروم کنارم خوابیده دستاشو می گیرم٬ موهاشو بو می کنم و حالم خوش می شه...


نظرات 12 + ارسال نظر
بهار دوشنبه 18 مرداد 1395 ساعت 01:15 ب.ظ

عزیزم بهتره زودتر از پوشک بگیریش.پسر بود اشکال نداشت ولی دختر بهتره زیاد پوشک نشه.پروسه از پوشک گرفتن اونقدرها ترسناک نیست ولی ما ازش می ترسیم.منم فکر میکردم سخت باشه. ولی تو دو سال و چهار ماهگی از پوشک گرفتم دخترم رو از پوشک گرفتم جایی خوندم بهترین سن همون موقع است.بعد ده روز کاملا یاد گرفت.بعد از دو ماه تو خیابون و مهمونی هم پوشک نکردم و الان که دو سال و هفت ماهه است چند روزه شب هم پوشک نمیشه. اصلا دیگه حاضر نیست تو پوشک جیش کنه و دم صبح بیدار میشه منو بیدار میکنه میگه جیش ددارم بریم.

برای من که یه تجربه سخت رو داشتم وحشتناکه!
بعد هم من شروع کردم ولی دخترم چندان همکاری نمی کنه.

هستی سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 10:30 ق.ظ

عزیزم دختر منم دو سال و نیمشه.بنظرم از پوشک شورتی استفاده کن و بهش بگو این شورته نه پوشک.خیلی خوبه.

استفاده کردم جواب نداد!

ویسا سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام پسر من الان 4 سالشه و زمانی که 2 سالو 8 ماهش بود از پوشک گرفتم تو هم اصلا عجله نکن، ولی هنوز پیش من میخوابه و اصلا حاضر نیست رو تختش بخوابه همه میگن هرطور شده جاشو جدا کن اما من میگم عیبی نداره تا 18 سالگی که قرار نیست پیشم بخوابه یکم بزرگتر شه خود ش مستقل میشه بذار ازین روزها لذت ببریم،

سلام
منم عجله ندارم. چند ماه دیگه آماده تر میشه.
خدا حفظش کنه براتون.

بلورین چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 06:20 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com

سلام گلی جون. بعد از مدتها تنبلی گفتم یه سر به وبم بزنم. اومدم اینجا...
فاطمه خانوم ما تو اتاق خودش میخوابونمش. حالا هم میخوام از پوشک بگیرمش. مثل یه کوه جلوی چشممه. خیلی سخته

سلام
خیلی خوش اومدی!
همه اش به وقتش درست میشه نگران نباش!

مانسی پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 09:04 ب.ظ

سلام.
خیلی وقته نوشته هاتونو می خونم . لذت می برم چون تقریبا شرایط زندگیم مشابه شماست. ضمن این که خیلی هم خوب می نویسید
پسر اول منم خیلی اذیت کرد تا دستشویی رفتن یاد گرفت یعنی آموزشش از یک سال و هشت ماهگی شروع شد و تا چهار سالگی طول کشید تا تونستم توی خونه بهش اعتماد کنم
برای همین هم به قول شما می ترسیدم برای پسر دومم آموزش رو شروع کنم. اما به اجبار این کار رو کردم و با تعجب فراوان در عرض حدود 10 روز قابل اعتماد شد. از روش آموزش سه روزه استفاده کردم. پسر دومم هم دو سال و نیمه است. کلا مثل اینکه بچه های دوم در هر چیزی راحت تر از اولی ها هستند

سلام
ممنونم لطف دارین
بله بچه های دوم‌ معمولا راحت ترن!

مینوˆ جمعه 22 مرداد 1395 ساعت 02:09 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

از این روزها حسابی لذت ببرید. وقتی بچه ها بزرگ میشوند و زنددگی مستقل تشکیل میدهند,جه بسا دلتنگ همین روزها و شلوعی خانه بشوید.

سعیم بر همینه!

بهار دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام.
میخوام تجربه خودم را برای کلاسهای نابستونی پسرم را براتون بگم. امیدوارم مفید باشه.
پسر من بسیار با استعداد بوده و هست. ولی دقیقا عین گل پسر تابستونا دوست نداشت مقید به کلاس باشه. فقط در دوران ابتدایی تابستون یه کلاسی میرفت اون هم با خواست خودش.
الان که بزرگ شده و کنکور را هم داده بسیار موفقه.
من فکر میکنم که کار درستی کردم که علیرغم میل شدید برای اینکه حداقل یه کلاس موسیقی بره ولی جلوی خودمه گرفتم و گذاشتم تابستون ماله خودش باشه. که البته بیهوده نمیگذروند. وقتی بزرگتر شده بود برنامه نویسی میکرد و چیزی شبیه اون.
میدونم که این نمیتونه یه قاعده درست برای همه باشه. خواستم بگم نگران نباش. بذار با ذهن باز و آرامش پیش بره.

سلام
ممنون برای به اشتراک گذاشتن تجربه تون. منم دوست دارم تابستون مال خود بچه باشه٬ اما چون پسرم خیلی تو خونه حوصله اش سر میرفت کلاس نقاشی بردمش که هفته ای دو جلسه اس.

ویسا دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 11:39 ب.ظ

ایکاش یه عکس از بچه ها بذاری مخصوصا خانم کوچولو که دلم میخواد ببینمش

ممنون از نظر لطفتون.
چون معمولا با گوشی پست میذارم و لپ تاپم خرابه سخته برام.یعنی اصلا بلد نیستم با گوشی عکس بذارم!

ساناز سه‌شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام گلابتون خانوم.معذرت میخوام مزاحم میشم.میخواستم بپرسم ببینم از مهسا دلنوشته های یک دختر دم بخت خبرندارید؟

سلام
نه مدت هاست خبر ندارم!

هانیه دوشنبه 8 شهریور 1395 ساعت 08:03 ق.ظ

سلام مامان مهربون.
ازخوندن مادرانه هاتون لذت میبرم.
امیدوارم ازبیحوصلگی دربیاین واونطورکه دلتون میخوادبرای بچه هاباشین.
یه سوالایی دارم :
پسرمنم دوسالونیمه هستش ودوسه روزه ازپوشک گرفتنوشروع کردم.میخوام باتوجه به تجربتون یه روش خوب بهم بگین.
1-من روزهاپوشکشو درمیارم وهرنیم ساعت دستشوییش میبرم. چقدرطول میکشه کنترلش دستش بیاد؟
2-شبهاتاکی بایدپوشک بشه؟
3-روش سه روزه چیه که یکی ازدوستان گفته بودن؟
4-توی این مدت بیرون رفتن وپوشک کردن اشکال نداره؟

سلام
ممنونم
راستش بچه ها در این مورد خیلی متفاوتن و نمیشه یه راهکار کلی داد.
من روش سه روزه رو بلد نیستم و چون دخترم همکاری نکرد فعلا از پوشک گرفتنش رو گنسل کردم!

جنس مونث دوشنبه 22 شهریور 1395 ساعت 01:12 ق.ظ

سلام من دخترم 1سال4 ماه از پوشک گرفتم ولی گل پسر اصلا حوصلم نمیاد

سلام
واقعا؟! چه زود!

لیلا پنج‌شنبه 1 مهر 1395 ساعت 12:36 ق.ظ

سلام چون دوبچه کوچیک دارین توصیه میکنم پیجهای اینستا ویا سایتهای تربیت کودکو بخونین تافردا مثل ما افسوس نخورین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد