443.پروژه های پزشکی گلی

حالا بعد مدت ها می تونم با یه احساس خوشایند به دستام نگاه کنم و دلم به هم‌ نخوره از خشکی شدید و تورمشون! ببینم بعد مدت ها صاف و‌نرم شدن بالاخره! 

وضع دستام خیلی وقت بود بد شده بود و مدام هم بدتر از قبل می شد٬ خشک تر و قرمز تر! پارسال دکتر پوست رفتم کلی لوسیون و کرم و پماد داد با دستورالعمل های خاص اما فقط چند ماه جواب گو بود. بعد عید رفتم کلینیک طب سنتی٬ حجامت کبد تجویز کرد و کپسول مخصوص کبد داد و یه جور دمنوش که یک درصد هم در بهبودیم افاقه نکرد و بعد رسید به مرحله فاجعه آمیزی که هر کس از غریبه و آشنا بهم می رسید می گفت چرا این جوری شده دستات؟! مجددا رفتم دکتر پوست و وقتی اسم کرم و پمادهایی که استفاده می کردم رو براش لیست کردم با تعجب گفت اینا رو استفاده می کنی و وضعت این جوریه؟!  یه آمپول تجویز کرد که بعد زدنش ظرف چند روز پوسته های خشک دستام ریخت و یه آرامش نسبی اومد سراغم که فقط چهار هفته ادامه داشت و دوباره روز از نو روزی از نو. با این تفاوت که علاوه بر دست ها٬ صورتمم شروع کرد به خشکی زدن و بعد قرمز و متورم شدن و خارش‌ شدید!

این بار به توصیه «سین» رفتم‌ پیش متخصص آلرژی و جناب دکتر عقیده داشت مشکل من پوستی نیست و تا حالا اشتباه می کردم‌ که پیش دکتر پوست می رفتم. با دادن تست آلرژی از چهل ماده حساسیت زا معلوم‌ شد بیماریم به موارد مشخص و قابل پیشگیری هم مربوط نمی شه، چون تستم فقط به چند مورد مثل گرد و خاک و علف هرز و رطوبت اونم با درصد پایین مثبت شد و نظر دکتر این بود که ذرات موجود در هوا و تغییرات آب و هوایی  باعث بروز مشکل  می شه! به هر حال  چندین مدل پماد و قرص ویتامین برام‌ تجویز کرد که استفاده ازشون زود جواب داد و بعد ماه های متوالی بالاخره دستام شبیه دست آدمیزاد شده! اگر خدای نکرده مثل دفعات قبل در مدت کمی مشکلش عود نکنه!

هر چند که نشد خیلی خوش خوشانم بشه وقتی به خاطر خالی شدن دو تا از دندونام رفتم دندون پزشکی و با گرفتن عکس کلی معلوم‌ شد هفت تا دندون پوسیده دارم! هفت تا اونم منی که فقط و فقط یه دندون درست کرده داشتم و هر وقت جایی حرف دردسرای دندون پزشکی می شد٬ واسه خودم خوشحال بودم که دندونای خوبی دارم! از پروژه پوست وارد پروژه دندان می شویم!

نظرات 10 + ارسال نظر
سمیه چهارشنبه 13 مرداد 1395 ساعت 12:59 ب.ظ

منم مثل شما مشکل پوستی دارم، خشکی و خارش پوست دست، اصلا وقت و پولت را حروم دکترها نکن، سعی کن از تماس با آب طولانی مدت پرهیز کنی ، صابون قلیایی بجای شوینده دست استفاده کن، هر گونه صابون و شامپوی عطری را حذف کن، مدتی شامپو بچه استفاده کن، همیشه برای کارهای خونه دستکش دستت کن و اصلا مواد شیمیایی به پوستت نرسه، گردگیری هم حتی با دستکش انجام بده، در ضمن رطوبت خونه ت را هم ببره بالا، دستگاه رطوبت ساز سرد بخر و روزی یکبار روشن کن از آنهایی که قطرات آب را مثل بخار میکنه، در ضمن بیرون از خونه هم دستکش نخی پنبه ای بپوش تا آفتاب به پوستت نخوره، یه مدت رعایت کن تا خوب بشی، چون همه این راهها را رفتم خودم در ضمن کرم هم فقط مرطوب کننده نیوا، سافت ش را استفاده کن

خیلی از این موارد رو رعایت می کنم اما اوضاع پوستم خیلی وخیم شده بود باید درمان اساسی میشد!
ممنون بابت توصیه هاتون.

مامان آویسا چهارشنبه 13 مرداد 1395 ساعت 03:26 ب.ظ

اخ اخ دندون وای که بیزارم از دندونپزشکی

مینوˆ جمعه 15 مرداد 1395 ساعت 02:37 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

ادم گاهی از دست بعضی بیماریها دور از وجود شما,خل میشه.من هم مدتهاست گرفتار سر درد هستم.هر دکتری یک حرفی میزنه و هنوز هم از سردرد کلافه ام.
امیدوارم مشکل دستتون دیگه عود نکنه.

ممنون . ان شاالله مشکل سردرد شما هم برطرف بشه.

سمیرا شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 02:36 ب.ظ http://nahavand.persianblgo.ir

وای امان از دندانپزشکی...اماااااااااااان

یعنی این قدر وحشتناکه؟!

کوثر یکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت 10:58 ب.ظ http://manare.blogsky.com

سلام...
از همین الان تسبیت می گم بهتون.
پروژه دندون خیلی پیچیده تره. امیدوارم به جاهای عمیق نرسه...

سلام
نمیدونم شاید! البته دارم زود به داد دندونام میرسم قبل از اینکه وضعشون وخیم بشه!

صهبا چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 02:05 ق.ظ http://www.sahba44.blogfa.com

دوست من عمه جان بنده هم بعد از سالها درمان با خوردن سیرابی گوسفند به پیشنهاد یک خانم با تجربه دست هاش خوب شد.

چه جالب!

هستی چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 09:58 ق.ظ

عزیزم اصلا نگران نباش.من بخاطر ارتودونسی دندون از 16 سالگی زیر دست دندونپزشک بودم.از دندون کشیدن و پر کردن تا جراحی...اینقدر جرات دارم که تو شهر غریب هم تنهای تنها رفتم عصب کشی و پر کردن.قبل از اولین بارداریمم چکاپ کلی انجام دادم و باز هم کلی کار کردم.اما واقعا لذتبخشه بعدش حس خیلی خوبی داره.الانم منتظرم ان شاالله این نی نیم که دنیا اومد دوباره برم چکاپ.نترس به حس بعدش فکر کن.

نگران که نیستم فقط دلخور شدم یهو دندونام خراب شدن!

دوست یکشنبه 24 مرداد 1395 ساعت 12:09 ب.ظ

خراب شدن دندان ها بعد از دو تا بارداری طبیعیه
درباره پوست هم من چند ماه مشکل اگزما داشتم و دستم خیلی ناجور شده بود. پکاد فلوئوسینولون خوبش کرد. البته حدود یکماه خیلی رعایت کردم و فقط برای وضو دستم خیس می شد. حمام هم با دستکش می رفتم.

بله همین طوره!
منم از این پماد استفاده کردم . پارسال متخصص پوست برام تجویز کرد.اولش جواب داد اما الان دیگه کارساز نیست!

پریزاد یکشنبه 31 مرداد 1395 ساعت 02:07 ب.ظ http://zehneziba16.blogfa.com

انشالله زودتر خوب بشی.دلم برات ریشه

ممنون.ان شاالله

محجوب بانو یکشنبه 7 شهریور 1395 ساعت 02:32 ب.ظ http://booyehbehesht.niniweblog.com

سلام گلابتون
وااااا ی منم دستام همینجور که میگی میشه
تاره انگشتام قاش هم میخوره
خیلی بدو دردناکه
خوب هم نمیشه

سلام
بیماری خیلی بدیه. ان شاالله هر دومون درمان بشیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد