430. سی و دو

بعد از سی سالگیم رو یه جورایی دوست دارم. دهه چهارم زندگی بر خلاف اون چیزی که از قبل تصور می کردم، دل چسبه! حتی دل چسب تر از دهه سوم با اون همه شور و هیجانش! یه جور بلوغ و پختگی داره.

 گذشت زمان و کسب تجربه های مختلف یادت می ده دست از یه سری تلاش های بیهوده و جنگیدن های بی حاصل برداری و یه مسایلی رو با وجود ناخواستنی بودنشون بپذیری. بعضی خوش باوری ها رو کنار بذاری و با روی بی رحم زندگی جدی تر مواجه بشی. قدر الانت و وجود عزیزانت رو بیشتر بدونی. اهمیت چیزایی که یه زمانی برات خیلی مهم و اساسی بودن از بین بره و بری به سمت هدف های مهم تر و متعالی تر...


همینه که وقتی به حالا و این روز هام دقیق نگاه می کنم می بینم ظاهرش خیلی متفاوته با چیزی که ده پونزده سال پیش مد نظرم بود. خیلی فرق داره با رویاها و آرزوهای دور و دراز اون وقتام!  با این وجود دوستش دارم و پذیرفتمش و این پذیرش که سخت هم به دست اومده برام ارزش منده. باعث شده تا حد زیادی دست از جنگیدن های بی ثمرم بردارم و آرامش بیشتری داشته باشم.  این از خاصیت های خوب بالا رفتن‌ سن و ساله!


البته تا این پختگی و پذیرش در وجودم کامل و عمیق شکل بگیره، زمان بیشتری لازمه. شاید بایدچهل سالگی رو رد کنم و  به دهه پنجم برسم!


نمی دونم‌ اینایی که گفتم برای پست تولد مناسب بود یا نه؟!  به هر حال من امروز سی و دو ساله شدم!


نظرات 17 + ارسال نظر
گلبهار شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 07:26 ق.ظ http://torshilite.blogsky.com/

من هم شهریور امسال 32ساله میشم .خوب که نگاه می کنم می بینم تا حدودی اون پذیرش و ارامشی که بعدش به وجودمیاد رودارم و با وجود همه نداشته ها این حس خیلی ارامش بخشه به همین خاطر خیلی خیلی موافق این پستت هستم .
تولدت مبارک گلابتون بانوی عزیز .

خیلی ممنون از لطفتون. پس این یه حس مشترکه!

گولو شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 09:03 ق.ظ

سلام
سی و دو سالگی مبارک
منم دقیقا همین حس رو به دهه چهارمم دارم
یه جور کیفوری خاص داره
انگار دیگه تو زندگی جاگیر شده ای و برای عقایدت نباید بجنگی
سال خوب و پر از خوشی داشته باشی عزیزم

سلام
خیلی ممنون
کیفوری رو خوب اومدی!

رضوان شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 09:14 ق.ظ

تولدت مبارک عزیزم
آرامش و شادی و سلامتی همنشینت باشه ان شاالله

ممنونم. سلامت باشی. ان شاالله

سمیرا شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 10:53 ق.ظ http://nahavand.persianblog.ir

تولدت مبارک بانو ...شکی نیست در پختگی و هنر و لیاقت خونه داری و مادری و همه چی تمومی شما ....خوش و سبز و شاد باشی

ممنون از نظر لطفت.

گیس گلابتون شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 11:40 ق.ظ http://www.gisgolabetoon.ir

تولدتون مبارک گلابتون بانو

خیلی ممنونم

م شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام
این که شما و لاله و پروانه آپ کردید شنبه را قشنگ کرد
از همه قشنگ تر این که تولد شما هم باشد
صد سال زنده باشید
شاد و سربلند

سلام
ممنون از نظر لطفتون. سلامت باشید.

shila شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 12:46 ب.ظ

اخی تولدت مبارک،روزهای قشنکی رو برات ارزو میکنم،

ممنونم.

سمانه شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 02:25 ب.ظ http://weronika.blogsky.com/

سلام
انشااله که به اون روزها هم می رسی و می بینی که اون روزها هم می تونه دلچسبی های خاص خودش داشته باشه
راستی تولدت مبارک خانم

سلام
امیدوارم این طور باشه. ممنونم.

هدی شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 03:08 ب.ظ

تولدتون مبارک
انشاالله سالها در سلامت و شادی کنار خونواده بزرگوارتون زندگی کنید

خیلی ممنونم. سلامت باشید.

بولوت شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 03:21 ب.ظ

تولدتون مبارک

ممنون

ندا شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 03:32 ب.ظ

تولدتون مبارک بانو.

ممنونم.

مامان آویسا شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 04:22 ب.ظ

دوست عزیز تولدت مبارک چقد خوب این حالتو توصیف کردی دقیقا حس و حال شما رو دارم و منم خیلی چیزا رو پذیرفتم

خیلی ممنون . این پذیرش خیلی آرامش بخشه.

سارا شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 05:18 ب.ظ http://biadonyabesazim.blogsky.com

سلام
سال جدید و سی و دو سالگی مبارک
منم این مسیر به سوی پختگی رو دوست دارم و
فاصله میگیرم با نوجوونترها و جوونترها.
و اون ها برام بسیار متفاوت دیده میشن.

سلام
ممنونم
ولی من از جوونترها فاصله نمی گیرم.اتفاقا دنیاشون برام جذابه!

ریحانه یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 09:07 ق.ظ

تولدت مبارک عزیز دلم. در مورد دهه ی چهارم کاااااملا باهات موافقم هر چقدر پیش تر بری شیرینیش بیشتر خودشو نشون میده من الا سی و هفت سالمه و به توس و احساس ناخوشایندی که تو دهه ی دوم و سوم از این عدد داشتم میخندم، یه دنیای خیییلی خوبیه هم هنوز جوونی هم دیگه پاهات سست نیستن و تکلیفت کم کم با خودت و اطرافیانت روشن شده. اتفاقا زمان لذت بردن از زندگی انگار تو همین دهه تازه معنی واقعیشو پیدا میکنه

سلام
پس جای امیدواری بیشتر هست!
خیلی ممنونم.

بی کلک یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 11:47 ق.ظ http://fromzero.mihanblog.com

تولدتون مبارک باشه. براتون بهترینها رو ارزومندم

ممنون از لطفتون.

مشکان یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام
تولدتون مبارک
من از خواننده های خاموش اینجام
راستش دو سه تا پست قبل تر اشاره کرده بودید واسه درمان اگزما به متخصق طب سنتی مراجعه کردید
می خواستم ازتون درخواست کنم اگر مشکلی واستون نداره پزشکتون رو معرفی کنید
منم چند ساله که به اگزما دچارم
دنبال یه متخصص طب سنتی می گردم
ممنون میشم بتونید کمکم کنید

سلام
ممنونم
من کلینیک دکتر عزیزخانی در نارمک رفتم. ایشون دکتر مشهوری هستن هر چند فغلا خودشون مریض جدید قبول نمی کتن و من پیش یکی از همکاراشون رفتم. امیدوارم نتیجه بخش باشه.
آدرس و شماره شون تو نت هست.

کوثر دوشنبه 23 فروردین 1395 ساعت 06:27 ق.ظ http://manare.blogsky.com

سلام گلی جون
تولدت هوارتا مبارک...
برعکس تو اصلا دهه چهارم زندگی ام رو دوستندارم. یکسال گذشت تا بتونم باهاش کنار بیام.
امیدوارم دهه چهارم برات پر از اتفاقات خوب و عالی باشه...
ملتمس دعای خیر

سلام
خیلی ممنون. نگران نباش باهاش کنار میای!
ان شاالله. به هم چنین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد