399

دیروز صبح مدرسه گل پسر یه جلسه برای والدین گذاشته بودن تا با نظام جدید آموزشی که بر پایه ارزش یابی کیفی توصیفیه, آشناشون کنن. می دونستم که چند ساله سیستم قدیمیِ مبنی بر امتحان و نمره برکنار شده, اما اطلاعات زیادی هم از شیوه های جدید نداشتم جز این که به جای نمره تو کارنامه دانش آموزان از اصطلاحات بسیار خوب, خوب, متوسط و ضعیف استفاده می شه! (خسته نباشم!!!)

برای همین صحبت های کارشناسی که از آموزش و پرورش اومده بود برام خیلی جالب بود و اصلا حس کردم افق های جدیدی پیش روم گشوده شد! این که  بچه های نسل جدید از جمله بچه های خودم, دیگه قرار نیست استرس نمره و امتحان رو داشته باشن و محیط آموزشی شادتر و فعال تری رو تجربه می کنن خیلی خوشحال کننده اس و می شه امیدوار بود نسلی با فکر بازتر, اعتماد به نفس و خلاقیت بیشتر  و البته شادتری روی کار بیان که لذت بردن از زندگی  رو بهتر از ما دهه شصتی ها بلد باشن!


به شازده می گم:"پسرمون چه زود کلاس اولی شد!"می گه:"همینه دیگه! بچه ها زود بزرگ می شن. چند وقت دیگه هم می گی پسرمون چه زود داماد شد!"

گاهی دلم می گیره از این همه سرعتی که تو بزرگ شدن بچه هاس...



نظرات 12 + ارسال نظر
بلورین سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 05:02 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com

دقیقا
تازه من فکر بالاترم دارم...نوه هام
ولی واقعا وقتی فکر میکنیم شاید به نظرمون طولانی برسه رسیدن به آینده اما وقتی ''رسید و گذشت میگیم چه قدر زود گذشت

به اونم گاهی فکر می کنم!
ان شاالله عمرمون پر خیر و برکت بگذره.

متین سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 10:40 ب.ظ

انسالله موفق و ساد باسه پسرتون

سلامت باشین. ممنون.

امین سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام دوست عزیز

من خیلی وقته شما رو لینک کردم

ولی لینک وبلاگ خودمو نمی بینم .انگار یادتون رفته

در صورت لینک کردن اطلاع بدید لطفا



بزرگترین فروشگاه ایرانیان


http://irankala2013.blogsky.com

سلام
من تبادل لینک نمی کنم!

مائده چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 09:54 ق.ظ

گاهی سرعت زندگی اونقدر زیاده که ممن باورم نمی شه رسیدم به سی.. اونم یالغوز.. بدون تجربه جوونی..

هی!

شهناز چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 10:18 ق.ظ

سلام علیکم.. مبارک باشه به نظر من با رفتن بچه به مدرسه خانواده هم زندگی جدیدی رو تجربه میکنه ان شاالله تجربه شیرینی داشته باشید و بقول خودتون ان شاالله دامادی گل پسرتون

سلام
ممنونم. بله قطعا شیوه زندگی یه مقدار تغییر خواهد کرد!

سمانه چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 11:16 ق.ظ http://weronika.mihanblog.com/

اتفاقا دیشب که پسرم داشت کتاب می خوتد من هم داشتم به همین موضوع فکر می کردم که چه زود سه سال از مدرسه رفتنش گذشت

خدا حفظش کنه برات.

رعنا چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 06:55 ب.ظ

سلام گلابتون بانو جان.

ان شاءالله مراحل بزرگتر و بالاتر زندگی گل پسرتون رو ببینین.

ولی تو رو خدا مواظب این سیستم توصیفی باشین که دردسریه برای ما.
من الان تو یه مدرسه دوره اول متوسطه یعنی پایه های هفتم و هشتم و نهم هستن.
بچه های پایه ششم که میان هفتم، تو کارنامه هاشون با خوب پر شده
ولی عملا در حد خیلی ضعیف هم نیستن.
خیلی از مدرسه پیگیر باشین که الکی با خوب و خیلی خوب کارنامه بچه رو پر نکنن و واقعا دانش آموز بار علمی هم داشته باشه چون تو دوره بعدی که نمره دهی همین شکل معمولی رو داره، پدر و مادرها واقعا مستاصل میشن و اینو دارم به وضوح می بینم.


همیشه شاد و موفق باشین.

سلام . ممنون از توصیه خوبتون.
مدرسه اش طبق تحقیقاتم جزء بهترین مدارس منطقه اس. امیدوارم واقعا همین طور باشه!

جیکو پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 05:42 ق.ظ

عزززیززززممم یه لحظه گل پسر موبور خوش تیپو تصور کردم که داماد شده خانوم کوچولو هم داره می رقصه توی عروسیشون

خانم اردیبهشتی پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 10:42 ق.ظ http://mayfamily.blogsky.com

سلام
راستش زیادی فضای شادی را تجربه می کنند. یعنی موقع امتحانات آخر ترم انگار نه انگار که حداقل یک نیم نگاهی به کتاب بندازند!

وای من دیشب به خاطر همین موضوع خیلی غصه مند بودم. این که چه قدر زود بچه ها بزرگ میشند

راست میگی این جوری دیگه خیلی شاده!!!
ان شاالله همه شون موفق باشن.

تینا شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 06:20 ب.ظ http://tinak.blogfa.com/

چقدر بچه ها بدون استرس تر بزرگ میشن
بغض کردن خودمو واسه املاهایی که 19.75 می شدم، هنوز بیاد دارم ..

واقعا چه قدر ما به خاطر نمره حرص بیخود خوردیم!

نوا یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 12:46 ق.ظ

اخیرا با بچهایی مواجه شدم که تو همین سیستم خوب عالی رشد کردن یه چیزای ساده وبدیهی را نمیدونستن یه چیزایی درحد بزرگتروکوچکتر بودن اجزانسبت بهم همه اشون هم مدرسه های خوبی رااسم میبردن ومن ازون موقع دلشوره دارم که ازون شوری زمان مابه چه بیمزگی رسیدیم که یک بچه ده ساله نمیتونه تشخیص بده یک قطععه به نسبت ان یکی که کنارشه کوچکتره واقعا نگران بچها هستم که ایا واقعا سیستم جدید خوبه وکاربردیه یا نه

واقعا؟! این که خیلی فاجعه اس!
آخه تشخیص این جور چیزا نیاز به آموزش نداره!

انار یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 02:53 ب.ظ http://ladypomegranate.persianblog.ir/

یعنی اسم توصیفی میاد تنم میلرزه بس که کلا همه چیزش دل به خواهیه . پیشاپیش برات صبر آرزو میکنم در روزهای مدرسه رفتن و مشق نوشتن گل پسر!! به موهای سفید سلام کن

خدا رحم کنه بهم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد