397.بازی با بچه ها

چند روز پیش یهو هوس یه غذای بادمجون دار کردم. اولش خواستم کشک و بادمجون درست  کنم ولی بعد تصمیم  گرفتم میرزا قاسمی بپزم که خیلی وقت بود نخورده بودیم! با بچه ها راه افتادیم سمت میوه فروشی و یه سری بادمجون تر و تازه با چند تا حبه سیر خریدم و یه میرزا قاسمی فرد اعلا پختم! (میرزا قاسمی از غذاهایی که من خیلی خوب درستش می کنم و خودمو خیلی قبول دارم در این زمینه!!!!)

موقع پخت غذا گل پسر پرسید چی داری درست می کنی؟ و بعدش گفت میرزا قاسمی چیه؟ و من یادم نمیاد خورده باشم و نمی دونم دوست دارم یا نه و... 

شام رو که خوردیم ازش پرسیدم :«میرزا قاسمی خوشمزه بود؟ دوست داشتی؟»

گفت: «آره خوب بود. اما دفعه دیگه خواستی درست کنی توش بادمجون نریز! بادمجونشو دوست ندارم!!!»


به توصیه و راهنمایی یه دوست خوب که مادر خیلی خوبی هم هست٬٬ برای بازی با گل پسر٬ برنامه هفتگی نوشتم و برای هر روزش سه تا بازی مناسب سنش در نظر گرفتم.*

یکی از بازی های امروزمون بازی با کلمات بود. به این صورت که من یه کلمه بگم بعدش  اون کلمه ای رو بگه که با حرف آخر کلمه من شروع بشه و دوباره از اول.

بعد اصلا به حروف دقت نمی کنه و هر کلمه ای دلش می خواد می گه‌! بهش می گم :«دقت کن٬ فکر کن٬ بعد کلمه بگو! »می گه:« من خوشم نمیاد از عقلم استفاده کنم. با دلم جواب می دم!»

 این جمله قبلا تو موقعیت های دیگه به کار نمی رفت؟!

 

 


* نوشتن برنامه برای بچه ها رو به همه مامانا توصیه می کنم! این طوری می تونیم هدفمند برای بچه هامون وقت بذاریم و رابطه مون رو صمیمی تر کنیم. وقتی اول هفته یه  برنامه با فعالیت های مختلف بنویسیم و اول هر روز یه نگاهی بهش بیاندازیم٬ دیگه می دونیم تو اون روز چی کار باید انجام بدیم و بین کارهای روزانه خودمون و حتی در حین انجام اون ها٬ با بچه ها بازی می کنیم و با مساله کمبود وقت هم مواجه نمی شیم!

برای این کار می تونین بازی های مناسب سن بچه تون رو از اینترنت سرچ کنین و اون بازی ها رو انجام بدین.

٬ راجع به غذاها٬ حیوانات٬ مشاغل و موضوعاتی از این قبیل با بچه ها بازی کنین و حرف بزنین. اونم به صورت مشارکتی نه این که صرفا یه سری اطلاعات بهش بدیم!

توی آشپزی و کارهای ساده خونه مشارکتشون بدیم و البته در برابر کثیف کاری های احتمالی صبور باشیم!

براشون کتاب داستان بخونیم و راجع به اون قصه با هم حرف بزنیم و تحلیلش کنیم...

 علاوه بر اینا کار ساده تر اینه که به قول دوستم فعالیت های روزمره و کاری که بچه مون  داره در لحظه انجام می ده رو براش عمیق می کنیم. مثلا داره میوه می خوره٬ راجع به شیوه عمل اومدن اون میوه٬ مزه اش و ... گفتگو کنیم.

موفق باشید!



نظرات 9 + ارسال نظر
مهندس جنین سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 07:36 ب.ظ http://jenin.blogsky.com

ایده‌های جالبی بودن. امیدوارم بچه‌تون روز به روز زندگی بهتری در کنار شما داشته باشه.

خیلی ممنونم. ان شاالله.

آفرین چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 07:41 ق.ظ

سلام کارتون عالیه!
میتونید صوت آموزی رو انجام بدید تا صداها رو بشناسه.
مثلا دو کلمه هم آغاز کیف و کفش رو تلفظ کنید و بپرسید کجاشون مثل هم بود؟
اولشون
اولشون چه صدایی داشت؟
ک
یا مثلا کلمات هم پایان آفتاب، خواب
کجاشون مثل هم بود ؟
آخرشون
چه صدایی می داد
این طوری برای کلاس اول آماده تر میشه.
ب

سلام
ممنون از توصیه های خوبتون خانم معلم!
اتفاقا هدف خودم هم از بازی با کلمات و اعداد کمک به آمادگی برای کلاس اولشه.

رضوان چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 08:15 ق.ظ http://planula.blogsky.com/

ممنون بابت پیشنهادت ...


دل گل پسر رو عشقه که همه جا حضور داره

خواهش می کنم!

متین چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 11:55 ق.ظ http://matinzandy.blogsky.com/

سلام

موفق باشید . یکمی برنامه رو کاملا رعایت کردن سخته زنده باشند بچه ها و شاد باشید

سلام
نه زیاد! اگر برنامه با توجه به شرایط نوشته بشه سخت نیست!
ممنونم.

کوثر پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 03:01 ب.ظ http://manare.blogsky.com

سلام
پس یادتان باشد دفعه دیگه بدون بادمجانش را بپزید...
موفق باشید در بازی با گل پسر...

سلام
باشه حتما!!!
ممنونم.

مائده پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 06:02 ب.ظ

عالی.. امیدوارم یه روزی برسه که من هم چنین لحظه هایی رو تجربه کنم..

ان شاالله.

بلورین سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 05:08 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com

چه قدر خوب
من از این پستت میتونم کلی ایده خوب بگیرم
حتما در موردش فکر میکنم که خانم گلم وقتی کمی بزرگتر شد با برنامه هفتگی کلی چیز یادش بدم
از این پستت بی نهایت خوشم اومد

خوشحالم برات مفید بوده. موفق باشی!

دلارام جمعه 13 شهریور 1394 ساعت 03:07 ب.ظ http://l-r-y.persianblog.ir

خوشم نمیاد از عقلم استفاده کنم با دلم جواب میدم
برام جالب بود

tabiatgard جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 09:29 ب.ظ http://www.tabiatgard.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد