تکنولوژی تمیز!

در زمان هایی نه چندان دور, وبلاگ ها و بلاگرها تاثیر زیادی روی هم داشتن. یهو انگار یه چیزی تو وبلاگستان مد می شد و همه گیر! از آشپزی و شیرینی پزی تا بافتنی و خونه تکونی! یه نفر که می اومد و با آب و تاب از این جور کارهایی که انجام داده بود تعریف می کرد, بقیه هم جوگیر می شدن و یه موج وبلاگی راه می افتاد یه دفعه! یادش به خیر! حالا که انگار خاک مرده پاشیدن این جا!

اما از اون جا که آدم موجودیست اجتماعی و کسی مثل من به شدت به تاثیر محیط برای انجام کارای مثبت کوچیک و بزرگ نیاز داره, باید این خلا رو جبران می کردم و حالا دارم این تاثیر رو از گروه های تلگرام می گیرم! عارفه که تصمیم گرفت علاوه بر سایت و اینستاگرامش _که واقعا مطالبش به دردم خورده بود_ یه گروه هم تو تلگرام درست کنه و منم درخواست اد شدن دادم, تا حد زیادی وضعیت خونه مون متحول شد! وقتی وارد جمعی بشی که همه علاقه مندن به داشتن خونه ای تمیز و مرتب و میان گزارش کار می دن که فلان کار و بهمان کار رو انجام دادن, آدم انگیزه می گیره تنبلی رو بذاره کنار و یه تکونی به خودش و خونه بده! اونم تو شرایطی که بعد از عید نوروز انگار عنان خونه از دستم در رفته بود, همه چی در هم بر هم شده بود و حال منم به تبعش آشفته!



حالا که بیشتر از یک هفته اس همراه بقیه, تمرینات خونه تمیز و مرتب رو انجام می دم و  وضعیت خونه و حال خودم تا حد زیادی سر و سامون گرفته, و گوشیم هم بعد چهار ماه خرابی بالاخره درست شد و دسترسیم به تلگرام که قبلش روی لپ تاپم ریخته بودم راحت تر, سراغ یه گروه آشپزی که مدت ها پیش عضوش شده بودم اما کاری بهش نداشتم رفتم و با دیدن رسپی ها و عکس دست پخت اعضا فهمیدم چه جالبه و چه غذاها و دسرهای خوبی درست می کنن! اینه که برای آشپزی و پخت غذاهای جدید انگیزه پیدا و چند مدلش رو هم امتحان کردم که نتیجه خوب از کار دراومد! بعد رفتم سراغ گروه بافتنی که از زمستون به این طرف حوصله شو نداشتم! دیدم دو تا مدل بافت با قلاب آموزش دادن و منم یهو هوس کردم ببافمشون. بافتم و عکس گرفتم گذاشتم و کلی هم تشویق شدم! یه مدل پیرهن دخترونه خوشگل هم یاد گرفتم که گذاشتم تو برنامه ام ببافم برای خانم کوچولو.

بله! این جوریه! همیشه که محیط مجازی تاثیر مخرب نداره. اگر ازش استفاده درست بشه هم خونه تمیزتر می شه, هم کیفیت غذا بهتر, هم هنرها بیشتر و هم خیلی چیزای خوب دیگه! باشد که رستگار شویم!


پ.ن: بلاگفایی ها عزیز نمی خواین یه کوچ دسته جمعی رو ترتیب بدین؟! تحمل این وضعیت تا کی؟! می ترسم حال و هوای وبلاگ نویسی از سرتون بیافته ها!




نظرات 12 + ارسال نظر
ارغوان دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 06:22 ب.ظ http://bakhtyar.blogsky.com

من که ذست روی دست گذاشتم تا وقت اسباب کشی فرا برسه . گرچه همیشه ی خدا یک دستم دستماله و یک دستم جارو دستی :)

ان شاالله بعد اثاث کشی همه چی روبراه بشه!

سمیه سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام،میشه منم تو گروه خانه تمیز عضو کنید؟خواهشا!

سلام
برای خودشون اینجا کامنت بذارین:

http://joywithless.com/2015/05/19/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-flylady-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85/

نوا سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 12:39 ق.ظ

دقیقا موافقم یادتونه همین بافتنی بافتن های شما چه هیجانی ایجاد میکرد یا خونه تکونی وتمیزکاری واقعا منشا خیر بود
تمیز کردن خونه ازون حرکتایی هست که با روح ادم بازی میکنه
من با حال مریض وداغون قبل از مهمونی انچنان افتاده بودم به جون خونه انگار عیده خسته شدم ولی چایی بعدازتمیزی همه را ازیادم برد

یاد اون دوران به خیر!
آره واقعا خونه تمیز حال آدمو خوب میکنه!

سمیه سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام وای دیگه نا امید شده بودم از برگشتنتون این چه وضعی واسه من که اکثرا یه خوانده خاموشم تو وبلاگا خیلی بد بود این خراب شدن بلاگفا اگه جای دیگه خواستین بنویسین در صورت امکان اطلاع رسانی کنین لطفا

سلام
من که تو بلاگفا نمی نویسم! اینجا بلاگ اسکایه و همین جا می مونم!

تنها سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 08:50 ق.ظ

آقو اگه ما الان بخوایم این عارفه خانوم رو درحالی که نمیشناسیم پیدا و از تمرینات خونه تمیز استفاده کنیم خیلی متوقع تشریف داریم ؟ نمیشه ما رو هم بهشون مرتبط کنین؟ قول میدیم دختر خوبی باشیم

نه اصلا!
آدرس سایت و اینستا گرامش رو گذاشتم که!
اگر تو تلگرام میخواین عضو بشین اینجا رو ببینین:
http://joywithless.com/2015/05/19/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-flylady-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85/

مینا- 3 سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 12:40 ب.ظ

از سر من که داره میفته جدی جدی...!
حس نوشتنم پریده!!! بیش از یک ماهه اومدم بلاگفا رو چک کردم و هنوز خراب بود...
مسخره اس...

کوچ کن عزیز جان! کوچ!

عارفه سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 04:01 ب.ظ http://Joywithless.com

مرسی مهربون :*:*
من هم این اثر هنرمند سازی رو توی خونه تمیز دیدم! وقتی خونه تمیز و مرتبه آدم هم وقت بیشتری داره هم روحیه بهتری برای کارهای هنری و هیجان‌انگیز

اصلا خونه تمیز حال آدمو خوب میکنه!
خیلی ممنون ازت.

اماسیس چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 09:21 ق.ظ http://emasis.blogsky.com/

سلام گلابتون بانویی
اولندش که عیدت مبارک

دومندش ایول!جای پست هایی مثل پست بالا اینروزها خیلی خالیه

سلام
عید شما هم مبارک

اماسیس چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 09:35 ق.ظ http://emasis.blogsky.com/

ای کاش پست بالا رو کامندونیش رو باز می گذاشتید.

پیشنهاد میکنم این کلیپ رو ببینید :

http://www.faraghlit.com/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D9%85%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%B9%D8%AC-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C/

شهناز پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام خیلی وقته خواننده خاموش تونم وقتی دیدم شما هم تو گروه عارفه جون هستین خوشحال شدم همیشه شاد وسلامت باشین تو این رکود بلاگفا حضورتون دلگرمی میده

سلام
ممنون از نظر لطفتون.

نرجس جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 03:28 ب.ظ http://narjeskhanom.blogfa.com

من که نه تنها حس وبلاگ نویسیم داره کم کم می ره حس وبلاگ خونیم هم داره ناپدید می شه!!

می شه بگید چه طوری می تونم عضو گروه بافتنی تلگرام بشم؟!

چه بد!
باید اد بشی. ولی گروههایی که من توشون هستم پرن. جا ندارن وگرنه ادت میکردم.

فلفلی شنبه 23 مرداد 1395 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام گلابتون خانمی خوشم میاد از وبلاگتون کلششما هم ی گروه تو تلگرام میزدید میشه منم ببرین گروه بافتنی وهمون خونه تمیزیاخه منم بشدت تنهام وکسیو ندارم تو این شهر تازه ازدواج کردم اگر کمکم کنید خوشحال میشم

سلام
نظر لطفتونه
الان که این قدر کانال آموزش بافتنی زیاد شده راحت می تو نین عضو بشین.
برای اون گروه هم به سایت لذت کمتر داشتن پیام بدین. تو لینکدونیم هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد