سبزینه

عدس خیس کردم برای سبزه عید که امسال سبزه ام متفاوت باشه با سال های قبل که روی کوزه تخم شاهی سبز می کردم. به گلدونام رسیدم که اکثرشون از پارسال خشک شدن و فقط تونستم دوتا گلدون کوچیک به درد بخور از توشون دربیارم و بذارم روی پیشخوون آشپزخونه, تا هم خونه مون با صفا بشه هم بیشتر حواسم بهشون باشه! آخرش هم نفهمیدم چرا هیچ گلدونی تو خونه ام دووم نمیاره؟ از خوب رسیدگی نکردن منه یا به قول قدیمی ها دستم سبز نیست؟! تصمیم دارم امسال دیگه پول گل و گیاه ندم و فقط قلمه بگیرم از دوست و آشنا! بامبوها و گلدونشون رو هم شستم و ریشه های اضافی شون رو گرفتم و دوباره خوشگل و قشنگ گذاشتم سر جاش! هر چند که از پنج تا بامبوم هم یکی شون که قبلا سرش موقع شستشو شکسته بود و بی این که سرشو شمع بزنم ولش کردم, خشک شده و حالا چهار تا ازشون مونده!



هنوز بالکن فسقلیمون رو نشستم, اما می دونم وقتی بشورم و تمیزش کنم, هوس می کنم دوباره پر از گلدونش کنم دم عیدی! هوسی که باید با توجه به سابقه خرابم در امر گلداری, بهش بی تفاوت باشم!!!

نظرات 11 + ارسال نظر
مگهان جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 04:52 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

والا منم نمی دونم چرا گل های باغچمون زود خراب میشه فک می کنم همون سبز نبودن دست هم حقیقت داشته باشه :|
ای کاش نزدیکتون بودم براتون گل میاوردم
ما هر سال واسه باغچه های فامیل ، دوست و آشنا قلمه می زنیم و از هر رنگ رز بهشون میدیم تقریباً همه از قلمه های ما دارن :دی

کاشکی!
چه خوب!

آفرین جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 07:48 ب.ظ

اون سر بامبو رو تو آب میذاشتید، ریشه میداد و خودش سبز می شد. منتو جریان اثا کشی از پایین شروع به خشک شدن کردند و تا پیچشون خشک شد. منم بالاتر از پیچ بریدمسشون و تو آّ گذاشتم و بعد از مدتی تو خاک کاشتمشون. خدا رو شکر خوبند و دارند قد می کشند.
قلمه گرفتن خیلی بهتره. وقتی میبینی گلدونات ثمره تلاش خودته، بیشتر انرژی میگیری.

همین کارو کردم! سر بامبوی خشک شده رو هم جدا کردم گذاشتم تو آب حالا ببینم چی میشه!

دلارام جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 08:16 ب.ظ

من هم دیگه از گل گرفتن خسته شدن

فهیمه جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 09:19 ب.ظ http://yeshohar.blogfa.com

سلام .
بازم خوبه تو این تعطیلی وبلاگستان تو هنوز مینویسی.
آدم حوصله اش سر میره میاد اینجا بسکه هر وبلاگی رو باز میکنه شونصد ماهه ننوشته .
ممنون .

سلام
وبلاگستان که متاسفانه خیلی سوت و کوره! من سعی میکنم چراغ وبلاگ خودمو روشن نگه دارم اقلا!

خانم اردیبهشتی شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 10:50 ق.ظ http://mayfamily.blogsky.com

سلام
سبزی و گیاه حس زندگی به انسان میده. شاید نور و دمای خونه تون برای اون گیاه خاص مناسب نیست

سلام
گیاهای مختلف رو تو جاهای مختلف خونه امتحان کردم اما بی فایده بود!

بهاره شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 11:06 ق.ظ http://myyass.blogsky.com

منم عاشق گل و گلدونم اما به خاطر وروجکام تعطیلش کردم.
در ضمن رسیدگی کردن بهشون با این همه کارایی که با دوقلوها داریم تقریبا ناممکنه. چه خوب که شما هنوزم واسه این علاقتون وقت میذارید.

انشاالله بچه ها که بزرگتر شدن میری سراغش دوباره!

مامان آویسا شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 11:14 ق.ظ

من عاشق کاکتوسم تا دلت بخاد کاکتوس دارم حس خوبی داره آدم با گل گلدون سرگرم بشه

چه جالب! منم از کاکتوس خوشم میاد!

بلورین شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 01:11 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com

منم امسال عدس سبز کردم...خدا کنه خوب از آب در بیاد...الان ریشه های سفیدش در اومده و بعضی هاشم یه نمه سبز میزنن...امیدوارم سال خوبی داشته باشی پر از سبزی...

انشاالله که خوب درمیاد!
ممنون. به همچنین.

ماندانا شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام گلى جان
دست منم سبز نیست حتى سبزه ى عید هم با دست من سبز نمى شه
تا پارسال من سبزه ى هفت سینو مى خریدم اما از پارسال از دستور سبز کردن کوزه که تو وبلاگ قبلى گذاشته بودى استفاده کردم عالى شد امسال هم قصد دارم کوزه سبز کنم به همین خاطر این روزا مدام به یادتم

سلام
چه خوب! خوشحالم از این بابت!

نرجس شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 04:55 ب.ظ http://narjeskhanom.blogfa.com

خونه قبلی ما هم همین طور بود.
ولی انگار ظاهرا این خونه چنین مشکلی نداره.
منم مدتیه هوس کردم خونه ام رو پر از گل کنم.

چه خوب! حتما خونه تون برخلاف خونه ما نورگیره.

کوثر شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 09:53 ب.ظ http://manare.blogsky.com

سلام دوستم
تا حالا همه چیز درباره دست شنیده بودم، جز سبز کردن.
هر گل و گیاهی روش خاصی برای نگه داری داره و یک جور مراقبت می خواد.
یک سایتی هست به نام نارگیل. دستورالعمل پرورش هرگونه گل و گیاهی توش هست، اگر سوالی هم داشته باشید، جواب میدن. تازه اگر گلدونی داشته باشید که ندونید چیه، عکسش رو اگر برای نارگیل بیندازید، فرداش جواب میده که نام گیاه چیست و راه رسیدگی چطوریه!
یکسری پیشنهاد خرید هم داره... فک کنم اگر هوس کردید دوباره بالکن رو پر گل و گیاه کنید، باتوجه به شرایطتون و زمانی که برای رسیدگی دارید، یه سوال ازشون بکنید.
نمی گم از گل و گیاه خوشم نمیاد، اتفاقا میاد، اما حوصله رسیدگی بهش رو ندارم، وقتش رو هم ندارم. دوسال پیش یکی از دوستام، یه گلدون بهم هدیه داد... یکسالی تونستم نگهش دادم، اما یک اشتباه، باعث شد که خشک بشه...

سلام
اون که بله!این سایت رو دیدم. فکر کنم مشکل منم حوصلگیه! اولش خوب میرسم اما بعد یه مدت چندان توجه نمیکنم. البته چندباری هم آفت زد به گلدونام و دیگه درست نشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد