در مصایب تکنولوژی!


تو کوچه ما وانت هایی که میوه میارن, گهگاه میان. یکی از این وانتی ها هم میوه های خوبی میاره هم قیمت هاش نسبت به بقیه مناسب تره. خودش هم آقای سنگین و رنگین و مودبیه. چند باری که ازش خرید کردم راضی بودم. چند وقت پیش شماره شو ازش گرفتم که اگه چیزی خواستم بگم برام بیاره و مجبور نباشم با خانوم کوچولو برم خرید. اون دفعه که مهونی عصرونه داشتم و سرم خیلی شلوغ بود, روز قبلش بهش زنگ زدم و گفتم برام میوه بیاره که گفت پدرش مریضه و رفته شهرستان. منم خودم راه افتادم تو خیابون دنبال میوه خریدن! دیگه هم نیازی نشد که زنگ بزنم.



اینو داشته باشین. من چند هفته پیش به میمنت و سلامتی بالاخره گوشیم رو عوض کردم! چند ماه بود گوشیم ایراد پیدا کرده بود اما نشده بود عوضش کنم تا این که شازده یهویی خودش رفت برام خرید! یعنی شما در نظر بگیرین که من زایمان کردم برام کادو نگرفت, عید شد, تولدم شد, سالگرد قمری عقدمون شد... خلاصه هیچ خبری از کادوی به درد بخور نشد! اون وقت این گوشی بی هیچ مناسبت خاصی خریده شد! منم گفتم اینو پای کادوی زایمانم حساب می کنم که بالاخره بعد پنج ماه عقده ای نشم!

البته این گوشی هم معضلی شده و من با برنامه های جدیدی که روش ریختم خیلی بیشتر از قبل سرم تو گوشیه! یه روز محض تفریح و تفنن, تانگو رو نصب کردم. چندان خوشم نیومد و کار خاصی هم باهاش نکردم اما تو صفحات چند تا از فامیل سرکی کشیدم و کلی فضولی کردم! مثلا فهمیدم چند تا خانواده از فامیل شازده که قبل تر ها خیلی با هم رفت و آمد داشتیم, بی خبر از ما با هم رفتن شمال و عکساشو گذاشته بودن!

اما مساله اصلی پیدا شدن صفحه تانگوی همین آقای میوه فروشِ سربه زیر بود! یک صفحه خفن با کلی عکس مثبت هجده که من هر چی پایین تر می رفتم چشمام گردتر می شد و مغزم بیشتر هنگ می کرد! اولش گفتم شاید اصلا این شماره مال این آدم نیست و اشتباه شده! آخه اصلا بهش نمی اومد! اما بعد دیدم چند تا عکس از خودش هم هست که جای هیچ شک و شبهه ای رو باقی نمی گذاشت! هیچی دیگه! منم برداشتم شماره شو از تو گوشیم پاک کردم! خدایی یکی می دید نمی گفت این کیه با این صفحه درخشان؟؟؟!!! چند روز پیش هم که داشتم می رفتم بیرون و دیدم وانتش جلوی در خونه مونه, راهمو کج کردم از اون طرف رفتم! فکر هم نمی کنم دیگه برم ازش خرید کنم, اصلا احساس امنیت نمی کنم!!!



+ ریدر که مرحوم شد, فیدلی هم که ترکیده, منم که معتاد وبلاگ خونی, چی کار کنم حالا؟! یک فیدخوان خوب که بتونم با اکانت جیمیلم بهش وصل بشم و لازم نباشه دونه دونه فیدهام رو توش کپی کنم سراغ ندارین بهم معرفی کنین؟!


++ این شب های ماه رمضان هم به جای دعا و ثنا, همه اش نشستم پای گوشی و لپ تاپ! خدایا... اصلا حرفی نمی تونم بزنم. فقط می تونم بگم ما رو از اعتیاد نجات بده! بلند بگین آمین!