خوشی های به سر رسیده!


یکی از خصوصیات خیلی خوب خانوم کوچولو مساله خوابشه. نسبت به گل پسر هم راحت تر می خوابه, هم بیشتر و پیوسته تر. گل پسر تا زمانی که شیر می خورد هر دو ساعت یک بار بیدار می شد و من رسما خواب درست و حسابی نداشتم و مدام کلافه بودم از کم خوابی. این علاوه بر روانی بود که از من به فنا می رفت تا خوابش ببره! برای همین قبل به دنیا اومدن خانوم کوچولو انتظار داشتم یه دور جدید از کم خوابی شروع بشه و وقتی که خانوم کوچولو تو همون هفته اول تولدش یه شب چهار ساعت پشت سر هم خوابید, واقعا نمی تونستم باور کنم و کیلو کیلو قندی بود که تو دل من آب می شد!!! بعد از چند وقت هم خودش به طور خودکار وقتی خوابش می گرفت انگشت شصتش رو می مکید و با یه مقدار تکون پا یا گهواره می خوابید! عادتش داده بودم که حدود ساعت نه شب بخوابه و هر جا هم که می رفتیم می بردمش توی یه اتاق و می خوابوندمش, راحت و بی دردسر! و البته که هم چنان از این بابت تو دل من قند آب می شد!



اما از اون جایی که اصولا هیچ کدوم از خوشی های دنیا پایدار نیست, طی روزهای اخیر یا دقیق ترش از وقتی خانم کوچولو 5 ماهش تموم شده, این عادت خوبش داره رو به افول می ره و دیگه از این به خواب رفتن های راحت خبری نیست! تو این مدت هر جا مهمونی افطار رفتیم, بعد از این که تو ساعت مشخص, با دردسر فراوان خوابوندمش, نیم ساعت نشده بیدار شده و بنای شیون و زاری رو گذاشته و با تمام تلاش ها دیگه نخوابیده! و بعدش می شه گفت یه جورایی مهمونی رو کوفتم کرده با نق نق هاش!

تو خونه هم وضعیت خوابش به هم ریخته و وقتی خوابش می گیره به جای مکیدن شصت و خوابیدن, جیغ هایی می زنه آن چنانی! همین دو شب پیش بود که وقتی نه من نه شازده با هیچ ترفندی نتونستیم بخوابونیمش و از صدای گریه اش کلافه شده بودیم, بالاخره شازده مثل دوره نوزادیش براش سشوار روشن کرد و با صدای اون خوابید! حالا نمی دونم تاثیر اون صدا بود که گفته می شه شبیه صداهای درون رحم مادر در دوره جنینیه و برای نوزاد آرامش بخش, یا این که دیگه حال گریه کردن نداشت و غش کرد از خستگی!!!

و حالا من مدام اون صحنه هایی رو به یاد میارم که گل پسر موهامو سیخ می کرد و روانم رو بر باد می داد تا بخوابه و این صحنه ها از حوال شش ماهگیش شروع شد!!! و با این که اصلا دلم نمی خواد قبول کنم اما شواهد نشون می ده که یه دوره دیگه از آسفالت شدن دهان جهت خوابوندن بچه در انتظارمه!!! خدایا رحم کن!



+ انشالله به حق خانوم خدیجه کبری که امشب شب وفاتشونه, خدا گره از کار همه مسلمان ها باز کنه. امشب رو برای توسل به این بانوی گران قدر از دست ندین.


++ کسی می دونه چرا فیدلی کار نمی کنه؟!


نظرات 23 + ارسال نظر
مهری دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 06:40 ب.ظ

اخییییی عزیزممممم شاید داره دندون در میاره

احتمالا!

بهار دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 06:44 ب.ظ

سلام.دختر منم تا ده روز پیش خوب میخوابید از ۱۲ شب که شیرش میدادم تا ۶ صبح بدون اینکه شیر بخواد میخوابید از وقتی ۶ ماهش تموم شده هر دو یا سه ساعت پا میشه با گریه شدید و باید شیر بخوره تا بخوابه منم خوابم بهم خورده

خیلی سخته این جوری! خدا بهت توان بده.

صبا دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 07:21 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

احتمالا می خواد دندون در بیاره و واسه همین بی قراره.

صدای سشوار هم به نظرم بخاطر درد گوشش واسش دلنوازه.

آره احتمالا. علایمش رو که داره.

یلدا دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 10:09 ب.ظ

خسته نباشی مامان خانوم !!!
فیدلی فیلتر شده ... من با فیلتر شکن می رم !!!

سلامت باشی.
ای بابا! چرا فیلتر؟؟؟

سمانه دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 10:18 ب.ظ http://weroniika.blogfa.com/

هیچ کدوم از بچه هام عادت انگشت مکیدن نداشتن و ندارن و الحمدالله خوب می خوابن اما از اونجایی که تجربه ثابت کرده هرچی اینجا خوندم 2-3 ماه بعد سرم اومده پس تمام اینها در انتظار من هم هست:

هیچ وققت تعریف بچه هاتو نکن. پشیمونت می کنن خدای نکرده!!!

نیکادل سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 12:24 ق.ظ http://www.somerest.blogfa.com

سلام.این بچه داره دندون درمیاره

سلام
بله.

برای تو سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 02:06 ق.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

سلام خانومی
وای می دونم بچه که سخت بخوابه چقدر مشگل و خسته کنندس واقعا روح ادم رو خراش میده امیدوارم که خانوم کوچولو به عادت قبل خودش برگرده و شب ها رو کاملا راحت بخوابه و کلا زود و راحت بخوابه

سلام
انشاالله همین طور باشه.

حکیم بانو سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 06:31 ق.ظ

علتش هشیار شدن بچه هاست. یعنی چشم و گوششون حساس میشن. فکر می کنم دیگه باید بذاری حسابی خسته بشه و بخوابه.

آره واقعا! همه اش حواسش به این طرف و اون طرفه!

زن متاهل سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 09:01 ق.ظ

آه گلی جان از بیدار خوابی گفتی من که به فنا رفتم
از یک طرف ماه رمظان وبی دار خوابی های سحری از یک طرف پسرکم
دیشب تا خود صبح بی قرار بود
دومین دندان پایینی اش هم داره میاد بیرون
از خانم کچولو چطور دندانش در نیامده؟
شاد باشید
میگذره

خدا بهت توان بده! خیلی سخته.
نه خانوم کوچولو هنوز دندون درنیاورده اما لثه هاش متورمه.

سلامت باشی.

یک تجربه ساده سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 09:53 ق.ظ

خانم کوچولو داره بزرگ میشه و دلش میخواد تو جمع باشه . خوب به زور نخوابون بچه رو، فقط شارژ میشن و بعدش خواب زده و بیداری تا صبح.
بچه ها تا شش ماه خوابشون زیاده، بعدش کمتر میشه. پسر من که این طوری بود.
مامانایی که بچه هاشون در حال دندون درآوردن هستن، پیازچه خیلی خوبه، بدید دستشون گاز بزنن. پیازچه لثه شون رو نرم میکنه دندونشون راحت درمیاد.
راستی روزه نگیر، شاید گرسنه میمونه.

بله بچه اماجتماعی شده!!!
به زور نمی خوابونمش خودش خوابش میاد!
روزه نگرفتم تا حالا.

مژگان یک دنیا عشق سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 10:22 ق.ظ http://sarinavahid.blogfa.com/

عزیزم من تازه نی نی ان دنیا اومده یعنی دو ماه
و چون کولیک داره و دل دردهای وحشتناک و از اون بدتر گریه های وحشتناکش
هر وقت بخوام آرومش کنم و بخوابونمش میپیچمش لای قنداق و تو بغلم تکونش میدم و براش سشوار روشن میکنم.به 5 دقیقه نکشیده خوابش میگیره مگر دل دردش خیلی سخت باشه
چون مادامیکه دست و پاش رو تکون بده نمیتونه بخوابه

به سلامتی.مبارک باشه.
شما ماشاالله بچه خواب کن خوبی هستی!

روناک سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 10:51 ق.ظ

پسر من یازده ماهه همینه..البته از دو ماهگی تا شش ماهگی قنداق بود.و اوضاع بهتر...واقعا میخوام بدونم چی میشه آدم هوس بچه دوم میکنه؟ یادش میره این ریاضت ها؟؟؟؟؟ یعنی منم یه روز یادم میره؟؟؟؟؟

آره آدم یادش میره!!!
بچه دوم خیلی راحت تر از اولیه.

زیر این آسمون آبی (فاطیما) سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 10:58 ق.ظ http://zireasemoon.blogsky.com/

صدای سشوار و جاروبرقی بچه رو یاد دوران جنینی می اندازه و آروم میشه
بعد 6 ماه هم خواب بچه کم میشه و هم بخاطر دندون بی قرار میشه
هویج یخچالی رو پوست کن بده دستش بمکه تا سرمای هویج التهاب لثه شو کم کنه
میتونی با قطره چکون قطره دیمن هیدرینات بریزی رو لثه اش که یک کمی دردشو تسکین بده

انشالله که دوباره خوابش برگرده به روال قبل

ممنون خانومی.
انشاالله ریحانه خانوم شما بچه خوش خوابی باشه!

سارا سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 12:08 ب.ظ http://biadonyabesazim.blogfa.com

ضد ضربه میشی! تو می تونی. ... اونم داره اذیت میشه. فقط فرقش اینه که اون یادش میره و شما، بهشت رو بهتون میدن. معامله خوبیه. موفق باشی

بله تلاشم رو می کنم!
سلامت باشی!

من و دخملی سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 02:15 ب.ظ

نه ایشالا که دایمی نباشه و برای دندون درآوردن باشه و سریع به حالت قبل برگرده و راحت بخوابه. دخملی من که از همون شب اول پدر منو درآورد تاااا سه مااااه.خواب نداشت اصلا! دوساعت دوساعت بلند میشد و تا من یاد چشمام گرم بشه پا میشد به گریه.شبام که کلا کانالش رو گریه بود.بعد سه ماه که بردمش پیش دکتر جدید بهش داروی دلدرد داد و همون شب طفلی 5 ساعت پیوسته خوابید.ازون به بعدم تا یک سال و نیمش شب که پا میشد باید میزاشتمش تو کریر و تاب میدادم و شعر میخوندم تا خوابش ببره! رسما دهانم با خاک کوچه یکسان شد سر دخملی.و برای همین درکت میکنم.

امیدوارم همین طور باشه. گل پسر که خیلی منو اذیت کرد سرخوابش. امیدوارم خانوم کوچولو این جوری نشه!

ارغوان سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 04:38 ب.ظ http://www.bakhtyar.blogsky.com

بچه ها ... بچه ها ... بچه ها ...
بزار دهنم بسته بمونه بانو

نرجس سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 04:52 ب.ظ http://narjeskhanom.blogfa.com

کاش منم یه دونه از این نی نی ها داشتم که هی جیغ می زد و نمی خوابید!!
حکایت من حکایت عاشقیه که چشماش کور شده!!

انشاالله قسمتت بشه اما خوش خوابش!

zahra سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 05:39 ب.ظ http://alivzahra.blogfa.com

سلام
وای چ وبلاگ قشنگی
خدا نی نی هاتونو براتون حفظ کنه دو تا هم جوجه دیگه بهشون اضافه کنه!
تشریف بیارید وب ما شاید نمک گیر شدید موندید
ما هم خواهری شما شدیم

سام
ممنونم.
دو تا دیگه؟ چی فکر کردین راجع به توان من؟؟؟!!!

سمیرا سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 05:53 ب.ظ

ما که تجربه نداریم ولی خدا بهت صبر و توان بده این مرحله رو هم طی کنی

انشاالله.

نبات چهارشنبه 18 تیر 1393 ساعت 12:13 ق.ظ

ای بابا بچه باید ۱۰ ساعت پشت هم بخوابه به نظرم!
من که اصن حوصله بلند شدن از خوابمو ندارم...

نظر منم همینه اما نظر بچه ها این نیست!!!!

شیما چهارشنبه 18 تیر 1393 ساعت 02:40 ب.ظ

خدا بهت صبر و قوت بده...این دوره هم تموم میشه...

سلامت باشی.

نوا پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 01:29 ق.ظ

ای مادر قدر عافیت ندونستی
ولی شوخی کردم بچه ها درلحظه تغییر میکنن باید یه راهی برای خانم طلا پیدا کنی گولش بزنی بخوابه البته میدونم اینی که نوشتم شوخیه بچها اگر نخوان هیچجوری گول نمیخورن ونمیخوابن


تو خونه بد نیست اما جایی میریم خیلی بد می خوابه یا اصلا نمی خوابه و مدام نق میزنه!

narjes سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 10:44 ق.ظ http://www.baroon1374.blogfa.com

آخی عزیزم چه باحال با صدای سشوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد