وقتی گلابتون بانو مامان بزرگ می شود!

یکی از جالب ترین جاهایی که این روزا می رم, کلاس های دوره بارداریه. این که یه عده خانم با شکم های قلنبه دور هم جمع می شیم, راجع به بارداری و بچه داری صحبت می کنیم, تجربه ها و مشکلاتمون رو با هم درمیون می ذاریم, ورزش می کنیم و ... حس خوبی بهم می ده! خانم مامایی هم که مسئول کلاس هاس خیلی خوش برخورد و پرحوصله و بانشاطه و جو کلاس رو گرم می کنه! یک ساعت آموزش تئوری داریم در خصوص مسایل مربوط به بارداری و زایمان و یک ساعت هم تمرینات یوگای بارداری انجام می دیم. حدود ده دقیقه آخر کلاس هم ریلکشین داریم با یه موسیقی خیلی ملایم که باحال ترین قسمت کاره و من باهاش رسما می رم فضا و کلی حالم خوب می شه! حتی تو دو جلسه اول که موقع ریلکسیشن به توصیه خانم ماما بچه مونو تصور می کردیم, منی که خیلی کم پیش میاد گریه ام بگیره, اشکام سرازیر شده بود!!! (آیکون یه مامان لبریز از احساسات!)


بعد بین این خانم ها فقط منم که بچه دومم رو باردارم , به همین دلیل با این که جزء کم سن و سال ترین های کلاسم, یه جورایی مامان بزرگ محسوب می شم و خیلی وقتا بالای منبرم و در حال بیان تجربیاتم در خصوص زایمان و بچه داری! امروز هم بحث سیسمونی داغ بود و همه از من نظر می خواستن که کدوم وسیله ها کاربرد داره و چه مارکایی خوبه! بعد هم حرف اسم شد و فهمیدم فقط منم که اسم بچه مو انتخاب کردم و بقیه هنوز تصمیم نگرفتن. علتش هم بیشتر از سخت بودن انتخاب اسم این بود که مدام از دیگران نظر می خواستن و هر اسمی انتخاب می کردن اطرافیان رایشون رو می زدن! بنده هم دوباره حس مامان بزرگیم گل کرد و توصیه کردم که نظرخواهی در مورد اسم بچه اصلا کار درستی نیست چون این مساله کاملا سلیقه ایه و شما هر اسمی دوست دارین انتخاب کنین و فقط به بقیه بگین ما می خوایم فلان اسم رو بذاریم نه این که بپرسین فلان اسم خوبه یا نه!

خوب برای من زیاد قابل درک نیست که اواسط دوره بارداری برسه و جنسیت بچه هم مشخص بشه, اما اسمش هنوز انتخاب نشده باشه. این که برسه به اواخرا بارداری یا بعد تولد بچه که دیگه اصلا! خصوصا که خودم هر دوبار از قبل باردار شدن اسم بچه ام تعیین شده بود. اما عصری که رفتیم ختم یکی از اقوام دور شازده و با یکی از فامیل هاشون که حدود یه ماهه نوه دار شده صحبت کردم, متوجه شدم قضیه می تونه خیلی حادتر از این حرفا هم باشه! پرسیدم:"اسم نوه تون چیه؟" گفت:"تو شناسنامه فلان به انتخاب مادرش, باباش می گه بهمان صداش کنیم, عمه هاشم یه چیز دیگه می گن, حالا هنوز خیلی معلوم نیست!!!" گفتم:"خوب به سلامتی قدمش مبارک باشه." اما تو دلم گفتم واقعا خسته نباشن این پدر و مادر که بعد از یه ماه از تولد بچه هنوز سر این که دخترشونو چی صدا کنن به توافق نرسیدن!!!



نظرات 29 + ارسال نظر
شیما سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 10:12 ب.ظ http://greenlife21.blogfa.com

این بار هم باز من اول شدم...گفتم دیگه باید رسما اعلام کنم...
خیلی خوبه نه؟؟...من ک میشینم سر اون کلاسا ذوق مرگ میشم چه برسه به خانوم باردار...
من از الان اسم بچه م انتخاب شده تا 5 6 سال دیگه...

آفرین!
آره عالیه! جدی تو هم خوشت میاد؟! پس معلومه واقعا به کارت علاقه داری!
درستش هم همینه!

بهآر سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 10:34 ب.ظ http://http://joyz.blogfa.com/

یکی از دوستای ما هم اسم بچه شون رو تا یه ماه نی نی صدا می کردن!

جل الخالق! یعنی انتخاب اسم این قدر کار سختیه؟؟؟

خانوم گل سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 10:41 ب.ظ http://rozhayezendegiman.blogsky.com

چه کلاسایه خوبی .این کلاسا کجاها برگزار میشه؟میشه راهنمایی کنین

بله. آدرس سایتش رو گذاشتم براتون.

سهیلا چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:03 ق.ظ

بدون هیچ تعارف و خود شیرین کنی می گم که برای من از جمله آدم های پر از انرژی مثبتی. برای این کامنت گذاشتم که گفتن این حرف شاید این انرژی مثبت را به خودت برگردونه

ممنون ازلطفتون.

کیانادخترشهریوری چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:56 ق.ظ

چه کار خوبی کردی گلی.بنظرم این کلاسها خیلی عالیه.من نمیدونستم همچین کلاسهایی هم هست.اسم دختر من دیانا هست که به کیانا بیاد

چه اسم قشنگی. چه مادر و دختر باکلاسی!

منم اسم دیانا رو دوست دارم.

ابراهیم چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 07:44 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com/

اوه اوه
چه آدم هایی
یعنی تا یک ماه پس از ورود بچه به زمین هنوز براش اسم انتخاب نکردند .
به نظرم توی اسم انتخاب کردن شاید اینکه مشورت بگیریم اما نباید به مشورت دهندگان اجا زه بدیم دخالت کنند و خودشون هم باید شعورشون برسه که دخالت نکنند چرا که فقط به پدر و مادر بچه ربط داره و بقیه هیچ جای این پیاز نیستند .

نه خیلی عجیبه!!!
من کلا از کسی نظر نخواستم برای انتخاب اسم بچه هام. چون این مساله خیلی سلیقه ایه. نمی خواتم گیج بشم! فقط خودم و شازده تصمیم گرفتیم.

سمیرا چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 09:44 ق.ظ http://nahavand.persianblog.ir

چقد جالبن اینجورکلاسها....دعا کنید ماهم مامان بشیم بریم مث شما کیف کنیم...منم فکر میکنم اسم بچه باید فقط توسط خود پدر و مادر مشخص بشه اسم دختر ما که از الان معلومه حالا اگه پسر شد هم باید فکر کنیم چی بذاریم

انشاالله.
آفرین شما خیلی زرنگی. اسم پسرت رو هم زودتر انتخاب کن!

آفرین چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 10:18 ق.ظ http://mylivesky.blogsky.com

آفاق چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 10:35 ق.ظ http://b-arghavani.blogfa.com

دختر بزرگه من تا 12 روز بعد از تولد اسم نداشن بعد باباش رفت به سلیقه خودش شناسنامه گرفت البته اسمش خوشگله

چرا؟ مگه قبلش راجع به اسم با شوهرت صحبت نکرده بودین؟!

گیس گلابتون چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 10:46 ق.ظ http://www.gisgolabetoon.com

ای جااااااااااااااااااااااااااااانم چه کلاس خوبی. خیلی از اوقات خانم های باردار ماههای آخر یا بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند. چون بدون آمادگی وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اند. خیلی خوبه که به این کلاس می روی. آفرین گلی جون

البته من به خاطر تجربه قبلی تا حدی آمادگیشو دارم. گفتم که مامان بزرگ کلاسم! اما جو کلاس و تمرینات ورزشیش برام آرام بخشه! کلا این مدل کلاس می تونه تاثیر زیادی تو کم کردن عوارض بارداری و زایمان داشته باشه.

زن متاهل چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:25 ب.ظ

ممنون گلی جان از
تجرباتت ازین کلاس ها بنویس برای کسانی مثل من که شرایط این طور کلاس ها را ندارند مفیده ممنون
راستی من هم از آ« مامان های ام که تا الان اسم بچم قطعی نشده
خب چیکار کنم سخته انتخاب

فیلم های آموزشی یوگای بارداری تو اینترنت هست می تونی دانلود کنی و ازش استفاده کنی. برای کاهش دردها و عوارض بارداری و داشتن زایمان راحت خیلی مفیدن.

چرا آخه؟ زودتر تصمیم بگیر!

یادداشت های مینا چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

دیگه به نظر من تا ماه اخر باید انتخاب بشه اسم بچه.
وای گلابتون خیلی کار خوبی میکنی از فرصت هایی که تو خونه هستی استفاده میکنی.

زودتر از ماه آخر!
همه اش تو خونه بمونم که می پوسم!

مهرگل چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:53 ب.ظ

چه جالب
یعنی شما توصیه میکنین که ماها هم بعدا این کلاسو بریم؟
پروسه اسم انتخاب کردن هم تو بعضی خانواده ها هفت خوان رستمه!
نه به ماها که هنوز بچه نیومده اسمشو انتخاب کردیم نه به اینا

بله حتما!
خوب اسم باید با نظر پدر و مادر انتخاب بشه وقتی همه بخوان نظر بدن این جوری میشه!
الان خانواده های من و شازده چندان از اسم انتخابی ما برای خانم کوچولو راضی نیستن اما ما از اول گفتیم می خوایم این اسمو بذاریم و تمام!

زیتون چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:54 ب.ظ http://zatun2002.persinblog.ir

این که شدپویائی گروه
دورهم نشستن وتجربه های هم را کسب کردن
کاری که روان شناسی بنام لوین درامریکاکردوموفقیت های بزرگی بدست اورد

نه در واقع کلاس آموزشی و ورزشیه اما اول و آخر کلاس و موقع استراحت با هم صحبت می کنیم.

باران چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 01:56 ب.ظ http://baranedelpazir.persianblog.ir

حالا پدر یه چیزی بگه مادر یه چیز دیگه بجای خود این وسط عمه ها چکاره اند که اسم انتخاب میکنند؟

والا منم نفهمیدم عمه ها چه کاره ان, اما چون روابطشون با هم خیلی صمیمی و نزدیکه از این جهت فکر کنم نظرشون مهمه!

بازیگوش چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 03:22 ب.ظ /http://bazigooshi7.persianblog.ir/

ووووی این فامیل شازده نوبر بودنننننن!!!!

میگما شما یه کاری کن مشاوره بده پولی

مادر پدر باید قاطعیت داشته باشن!

آره دیگه این مدلیشو ندیده بودم تا حالا!!!
من کلا به مشاوره مفتی دادن عادت دارم!

ساغر 1دختر ورنا چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 06:10 ب.ظ http://vornayan.blogfa.com

منم باهات موافقم عزیزم

چه کلاس خوب و مفیدیه

نبات چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 08:24 ب.ظ http://unman.persianblog.ir/

چه خوبه کلاساش
من که هر سال نظر خودم در مورد اسم بچم عوض میشه...آخرش فکر کنم باباش روش اسم بذاره

بذار انشاالله بابای بچه پیدا بشه اسمش هم معلوم میشه!

مهدیس چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 09:54 ب.ظ http://meslemaah.persianblog.ir

من و شوهرمم که اصلأ قصد بچه دار شدن نداریم اسم بچه هامون و انتخاب کردیمچه حوصله ای دارن اونا

دستتون درد نکنه!

خانم اردیبهشتی چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 09:55 ب.ظ http://mayfamily.blogfa.com

سلام
والا ما در انتخاب اسم گل پسرمان بسیییییییی دیکتاتور بودیم! یک اسم از سوم دبیرستان انتخاب کرده بودیم و گفتیم الا و بلا همان! و همان هم شد!!!!! از اولین لحظه ای که فهمیدم پسره به همون اسم صداش زدم.

بهت نمیاد دیکتاتور باشی! البته در این مورد خوبه!

مهربان چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 11:37 ب.ظ

مامان بزرگ خوبی میشی :دی

خودم پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 09:27 ق.ظ

سلام گلابتون جان
میشه چند تا سوال ازت بپرسم؟ من ماه آینده قصد بارداری دارم.این کلاسهایی که گفتی مربوط به بیمارستان خاصیه؟ فقط برای زایمان طبیعیه یا سزارینی ها هم می تونن استفاده کنن؟ اگه فضولی منو وببخشی و بگی چند روز در هفته هم هست خیلی ازت ممنون میشم.

سلام
به سلامتی انشاالله.
ان کلاس ها تو مرکزسلامت مادران برگزار میشه. فرقی هم نداره چه نع زایمانی بخوای. هفته ای یک روز, 12 جلسه 2 ساعته اس. بعد از سه ماهه اول بارداری باید برای مشاره ثبت نام بری.
آدرس سایتش رو که همه اطلاعات ر داره برات ایمیل می کنم.

مامان سام کوچولو پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 12:09 ب.ظ

چه کلاس جالبی .منم اسم پسرم را شوهرم دوست داشت البته برادرم پیشنهاد داد منم قبول کردم الانم راضی ام.

فانوس جمعه 19 مهر 1392 ساعت 07:35 ب.ظ http://mimfanoos.blogfa.com

منم عاشق ریکسیشن آخرشم
مخصوصا دو جلسه ی اول که حسابی تحت تاثیر قرار گرفته بودم و اشک منم سرازیر شده بود.

تو جلسات بعدی هم منتظر بودم که بریم پیش نی نی هامون ولی نرفتیم!!

تو هم گریه ات گرفت؟! فکر می کرد فقط منم! خیلی حس باحالی داره!

صبا جمعه 19 مهر 1392 ساعت 07:59 ب.ظ http://sabar766.blogfa.com

گلابتون جان این فانوس و فواد ما که توی دوران نامزدیشون اسم بچه شونو انتخاب کرده بودن !!!

انشالله همه چیز براتون به خوبی و سلامتی طی بشه و دخترکوچولوتو توی بغلت بگیری

ما هم اسم گل پسر رو از زمان نامزدی انتخاب کرده بودیم!!!
انشاالله.ممنون.

مانا ( ماجراهای این روزهای من) شنبه 20 مهر 1392 ساعت 05:03 ب.ظ

یه حس بسیار عجیبی به من میگه داری کلاسای خانوم روستا میری....درسته؟
واقعا بی نظیره
بارداری منو تبدیل به یکی از بهترین دوره های زندگیم کرد:)

بله درسته! پس تو هم می رفتی!

[ بدون نام ] یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 01:03 ق.ظ http://farnazjun.persianblog.ir

منم که تا سه ماه بعد تولدم اسم نداشتم ... :(

سه ماه؟ واقعا؟

نازنین یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 08:42 ق.ظ http://ta-be-ta.persianblog.ir/

حکیم بانو سه‌شنبه 23 مهر 1392 ساعت 01:28 ب.ظ

چه کار خوبی ! مثل همیشه عاقل و با تدبیر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد